صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

سازمانها و وزارتخانه‌ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

مدارس الگوی صالح

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 June 2024
فرمانده سپاه شهدای آذربایجان غربی گفت: همزمان با هفته بسیج، بیش از 3 هزار برنامه در آذربایجان غربی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۵۵۴۷۷۵
|
۲۷ آبان ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان غربی، سردار محمدحسین رجبی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، هفته بسیج را فرصتی برای تبیین خدمات این نیروی مردمی برشمرد و اظهار کرد: امسال برنامه‌های بزرگداشت هفته بسیج با شعار «بسیج امید ملت ایران» اجرا می شود.

وی با بیان اینکه بسیجیان در دوران هشت سال دفاع مقدس بسیار خوش درخشید، تصریح کرد: حضور فعال و پرشور مردم و بسیجیان در رزمایش مواسات، کمک مؤمنانه و رزمایش‌های جهادگران فاطمی نشان داد که دشمن همچنان در محاسبات خود دچار اشتباه شده است.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی تصریح کرد: مردم به‌ویژه بسیجیان با اتکا به روحیه جهادی و حسینی خود توانستند ارتش صدام را که از حمایت آمریکا و کشور بزرگ جهان و منطقه برخوردار بود را زمین‌گیر کنند و تجهیزات پیشرفته نظامی آنها و کمک‌های مالی کشورهای منطقه به رژیم بعث را بی‌اثر کنند.

وی بیان کرد: حضور نیروهای بسیج در بلایای طبیعی، حوزه بهداشت و سلامت، فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و تأثیرگذاری در تقویت هویت نسل امروز بسیار تأثیرگذار بوده است.

سردار رجبی با بیان اینکه در هفته بسیج باید مجاهدت‌های بسیجیان را به نسل جوان تبیین کنیم، بیان کرد: مکتب بسیج، ظرفیت‌ها و جذابیت‌ها، حماسه‌آفرینی‌ها و مجاهدت‌های بسیج در طول تاریخ انقلاب اسلامی باید انعکاس و تبیین شود.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی افزود: برای هفته بسیج سال جاری ۴۸ عنوان برنامه‌محوری در قالب سه هزار و ۲۱۲ برنامه پیش‌بینی‌شده، همچنین تعداد ۹۵ برنامه شهرستانی، حوزه‌ای و پایگاهی نیز در استان برگزار می‌شود.

سردار محمد حسین رجبی تصریح کرد: بسیج استان در حوزه اقتصاد مقاومتی، در سال جاری برای سه هزار نفر جویای کار در استان برنامه آموزشی و توانمندسازی برگزار کرده است.

وی با بیان اینکه در طول سال جاری، حدود یک هزار و ۴۳۰ فقره به میزان ۲۱۰ میلیارد تومان وام قرض‌الحسنه جهت اشتغال‌زایی به متقاضیان پرداخت شده است، افزود: ۵۸۰ صندوق قرض‌الحسنه برای کارآفرینی و اشتغال‌آفرینی در استان ایجاد شده است.

فرمانده سپاه شهدا عنوان کرد: در سال جاری در حوزه سازندگی و محرومیت‌زدایی، پروژه آبرسانی روستایی به طول هزار کیلومتر در هشت شهرستان با هدف تامین آب شرب و بهداشتی در ۳۹۱ روستا اجرایی شده که در حال حاضر متوسط ۴۵‌ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی بیان کرد: هفته جاری نیز ۴۵۱ سری جهیزیه برای نوعروسان نیازمند استان اهدا شد که البته از اوایل سال، جهیزیه‌های بسیاری به نوعروسان اهدا شده و در ادامه سال نیز اهدای جهیزیه تدوام خواهد داشت.

وی تصریح کرد: امسال دومین مراسم اهدای جهیزیه در آذربایجان‌غربی برگزار شد که در مراسم نخست، هزار سری جهیزیه برای نوعروسان تحت پوشش کمیته امداد و همچنین نوعروسانی که تحت پوشش هیچ ارگان حمایتی نیستند تقدیم شد.

فرمانده سپاه شهدای آذربایجان‌غربی با اشاره به اجرای طرح فدک در استان تصریح کرد: طرح فدک در راستای اقتصاد مقاومتی و جهش تولید با استفاده از ظرفیت بانوان بسیجی برای تقویت قطب‌های تولیدی و نقاط دارای مزیت تولید در استان اجرا می‌شود.

سردار رجبی در ادامه افزود: احداث هشت سالن ورزشی با پیشرفت فیزیکی ۹۵ درصد، اجرای طرح فدک با افتتاح ۳۵ مرکز کارآفرینی زنان سرپرست خانوار، اجرای ۷هفت پروژه آب شرب تک روستایی در ارومیه و ۹‌ روستایی در ماکو با پیشرفت فیزیکی ۸۵‌ درصد از دیگر اقدامات بسیج استان است.

وی بیان کرد: همچنین انتقال آب کشاورزی به مزارع در خوی با پیشرفت فیزیکی ۸۵‌ درصد، ساخت مدرسه ۶‌ کلاسه در پیرانشهر و مشارکت در ساخت ۴۰۰ واحد مسکونی به مددجویان کمیته امداد که تاکنون ۱۹۵‌ واحد تحویل داده شده است، از جمله اقدامات بسیج استان در حوزه سازندگی و محرومیت زدایی در سال جاری است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات