صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

سازمانها و وزارتخانه‌ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

مدارس الگوی صالح

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 June 2024
امام جمعه اراک گفت با اشاره به تلاش های دشمنان برای راه اندازی فتنه در کشور گفت: الحمدالله ملت ما هوشیار، بیدار و مراقب هستند و نسبت به توطئه‌ها و دسیسه‌ها و نقشه‌های شیطانی و مخصوصاً تبلیغات دروغین دستگاه تبلیغاتی فتنه‌انگیز انگلیس آگاه هستند.
کد خبر: ۹۲۵۸۰۰۸
|
۲۷ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۶

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ آیت‌الله قربانعلی دری نجف‌آبادی نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام‌جمعه اراک در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر اراک با اشاره به ‌روز اول ماه ذی‌الحجه و روز ازدواج حضرت امیرالمؤمنین (ع) و حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: باید امر ازدواج را جدی بگیریم و سعی کینم شرایط آن را آسان کنیم، نباید در این زمینه‌ی مهم اختیارمان را به دست انسان‌های عقده‌ای و تحت تأثیر فرهنگ غرب بدهیم.

وی در ادامه با گرامیداشت هفته‌ی عفاف و حجاب تأکید کرد: اگر می‌خواهیم جامعه‌ی باعظمت و آینده درخشانی داشته باشیم و جمهوری اسلامی در تاریخ و در دنیا بدرخشد و زحمات امام، رهبری و شهدا فراموش نشود باید خانواده را قدر بدانیم چراکه هر چه داریم به برکت خانواده و پدران شایسته و مادران پاک و بالیاقت است.

امام جمعه اراک با تأکید بر اینکه تقوا بهترین سرمایه جاودانه و گوهر زندگی انسان‌هاست،گفت: تقوا بهترین وسیله برای سعادت دنیا و آخرت و ذخیره و توشه برای سفر طولانی قیامت است.

وی افزود: اساس این است که انسان هر جایگاهی که دارد در ریل تقوا حرکت کند لذا ریل تقوا  عفاف و حجاب است و بی‌بندوباری و فساد خروج از ریل است.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی یکی از ویژگی‌های ماه ذی‌القعده استغفار خواند و افزود:  استغفار همیشه مقدمه است برای گام‌های بالاتر، مانند کشاورزی که اول باید زمینه را آماده کرد، معنای استغفار در درجه اول آفت زدایی و قرنطینه کردن روح و قلب است و آنگاه است که در این وجود پاکیزه درخت ایمان، تقوا و اخلاص رشد می‌کند.

وی یکی از مقدس‌ترین دعاها را دعای استغفار  دانست و گفت: پیامبر اکرم (ص) با آن عظمت همواره در حال استغفار بودند بنابراین استغفار را فراموش نکنیم، البته استغفار به معنای واقعی یعنی انسان خود را در محضر خداوند ببیند و طلب عفو و آمرزش کند و از گناه بپرهیزد لذا استغفار برکات مادی و معنوی فراوانی دارد و گره‌گشای کار دنیا و آخرت است.

امام جمعه اراک با اشاره به شهادت حضرت جوادالائمه (ع) در روزهای آینده بیان کرد: زندگی امام جواد (ع) یکی زندگی بسیار عزت‌آفرین است و باید قدر این امام بزرگوار را بدانیم و این روز را گرامی بداریم.

وی با بیان اینکه دشمنان نظام اسلامی تلاش می‌کنند با دستگاه‌های تبلیغاتی بیگانه جنگ روانی راه بیندازند و تحریک کنند،گفت: هر چه فتنه و فساد است زیر سر آمریکا، اسرائیل، فرانسه و انگلیس است و الحمدالله ملت ما هوشیار، بیدار و مراقب هستند و نسبت به توطئه‌ها و دسیسه‌ها و نقشه‌های شیطانی و مخصوصاً تبلیغات دروغین دستگاه تبلیغاتی فتنه‌انگیز انگلیس آگاه هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی در پایان خاطر نشان کرد: عاملی که باعث پیروزی انقلاب شد وحدت کلمه، اطاعت از امام، یکپارچگی و اسلام عزیز بود و امروز هم همان عامل یعنی انسجام ملی و عزت اسلامی و اطاعت از مقام معظم رهبری و هوشیاری در برابر توطئه‌های دشمنان عامل موفقیت ماست.

امام‌جمعه اراک در پایان با تأکید بر رعایت مسائل بهداشتی در مقابله و پیشگیری از بیماری کرونا خاطرنشان کرد: بازهم توصیه می کنیم که همه از ماسک استفاده کنند، فاصله‌ی اجتماعی را رعایت کنند، دست‌ها را بشویند و در حد امکان محیط خانه را ضدعفونی کنند تا اگر فردی بیمار شد خانواده‌ها مبتلا نشوند تا فشار را از روی پزشکان و پرستاران برداریم.

انتهای پیام/ 

 

ارسال نظرات