صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۱۹ خرداد ۱۴۰۲ - 09 June 2023
فرهنگ ایثار و شهادت بهترین سند برای بازگویی و تبیین ارزش های دوران دفاع مقدس است و لذا اردوی راهیان نور فضایی است که عملا مخاطب می تواند این فرهنگ غنی و پرمحتوا را با تمام وجود حس کند.
کد خبر: ۹۴۹۹۸۱۳
|
۲۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۴

قزوین_ به گزارش خبرنگار اعزامی بسیج به یادمان های عملیاتی جنوب کشور، دفاع مقدس گنجینه‌ای نهفته از فضایل مهم اخلاقی و معرفتی است که در این برهه از زمان تبیین آن می‌تواند نقش مهمی در برطرف کردن بسیاری از انحرافات دیکته شده غربی باشد.

آشنایی با زندگینامه، وصایا و دیدگاه‌های شهدای انقلاب اسلامی در مدارس و مراکز آموزشی یکی از مسیرهای مهم در ماندگاری، حفظ و بیان ارزش‌های دینی، فرهنگ ایثار و شهادت در میان نسل‌ جوان است.

ایثار، شجاعت، عشق به میهن و از خودگذشتگی در مقابل رسیدن به اهداف و آرمان‌های مهم ملی و دینی از جمله اصولیست که توجه به آن مهم و قابل اهمیت است. 

اکبر همتی زائر یادمان های شهدا در مناطق عملیاتی جنوب کشور در گفتگو با خبرنگار بسیج بیان کرد: اگر امروز رشادت‌ها و خدمات شهدا و ایثارگران برای زنده نگه‌داشتن اسلام و جامعه اسلامی آن طور که باید و شاید به مردم معرفی نشود الگوهایی غیر واقع جایگزین این فداکاری و از خود گذشتگی‌ها خواهد شد.

وی گفت: اگر امروز نتوانیم در حوزه الگو سازی قهرمانان واقعی ملی خود در میان مردم به ویژه نسل جوان کاری انجام دهیم بی شک جای آن را الگوهای پوچ و خیالی خواهد گرفت.

این زایر یادمان های عملیاتی جنوب کشور اظهار کرد: شهدا، ایثارگران و جانبازان داستان زندگی و رشادت‌هایشان در دوران دفاع مقدس هر کدام مجموعه روایتی برای انتخاب الگویی مناسب در جامعه است که باید در حوزه تبیین و ترویج این رشادت‌ها کار فراوان صورت پذیرد. 

دفاع مقدس الگوی وحدت

همتی عنوان کرد: در بین شهدای دوران دفاع مقدس شهدایی از ادیان مختلف نیز وجود دارد که بیانگر این نکته مهم این که برای استقلال و پایداری از تمامیت ارضی ایران اسلامی، یک هدف واحد وجود داشت و آن اتحاد ملی و همدلی بود که حلاوت پیروزی در جنگ را برایمان دوچندان کرده و نشان دهنده متحد بودن اقشار مختلف مردم در شرایط سخت است.

همتی عنوان کرد: بی شک بزرگداشت یاد و خاطره شهدا تکلیفی واجب بر همه ماست که همواره مورد تأکید امام راحل (ره) و رهبر معظم انقلاب بوده است. به فرموده رهبر معظم انقلاب «امروزه زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از شهادت نیست» و بر ما واجب است که از خانواده‌های معظم شهدا تکریم کنیم و یاد و خاطره شهدا را زنده نگه‌داریم و راهیان نور ابزار مهمی برای احیای فرهنگ ایثار و شهادت و نیز زنده نگه داشتن یاد و خاطره رشادت ها و جانفشانی های مردان قهرمانی است که برای حفظ خاک وطن در مقابل ظلم دشمن ایستادند و در تاریخ این سرزمین ماندگار شدند.

وی افزود: امروز بر همگان روشن است که عزت، پیشرفت، اقتدار و صلابت کشور بیش از هر چیز مرهون فداکاری شهدا، ایثارگران و جانبازانی است که در روزهای سخت و سرنوشت ساز با سپر ساختن سینه‌ خود و ایستادن در مقابل خطرات، از سرزمین و میهن خود دفاع کردند.

 

انتهای پیام/۱۰۱۰

ارسال نظرات