صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 23 May 2023
سردار کمالی گفت: ۵۲۰ هزار سرباز در کل کشور از خدمات مهارت آموزی بهره مند خواهند شد که از این تعداد ۱۲ هزار نفر مختص سیستان و بلوچستان است که باید آموزش های لازم را فرا گیرند.
کد خبر: ۹۴۵۱۵۲۴
|
۲۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۸

سردارموسی کمالی، مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح، درحاشیه جلسه قرارگاه مهارت آموزی کارکنان وظیفه استان سیستان و بلوچستان که در سالن جلسات فرماندهی سپاه سلمان برگزار شد، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج گفت: طرح جامع  مهارت آموزی کارکنان وظیفه نیروهای مسلح از سال96 آغاز شده و براساس نقشه راهی که ترسیم شده در مدت زمانی 5 سال باید همه سربازان را تحت  پوشش برنامه های مهارت آموزی قرار  دهییم.

وی در ادامه تصریح کرد: طبق این برنامه سال ۹۷ به عنوان اولین سال در قالب رویش، سال ۹۸پرورش، سال ۹۹ گسترش و امسال نیز به عنوان سال پوشش ملی قرار گرفته است .

کمالی با تاکید براین مطلب که همه سربازان در این سالها باید تحت پوشش برنامه های جامع مهارت آموزی قرار می گرفتند گفت : طبق برنامه ای که تعیین شده است ،هر سرباز حداقل یک مهارت تخصصی و پنج مهارت عمومی را باید آموزش ببیند که خوشبختانه توانستیم در این چند ساله بالغ بر یک میلیون سرباز را تحت پوشش برنامه های مهارت آموزی قرار دهیم .

مشاور عالی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی ستاد کل نیروهای مسلح اذعان داشت : در حال حاضر هدف از بازدید از استان سیستان وبلوچستان رویت عملکرد استان در این چند سال و به تبع این عملکرد موانع و مشکلات احتمالی که وجود دارد و همچنین راه حل های پیشنهادی برای رفع این موانع و مشکلات تلاش کنیم.

وی با تاکید براین که طبق برنامه تنظیم شده امسال همه سربازان باید تحت آموزش قرار گیرند ولی بدلایلی از برنامه عقب هستیم افزود: ۸۵ درصد از سربازان تحت آموزش تخصصی و ۱۰۰درصد تحت آموزش های مهارت عمومی شامل کسب وکار،سبک زندگی، امداد ونجات، استفاده از فضای مجازی و اینترنت برای کسب وکار و آموزش های مالی و حقوقی است.

وی با اشاره به اینکه این آموزش با دو تیم آموزشی از قرارگاه مهارت آموزی در زاهدان و چابهار مشغول فعالیت است تصریح کرد: الحمدالله با توجه به وضعیت منطقه که منطقه محرومی است و مشکلات خاص امنیتی خودش را دارد با لحاظ کردن این طرح شاهد وضعیت مطلوبی با توجه به انگیزه، علاقه و تلاش فرماندهان ، مدیران و مسئولان سپاه بودیم .

موسی کمالی ادامه داد: برای تحقق برنامه ای که مورد تایید و تاکید مقام معظم رهبری(حفظ الله ) است بنا داریم در این سال، ۲۲۰ هزار نفر سرباز را تحت پوشش مهارت تخصصی دربیاوریم.

وی ادامه داد: پیش بینی ما این است که هر ساله سیصد هزار اعزام داشته باشیم که همه ی این تعداد را تحت پوشش مهارت های عمومی درآوربم به عبارتی ۵۲۰ هزارسرباز که از این میان ۱۲ هزار نفر مختص سیستان و بلوچستان است باید آموزش ببینند.

ارسال نظرات