صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 10 May 2023
مسئول امور روحانیون سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان:
زنجان - مسئول امور روحانیون سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان گفت : پیشتازی در جهاد و شهادت،ترویج ارزش های دینی و اخلاقی،حفظ روحیه جهادی و انقلابی،ولایتمداری، مبارزه با ظلم و ستم و تبلیغ معرفت و خداشناسی از جمله نقش های مهم و حماسی روحانیون بود.
کد خبر: ۹۴۹۳۹۲۶
|
۰۱ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۵

حجت الاسلام نادر اوجاقی در گفت و گو با خبرنگار بسیج زنجان؛اظهار داشت:اول اسفند ماه مصادف با سالروز شهادت حجت‌الاسلام محلاتی و پنجاه تن ديگر در سال 1364 می‌باشد که در تقویم تاریخ انقلاب اسلامی جهت ارج نهادن به فداكاری‌های روحانيون در طول دوران مبارزه‌ هشت سال دفاع مقدس، به‌عنوان "روز روحانيت و دفاع مقدس" نام‌گذاری شده است.

وی با بیان اینکه نقش روحانیت در دوران انقلاب و دفاع مقدس بی بدیل است،گفت:نقشی که ابتدا با مطالبه گری آغاز و سپس به مبارزه تبدیل شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی تداوم پیدا کرد چرا که روحانیت حرف مردم را میزد در نتیجه جایگاه مهمی در میان مردم پیدا کرد.

حجت الاسلام اوجاقی در ادامه افزود: روحانیت در بین اقشار مختلف مردم در دوران انقلاب جایگاه خاصی داشتند و در نتیجه  شاهد حضور میلیونی مردم در تشییع شهدای محراب و چهره های شاخص روحانیت بودیم که  این نشان دهنده علاقه مردم به این قشر است.

این مسئول با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس روحانیون با گفتار و کردار خود مجاهدانه همراه رزمندگان اسلام بودند،تصریح کرد: پیشتازی در جهاد و شهادت،ترویج ارزش های دینی و اخلاقی،حفظ روحیه جهادی و انقلابی،ولایتمداری، مبارزه با ظلم و ستم و تبلیغ معرفت و خداشناسی از جمله نقش های مهم و حماسی روحانیون بود.

 

وی با بیان اینکه در دوران انقلاب و دفاع مقدس روحانیون نقش رهبری و جهاد تبیین را داشتند،افزود:امروز در بیانیه گام دوم انقلاب نیز از روحانیون این موضوع مطالبه می شود رسالت و وظیفه روحانیون تبیین است.

 

حجت الاسلام اوجاقی با تاکید بر اینکه در دوران انقلاب وظیفه روحانیت  تبیین اسلام بود و امروز تبیین اسلام ناب و پاسخ به شبهات است،عنوان کرد: امام راحل (ره) فرمودند ما  زمانی انقلاب را صادر خواهیم کرد و امروز بعد گذشت 44 سال از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی شاهد آن هستیم انقلاب اسلامی در حال صادر شدن به جوامع دیگر است .

این مسئول با تاکید به اینکه وظیفه امروز روحانیت جهاد تبیین است،خاطر نشان کرد:دشمن با استفاده از امپراطوری رسانه ای در حال شایعه پراکنی،دروغگویی است و روحانیون در خط مقدم مبارزه با دشمن هستند و باید در این موضوع روشنگری و هدایت گری کنند چرا که  هرچه زمان میگذرد عمل به جهاد تبیین سخت تر می شود و دشمن با ابزار پیچیده تر به صحنه می آید.

مسئول امور روحانیون سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان با بیان اینکه  جهاد تبیین از جهاد اکبر الهام میگیرد،تاکید کرد:امروز بصیرت ، فهم و تحلیل درست نیاز است تا با دشمن مقابله کرد و جهاد تبیین نقطه مقابل استعمار است.

حجت الاسلام اوجاقی در پایان خاطر نشان کرد: در سطح استان زنجان کمیته های جهاد تبیین با حضور  جمعی از روحانیون و مسئولین مرتبط تشکیل شده است و با برگزاری جلسات جهاد تبیین در حوزه های مقاومت، پایگاه ها،حوزه های علمیه ،مساجد و دانشگاه ها  خوشبختانه شاهد استقبال جوانان و نوجوانان و اقشار مختلف مردم هستیم که امیدوارم بتوانیم در این رسالت مهم و خطیر موفق و سربلند باشیم.

ارسال نظرات