حجت الاسلام حبیب الله حمزه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در بهار ضمن تبریک ایام الله دهه فجر انقلاب اسلامی و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی اظهار کرد: از مردم قدرشناس به ویژه جوانان میخواهم که قدر این انقلاب را که با زحمات و مشقتها و رشادتها به دست آمده بدانند، دستاوردهای انقلاب اسلامی را نباید صرفاً به دستاوردهای مادی و ملموس محدود کرد البته در این زمینه هم انقلاب اسلامی دستاوردهای مهم و راهبردی زیادی داشته که در بیشتر موضوعات موجب یاس و ناامیدی دشمن شده است.
وی بیان کرد: بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی دستاوردهای معنوی و هنجاری است که این دستاوردها به حیث ماهوی و الهامبخش اهمیتی بهمراتب بالاتر میتواند داشته باشد و انقراض سلسله منحوس پادشاهی ۲۵۰۰ساله در ایران و تأسیس یک نظام دینی و ولایی که آرزو و آمال تاریخی انبیا و اولیای الهی بود بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی است.
مسئول دفتر نمایندگی ولیفقیه در سپاه ناحیه بهار تصریح کرد: اساسیترین و بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی شکلگیری نظام ولایی، اصلاح و استحکام رابطه امام و امت است که این دستاورد را نمیتوان با ملاکهای مادی ارزیابی کرد.
وی ادامه داد: این نظام امروز بهعنوان الگو و الهامبخش و امیدآفرین برای همه ملل مسلمان و آزادیخواه تبدیل شده است و با تقسیمبندی که استکبار جهانی از سرتاسر دنیا کرده بود و قدرتهای دوقطبی که در دنیا ایجاد کرده بودند و سیطره و استعلامی که شیاطین بر عالم پیدا کرده بودند، ملتهای مسلمان و آزادیخواه و بهطورکل مستضعفین عالم از اینکه بتوانند از سیطره آن خلاصی پیدا کنند ناامید شده بودند و درواقع در یک جهان تاریک مادی چنان غرق شده بودند که هیچ روزنه و روشنایی وجود نداشت و انقلاب اسلامی همانند نوری در ظلمات، ستم و بیدینی و بیعدالتی چنان درخشید که ظلمتها را شکافت و بزرگراه نور و امید را در میان مستضعفین عالم روشن کرد و این همان آمال و آرزویی بود که انبیا و اولیا درپی آن بودند و بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی که محورهای قرآنی نهضت انقلاب اسلامی در پی آن بودند.
حمزه بیان کرد: حضرت امام (ره) از لحاظ جامعیت و کمال پساز انبیای الهی و ائمه معصومین(ع) بیشک از شخصیتهای نادر بلکه بینظیر بود که مانند اجداد طاهر خود اوصاف و کمالات بهظاهر متضاد را در خود یکجا داشت و نیز در رشتههای گوناگون از جمله فقه و فلسفه عرفان و سیاست از بهترینهای زمانه خود بود.
وی افزود: اندیشه سیاسی امام خمینی(ره) جزئی از اندیشه کلان وی و متأثر از قرآن و انبیا و ائمه اطهار (ع) است و ازآنجاییکه در زمان امام (ره) مستکبرین عالم نقشی بهلحاظ سیاسی و اجتماعی به دین قائل نبودند و بهلحاظ ایدئولوژی لیبرالیسم به مردمسالاری دینی بیتوجه بودند.
مسئول دفتر نمایندگی ولیفقیه در سپاه ناحیه بهار افزود: امام (ره) نهضت خود را درست نقطه مقابل این دو تصور رایج شروع کردند و چون به همه فنون و اصول، فقه آگاهی کامل داشتن حرکت و نهضت خود را بر پایه آیات محکم الهی قرار دادند و در واقع بخش زیادی از قرآن به مسئله قیام برای خدا اشاره دارد و نهضت امام(ره) همانند نهضت انبیا بود که آیات زیادی در قرآن به هدف انبیا اشاره دارد و آن هدایت و راهنمایی مردم به ایجاد قسط و عدل است.
وی خاطرنشان کرد: نهضت امامخمینی(ره) همانند انبیا بر پایه آیات قیام برای خدا است که مبتنی بر حضور مردم در صحنه است، بنابراین امام(ره) در مصاحبه خود با روزنامه فیگارو برای اولینبار درباره نوع نظام سیاسی آینده فرمودند حکومت جمهوری اسلامی مبتنی بر ضوابط اسلام، متکی بر آرای ملت خواهد بود و جمهوریت نماد مردمسالاری و اسلامیت نماد خدامحوری است.
انتهای پیام/