صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۴۰۲ - 27 July 2023
فرمانده سپاه شهرستان کازرن گفت: پایش و عارضه یابی ۵۰ واحد تولیدی و صنعتی در راستای طرح صنعت یار بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون انجام شد.
کد خبر: ۹۴۹۳۶۹۱
|
۳۰ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، سرهنگ پاسدار غلامرضا توکل فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون در راستای رزمایش تخصصی گروه جهادی صنعت و معدن در دهه فجر اظهار داشت: صنایع کوچک در صورت گسترش مطلوب، محیط رقابتی و سالمی به وجود می‏ آورند که در کارایی اقتصادی کشور نقش بسزایی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه صنایع کوچک می‏ توانند سهم بسزایی در تحول صنعتی ایفا کنند، افزود: امروزه در اغلب کشورهای جهان، صنایع بزرگ تدریجا خط تولید خود را کوچکتر کرده و آنرا به صنایع کوچک می‏ سپارند.

فرمانده سپاه کازرون گفت: امروز در کارگاه های کوچک تولیدات بر اساس درخواست مشتری و باب میل و سلیقه آنها ساخته می‏ شود و محصولات بسیار متنوعی با کیفیت های بسیار بالا تولید می‏ کنند.

سرهنگ توکل تاکید کرد: ما باید خودباوری را به مدیران و مسئولان ارشد دولتی برگردانیم که چنانچه این خودباوری در میان مسئولان اصلاح شود، بخش عمده ای از مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی و صنعتی قابل حل خواهد بود.

در ادامه مهندس محمدجعفر شفیعی مدیر بسیچ مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون اظهار داشت: امروز بخش قابل توجهی از مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی به داخل کشور برمی گردد.

وی با تاکید بر اینکه راه‌اندازی مجدد واحدهای تولیدی و عملیاتی کردن جهش تولید، نیازمند همدلی، وفاق و همراهی همه دستگاه‌های متولی است، افزود: بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون در قرارگاه صنعتی خاتم الانبیاء(ص) مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی را بصورت کارشناسی و تخصصی بررسی و پیشنهادات و برنامه‌هایی را در راستای رفع مشکلات و به بازگرداندن این واحدها ارائه می نماید و معتقدیم با یک برنامه‌ریزی مطلوب، چنانچه تعداد کمی از واحدهای تولیدی نیز احیا شوند، گام موثری به لحاظ تولید ثروت، اشتغالزایی و توسعه شهرستان صورت خواهد گرفت.

مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون با اشاره به مهم‌ترین مشکلات واحدهای تولیدی و صنعتی در سطح شهرستان خاطر نشان کرد: عمده مشکل واحدهای صنعتی، چالش‌های مربوط به تأمین مالی است که متأسفانه واحدهای تولیدی و صنعتی همواره با این مشکل دست و پنجه نرم می‌کنند.

وی تصریح کرد: مشکلات زیرساختی، مسئله بازار، تأمین مواد اولیه، مالیات و ارزش افزوده و مسائل حقوقی از دیگر مشکلات عمده واحدهای صنعتی و صنایع کوچک است.

مهندس شفیعی با اشاره به اینکه شرایط تورمی موجود و ضرورت خریدهای نقدی، مشکل کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش واحدهای تولیدی را تشدید کرده است، یادآور شد: از جمله روش هایی که می توان کمبود نقدینگی و تأمین مالی هدفمند واحدهای صنعتی را پوشش داد، تأمین مالی توسط بانک ها است؛ اما دشواری تأمین مالی از بانک ها در کنار غیرقابل پیش بینی بودن و تغییرات قیمت و همچنین قوانین و مقررات متعدد و دست و پاگیر و تأمین مواد اولیه از مهمترین موانع کسب و کار در شرایط کنونی به شمار می رود.

وی در پایان از پایش و عارضه یابی بیش از ۵۰ شرکت تولیدی و صنعتی در سال “تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین” توسط گروه جهادی شهید مصلحیان بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون خبر داد و گفت: در راستای ستاد تسهیل و رفع موانع تولید تاکنون تعداد ۱۰ واحد تولیدی و صنعتی در قرارگاه صنعتی خاتم الانبیا مانع زدایی شده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات