صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

سازمانها و وزارتخانه‌ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

مدارس الگوی صالح

مرکز فرهنگی خانواده

صفحات داخلی

شنبه ۳۱ شهريور ۱۴۰۳ - 21 September 2024
وی با اشاره به اینکه حمایت از تولید و مصرف کالای ایرانی، موجب رقابتی شدن بازار داخلی می‌شود، اظهار کرد: در عین حال با آگاهی‌بخشی شهروندان منجر به وحدت روحی و هویت ملی همراه شده و پدیدآورنده نوعی حس وفاداری اقتصادی در جامعه می‌شود.
کد خبر: ۹۰۱۹۲۱۵
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران،کوروش رضاپورگتابی در گفت‌وگویی اظهار کرد: حمایت از کالای ایرانی از مبادی و اصول اساسی فرهنگ شهروندی است، چرا که هر قدر گفتمان حمایت از کالای ایرانی در جامعه بیشتر تقویت و نهادینه شود به همان نسبت امکان تولید و اشتغال بهبود می‌یابد و گردش اقتصادی بیشتر خواهد شد.

وی بیان کرد: وضعیت برنامه‌ریزی شهری و ظرفیت بالای آن برای عبور از چالش‌های اقتصادی بدون توجه به نقش و جایگاه تولید و مصرف کالای ایرانی ممکن نیست.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: گرایش طبیعی به حمایت از کالای ایرانی و سیاست صادرات غیرنفتی، همزمان منافع شهروند، نیازهای کشور و استحکام حاکمیت را به نحو بهتری برآورده می‌سازد.

رضاپور با بیان اینکه حمایت از کالای ایرانی دارای بنیانی درون‌زا و برون‌نگرا بوده و نشأت گرفته از کالبد اصیل قوم نجیب و آریایی است، گفت: حمایت از کالاهای ایرانی تفکر و انتخابی عقلانی است؛ چرا که هماهنگ‌کننده نظام تولید ملی، مصرف ملی و فراتر از آن صادرات کالای ایرانی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه حمایت از تولید و مصرف کالای ایرانی، موجب رقابتی شدن بازار داخلی می‌شود، اظهار کرد: در عین حال با آگاهی‌بخشی شهروندان منجر به وحدت روحی و هویت ملی همراه شده و پدیدآورنده نوعی حس وفاداری اقتصادی در جامعه می‌شود.

مدیر کانون بسیج مهندسان عمران و معماری شهرستان بابل تصریح کرد: این رویکرد می‌تواند موجب تشویق سرمایه‌گذاران و افزایش اعتماد به نفس آنان در سرمایه‌گذاری شود و این دو عامل امنیت بازار را در پی دارد.

رضاپور با تأکید بر اینکه همچنین تعامل با بازار جهانی، باعث شناخت بیش از پیش مزیت‌های نسبی و رقابتی اقتصاد ملی می‌شود، خاطرنشان کرد: اصولاً ارتقای قدرت تولید کالاهای با کیفیت داخلی، به مراتب از مصرف این کالاها پر اهمیت‌تر است.

وی یادآور شد: رویکرد حمایت از کالاهای ایرانی درصورت تمهید بسترهای نهادی، حقوقی و اجتماعی قدرت تولیدی نسل‌های بعدی را تقویت و تأمین می‌کند.

مدیر اداره ارزیابی عملکرد، بازرسی و پاسخگویی به شکایات شهرداری بابل بیان کرد: حمایت از کالاهای ایرانی راه‌حلی مناسب و مستمر است که به‌عنوان برنامه‌ریزی بلندمدت با حمایت نامحدود همه قوا امکان‌پذیر است.

رضاپور تصریح کرد: طبیعتا موفقیت این رویکرد به نسبت آزادی‌های موجود در نظام بازار ایران و میزان تکامل و تنقیح قوانین اقتصادی، مهار سوداگری، مقابله با فساد اقتصادی، مردمی‌سازی اقتصاد، اعتماد به بخش خصوصی، رهایی تدریجی از وابستگی به درآمد نفت، اولویت‌بندی شریکان تجاری، ترجیح تولید بر واردات و ترجیح خرید کالای داخلی نسبت به کالای خارجی بستگی تام دارد و این سیاست فقط در شرایطی مفید واقع می‌شود که توسط عموم مردم و حاکمیت پشتیبانی شود.

ارسال نظرات