صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

سازمانها و وزارتخانه‌ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

مدارس الگوی صالح

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

دوشنبه ۲۸ خرداد ۱۴۰۳ - 17 June 2024
حجت الاسلام واضحی آشتیانی عنوان کرد: جامعه ای که بر مبنای رضای خدا و عقل معاد تصمیم می گیرد و نه عقل معاش، در این صورت آن جامعه بهترین جامعه در دنیا و اخرت خواهد بود و در واقع جامعه الهی و قرآنی است.
کد خبر: ۹۴۴۹۴۳۷
|
۱۴ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵

قزوین_به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج، حجت الاسلام جعفر واضحی آشتیانی استاد حوزه و دانشگاه در شب هفتم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در آستانه مقدسه امامزاده زبیده خاتون(س) قزوین اظهار کرد: سه گروه در جامعه باید دارای عقل معاد باشند. رهبر جامعه، نخبگان و افراد تاثیر گذار جامعه در عرصه های علمی، سیاسی، فرهنگی، اخلاقی، ورزشی، هنری و غیره و توده مردم در جامعه باید تصمیم گیری هاشان براساس عقل معاد باشد.

وی گفت: جامعه ای که بر مبنای رضای خدا و عقل معاد تصمیم می گیرد و نه عقل معاش، در این صورت آن جامعه بهترین جامعه در دنیا و اخرت خواهد بود و در واقع جامعه الهی و قرآنی است.

استاد حوزه و دانشگاه در ادامه عنوان کرد: اگر رهبری جامعه دنیا طلب و فاسق باشد آسیبش از هر دو گروه دیگر بیشتر است و آسیب جامعه از رفتار ان بیشتر است و مانع سنگینی برای حرکت در مسیر کمال انسانی است.

حجت الاسلام واضحی آشتیانی اظهار کرد: اگر در جامعه نبوی ضعفی دیده می شود همچون فساد و فقر که اثرات آن کم شد اما ریشه کن نشد و آن گونه که پیامبر(ص) انتظار داشت نشد، لذا برای بررسی این دلیل که چرا ریشه کن نشد باید سه عامل فوق را بررسی نماییم. بر اساس آیات قرآنی، معصوم بودن پیغمبر(ص) دلیلی است بر رهبری ایشان پس باید به گروه های دیگر رجوع کرد و بررسی نمود.

وی افزود: نخبگان زمان پیامبر و صحابه به سه دسته صادقین، منحرفین و منافیقین تقسیم می شوند. عده ای اهل صدق بودند یعنی آنچه که پیامبر می گفت انجام می دادند و از جانب خود اظهار نظر نمی کردند که نمونه بارز آن حضرت علی(ع) بود که در زمان حیات پیامبر هیچ خطبه و اظهار نظری نمی کرد.

حجت الاسلام واضحی آشتیانی تصریح کرد: عده ای اهل انحراف هستند. این عده در ظاهر مثل اهل صدق هستند اما همچون اباسفیان و بنی امیه گاهی اظهار نظر و مخالفت های علنی می کنند و نوع رفتار پیامبر با این افراد به گونه ای بود که فرمودند اگر ۴۰ نفر از بنی امیه و ۳۰ نفر از بنی مروان و بنی عاص در اسلام نفوذ کنند ریشه اسلام را می زنند چون قران را به نفع خود تفسیر می کنند مال مردم را مال خود می دانند و از ریختن خون ابایی ندارند.

استاد حوزه و دانشگاه اضافه کرد: عده ای اهل نفاق هستند. انهایی که به هیچ وجه در ظاهر با پیامبر مخالفت نمی کردند مثل اهل صدق اما از پشت خنجر می زدند. حتی گاهی جلوتر از متدینین واقعی هستند. مانند عبدالرحمن عوف که در ظاهر مانند عمار بود اما دچار نفاق بود. رفتار پیامبر با این گروه به گونه ای بود که منافق را علنی معرفی نکرد و ویژگی های ان را بیان کرد و حتی به ان پست و مقام می داد به این دلیل که در بین مردم مورد وثوق می باشد.

وی افزود: مردم باید به نشانه ها دقت می کردند که متاسفانه اینکار را نکردند و حکومتی که پیامبر بر مبنای الهی و عدل ایجاد کرده بود سرنگون شد و همین غلفت ها باعث شد بعد از مدتی یزید خلیفه مسلمین و جایگزین پیامبر شد.

حجت الاسلام واضحی آشتیانی گفت: حادثه کربلا ضعف بی عقلی توده مردم و نخبگان بود که عقل معادشان آنقدر تضعیف شده بود که حتی به کودک شیرخواره هم رحم نکردند.

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات