صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

سازمانها و وزارتخانه‌ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

مدارس الگوی صالح

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

شنبه ۲۶ خرداد ۱۴۰۳ - 15 June 2024
وبینار کشوری معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه ای استان سمنان برگزار شد
کد خبر: ۹۲۸۲۲۵۵
|
۱۱ مهر ۱۳۹۹ - ۲۱:۵۵
به گزارش خبرگزاری بسیج استان سمنان، وبینار کشوری معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، با محوریت بیست و هشتمین جشنواره فرهنگی هنری دانشجویان دانشگاه فنی و حرفه‌ای با هماهنگی معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه‌ای و با حضور جناب آقای دکتر رضا مهدی معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه فنی و حرفه‌ای، جناب آقای دکتر دستگردی مدیرکل دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه، مهندس گنجی معاونت دفتر برنامه ریزی فرهنگی اجتماعی دانشگاه، معاونین فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای سراسر کشور، دکتر نقدی رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان برگزار شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان دفاع مقدس را نام آشناترین واژه در قاموس حماسه‌های عزت آفرین ایران دانست و گفت:: خاطرات دلاوری‌های آن، در تاریخ شکوهمند این دیار به یادگار مانده و خواهد ماند.
ایشان با اشاره به ۳۰۰۰ شهید استان سمنان گفت:: ملت و کشور مدیون و بدهکار شهدا و خانواده آنان هستند و همه جا باید نام و یاد شهید در کشور جلوه‌گر بوده و فراموش نگردد.

دکتر رضا نقدی ارتقای سطح فرهنگ قرآنی و اعتلای اخلاق و ایمان دینی در بین دانشجویان، ایجاد انس و الفت بیش از پیش دانشجویان با قرآن و عترت، تقویت و توسعه فضای معنوی و قرآنی در مراکز، شناخت استعداد‌ها و توانایی­های دانشجویان در زمینه‌های فرهنگی و هنری و بستر سازی جهت رشد و بالندگی آن‌ها و ارج گذاری به فعالیت‌های قرآن و عترت و تشویق نخبگان دینی و قرآنی از اهداف این جشنواره می‌باشد.
وی گفت:: بیست و هشتمین جشنواره فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ۶ بخش و ۲۹ رشته برگزار شد و میزبانی بخش نیمه نهایی رشته‌های فناوری و پژوهش به دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان واگذار شد.
رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان ضمن تقدیر از دانشگاه فنی و حرفه‌ای در ارتباط با اعطاء میزبانی در مرحله نیمه نهایی به این دانشگاه گفت:: با عنایت به میزبانی شایسته مرحله نیمه نهایی، برگزاری کشوری رشته‌های بخش ادبی، فناوری و پژوهش نیز به این دانشگاه سپرده شد.

مدیرکل دفتر برنامه ریزی فرهنگی اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه‌ای کل کشور با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دفاع مقدس گفت:: دوران دفاع مقدس، برگ زرینی است بر افتخارات زنان و مردان این مرز و بوم که تا همیشه‌ی تاریخ از آن به عنوان سند رادمردی و عزتمندی ایرانیان یاد خواهد شد و غرور و سرافرازی و حماسه آفرینی را برای نسل‌های بعد به یادگار خواهد گذاشت.

دکتر مهدی دستگردی گفت:: در راستای تحقق دانشگاه اسلامی و پیشبرد اهداف تربیتی و فرهنگی نظام جمهوری اسلامی و همچنین دستیابی به سند راهبردی فرهنگی دانشگاه فنی و حرفه ای، بیست و هشتمین جشنواره سراسری فرهنگی و هنری با رویکرد قرآن و عترت بر اساس تقویت هویت اسلامی - ایرانی، تقویت مهارت‌های زندگی و تقویت هویت انقلابی برنامه‌ریزی و تبیین گردید

ایشان اهداف کلی این جشنواره را گسترش و تعمیق شناخت دانشجویان از الگو‌های دینی (رسول اکرم (ص)، ائمه اطهار (ع)، بزرگان و علمای اسلام و ..)، گسترش و تقویت خود اتکایی و خودباوری ملی، رشد خود آگاهی، گسترش روحیه تفکر و بصیرت، ارتقاء فرهنگ مسئولیت پذیری، ارتقاء روحیه قناعت و ساده زیستی و افزایش روحیه مطالبه گری نسبت به ارزش‌های انقلاب برشمردند.

مهندس مسلم گنجی معاونت محترم دفتر برنامه ریزی فرهنگی و اجتماعی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در این وبینار به ارائه گزارش برگزاری جشنواره فرهنگی و هنری در سطح کشور و نحوه مشارکت دانشگاه‌ها و دانشجویان در این زمینه پرداخت و مشارکت بالای دانشجویان در بخش‌های مختلف این جشنواره را خوب توصیف کرد.

شایان ذکر است دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان سمنان به عنوان تنها دانشگاه دولتی مهارتی در استان با هدف تربیت نیروی انسانی متخصص، کارآفرین در حال حاضر با داشتن بیش از ۴ هزار دانشجو و ۴ دانشکده در شهرستان‌های سمنان، شاهرود و امیرآباد دامغان، مشغول به فعالیت است.
ارسال نظرات