صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۹ خرداد ۱۴۰۲ - 30 May 2023
مدیر پژوهشکده و اندیشکده تمدن‌سازان آرکا از اختتامیه فتح الفتوح ۲ تا پایان سال جاری و آغاز به کار فتح الفتوح ۳ با محوریت "شیراز، جایگاه تمدن" خبر داد.
کد خبر: ۹۴۱۶۰۷۶
|
۲۷ بهمن ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۰

دکتر ایمان ایمانی‌فر، مدیر پژوهشکده و اندیشکده تمدن‌سازان آرکا در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در شیبراز، ضمن اعلام ادامه سلسله همایش های فتح الفتوح توسط این اندیشکده، اظهار داشت: حوزه علوم انسانی از جمله حوزه‌های مظلوم و کمتر توجه شده در کشور است و در مظلومیت این حوزه همین بس که عده زیادی در اقصی‌نقاط ایران و جهان در حوزه دینی و اسلامی معتقد علمدار و پیشبرد علوم دینی اسلامی هستند، اما در عمل کاری از پیش نمی‌رود.

وی یکی از عمده دلایل این عدم وقوع پیشرفت در علوم انسانی را رفتار سازمانی و دولتی با این حوزه دانست و تصریح کرد: در جهان آنجایی علوم انسانی و علوم انسانی اسلامی پیشرفت داشته که از فاز سازمانی و دولتی خارج شده و در بین دانشمندان، دانش‌پژوهان، اندیشکده‌ها و موسسات پژوهشی مورد نقد و بررسی قرار گرفته است.

ایمانی‌فر رشد و پیشرفت علوم انسانی اسلامی را مدنظر قرار داد و گفت: این مسئله به عنوان پایه‌ای‌ترین و قابل اتکاترین علم در حوزه‌های مختلف است که زمینه‌ساز و به‌وجودآورنده همه رخدادها و پدیده‌هایی است که در دل اسلام نهفته و به وقع پیوسته است.

وی با بیان اینکه نیاز و تمرکز جدی باید به این حوزه در سطح کشور باشد، ادامه داد: پژوهشکده و اندیشکده تمدن‌سازان آرکا با هدف رشد و پیشرفت علوم انسانی اسلامی تشکیل شد و همایش‌ها، سمینارها و مسابقات مختلفی را در این حوزه برگزار کرده و می‌کند.

مدیر پژوهشکده و اندیشکده تمدن‌سازان آرکا با یادآوری اینکه مجموعه همایش‌هایی با نا م فتح‌الفتوح هم در این راستا برگزار شده، تصریح کرد: این مجموعه همایش‌ها، با رویکرد اصیل به فضای تمدنی علوم انسانی اسلامی برگزار شده و هم‌اکنون هم در حال پایان و اختتامیه فتح‌الفتوح 2هستیم و داوری مقالات و یادداشت‌های علمی این همایش هم به پایان رسیده است.

وی با اعلام اینکه تا قبل از پایان سال جاری، آئین اختتامیه و همایش اصلی فتح‌الفتوح 2 برگزار می‌شود، ادامه داد: مقالات برگزیده و مورد تائید داوران این همایش هم همچون فتح‌الفتوح1 در مجامع دانش رسمی کشور نمایه، و در ادامه تبدیل به کتاب مجموعه مقالات و یادداشت‌های علمی فتح‌الفتوح خواهند شد.

ایمانی‌فر با تاکید بر اینکه دو هدف اصلی در این همایش‌ها، رشد، ارتقا، تفکر و تامل و تدبر و اندیشه در حوزه علوم انسانی اسلامی، و تشویق علاقه‌مندان این حوزه به پژوهش، تفسیر و تحقیق است که در این راستا، هم دوره‌های توانمندسازی برگزار شد و هم تلاش شد که علاقه‌مندان این عرصه به این خودباوری برسند که می‌توانند در حوزه علمی پوهشی رشد کنند و مقالاتی ارائه کنند که علاوه بر اینکه در سطح ملی نمایه شده و در اختیار دیگران قرار بگیرد، خودشان هم اثری ارائه دهند که قابل افتخار باشد.

ارسال نظرات