صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

سازمانها و وزارتخانه‌ها

محور مقاومت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

سازمان حفظ آثار

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

مدارس الگوی صالح

سازمان ورزش

فرهنگی و هنری

وزارت صمت

وزارت نفت

وزارت ارتباطات

وزارت دفاع

وزارت نیرو

وزارت آموزش و پرورش

وزارت جهاد کشاورزی

وزارت مسکن و شهرسازی

وزارت اقتصاد و دارایی

سازمان انرژی اتمی

سازمان آتش نشانی

بسیج صدا و سیما

صفحات داخلی

يکشنبه ۲۷ خرداد ۱۴۰۳ - 16 June 2024
رئیس کل دادگستری سیستان و بلوچستان از آزادی ۷۰ زندانی محکوم به قصاص نفس از ابتدای امسال تا کنون با تلاش مضاعف کارگروه صلح در پرونده های قتل در سیستان و بلوچستان خبر داد.
کد خبر: ۹۴۹۵۳۷۵
|
۰۷ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۵

 به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا، رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان در کارگروه صلح در پرونده‌های قتل استان سیستان و بلوچستان گفت: تبیین و نهادینه‌سازی فرهنگ صلح و سازش و مصالحه منجر به ایجاد آرامش در جامعه می‌شود و در واقع می‌تواند اثرات بسیار مثبتی به ارمغان آورد؛ زیرا که باگذشت شاکی و اولیای دم، مشکلات به وجود آمده بین طرفین راحت حل‌وفصل و ختم به خیر می‌شود.

وی افزود: آمار سیستان و بلوچستان در این زمینه بسیار قابل‌توجه است و اثرات و نتایج بلندمدتی را به دنبال خواهد داشت و خداوند متعال برکات آن را در زندگی دنیوی و اخروی نمایان می‌کند.

رئیس‌کل دادگستری سیستان و بلوچستان با تأکید بر اینکه، باید افراد مجرم بدانند هزینه ارتکاب جرم سنگین است، بیان کرد: باید برای ورود به پرونده‌های قتل مولفه‌های خاص استان نظیر هم مرز بودن با کشورهای مجاور، مباحث فرهنگی و غیره را ریشه‌یابی و برای آنها راه‌حل تدبیر کرد که نیازمند ورود و تلاش همه افراد تأثیرگذار در این زمینه است.

مصطفوی نیا با اشاره به اینکه شیوه‌نامه جدید اخذ رضایت در پرونده‌های قتل توسط معاون رئیس قوه قضاییه و رئیس مرکز توسعه حل اختلاف کشور در ابتدای سال ۱۴۰۱، برای پیگیری صلح در پرونده‌های قتل تدوین شد اظهار داشت: در راستای اجرای دقیق شیوه‌نامه، برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفت و اعضای کارگروه متناسب با دستورالعمل شیوه‌نامه و جایگاه اجتماعی و نقشی که در سازش پرونده‌های مهم داشتند شناسایی شدند.

رئیس‌کل دادگستری استان  ادامه داد: پس از صدور ابلاغ برای اعضای کارگروه، با تشکیل منظم جلسات به‌صورت ماهانه و پیگیری پرونده‌های قتل با استفاده از ظرفیت بزرگان، معتمدان، افراد دارای نفوذ و جایگاه اجتماعی اقدامات بسیار خوبی انجام شد.

وی افزود: به یاری خداوند با تلاش اعضای کارگروه، رؤسای حوزه‌های قضایی، مددکاران زندان، اعضای شوراهای حل اختلاف، صلح یاران و ریش‌سفیدان استان تا کنون ۷۰ فقره پرونده محکوم به قصاص نفس در سیستان و بلوچستان به سازش ختم شده و ۷۰ نفر به آغوش خانواده بازگشته‌اند.

رئیس کارگروه صلح در پرونده‌های قتل استان با اشاره به پرونده‌های سازش یافته قصاص نفس نیز خاطر نشان کرد: از تعداد ۷۰ فقره پرونده محکوم به قصاص نفس که به سازش ختم شده است، ۲۶ فقره پرونده در شعبات سازشی مرکز استان، ۵ فقره پرونده در شهرستان سراوان، ۲ فقره پرونده در شهرستان خاش، ۳ فقره پرونده در شهرستان هیرمند، میرجاوه، دلگان، مهرستان و زهک هرکدام یک فقره پرونده، ۲ فقره پرونده در دشتیاری، ۶ فقره پرونده در زابل، ۸ فقره پرونده در ایرانشهر، ۹ فقره پرونده در چابهار و ۵ فقره پرونده در فنوج به سازش ختم شده است.

وی ضمن قدردانی از تلاش اعضای کارگروه صلح در استان گفت: امیدواریم این رویه برای سال آینده نیز همچنان تداوم داشته باشد تا بتوانیم بیش‌ازپیش در راستای سنت حسنه صلح و سازش در استان گام برداریم.

ارسال نظرات