صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 20 May 2023
از آغاز سال جدید تاکنون تعداد ۱۵ وقف جدید به ارزش تقریبی ۵۰ میلیارد ریال در استان به ثبت رسیده که در این میان تعداد ۷ موقوفه در شهرستان محلات ثبت شده است.
کد خبر: ۸۵۰۸۰۶۵
|
۱۶ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۸:۳۹

 حجت‌الاسلام آیت‌اله عباسیان با اشاره به تأکیدات دین مبین اسلام بر ترویج فرهنگ وقف اظهار داشت: وقف یک صدقه جاریه از سوی ائمه اطهار(ع) همواره مورد تأکید قرار گرفته است.

وی افزود: در استان مرکزی همزمان با اجرای طرح سوگواره یاس نبوی و آرامش بهاری مردم با حضور در غرفه‌های همه واقف باشیم اقدام به این امر الهی کردند که در این راستا تا به امروز تعداد 15 وقف جدید در استان ثبت شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: در نخستین روز از سال جدید تعداد 2 مورد وقف در استان به ارزش یک‌میلیارد و 700 میلیون ریال ثبت شد.

حجت‌الاسلام عباسیان با اشاره به نیات واقفان این موقوفه‌ها گفت: یکی از این موقوفه‌ها با نیت زیارت امام رضا(ع) در محلات به ارزش ریالی یک میلیارد و دیگری در شازند به ارزش 700 میلیون ریال با نیت طبخ غذای نذورات وقف شد.

وی افزود: خوشبختانه در همان روزهای آغازین سال نو در محلات شاهد دومین وقف بودیم که با نیت ساخت مسجد و ارزش تقریبی 5 میلیارد ریال وقف شد و نیز واقف دیگری قطعه زمینی را با نیت ساخت مغازه‌های تجاری و مسجد به ارزش 35 میلیارد ریال در محلات وقف کرد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی تصریح کرد: همزمان با سالروز شهادت حضرت فاطمه(س) در محلات باز هم وقف دیگری ثبت شد که این وقف با ارزش 900 میلیون ریال با نیت مصرف در روضه‌خوانی وقف گردید تا بتواند در راستای ترویج فضائل و سیره نبوی مثمر ثمر باشد.

حجت‌الاسلام عباسیان با اشاره به سایر موقوفات این شهرستان گفت: وقف یک باب منزل مسکونی به ارزش یک‌میلیارد و 200 میلیون ریال در نیمور محلات، وقف 100 متر مربع زمین در راستای توسعه مسجد در محلات به ارزش 400 میلیون ریال و وقف یک واحد آپارتمان به ارزش یک‌میلیارد ریال با نیت خیرات و مبرات به عنوان هفتمین وقف شهرستان محلات در سال جدید ثبت شد.

وی افزود: در راستای اجرای طرح آرامش بهاری یک واقف خیراندیش  15 هکتار زمین خود را در شازند به ارزش 2 میلیارد ریال وقف کرد که عواید حاصل از آن با نیت کمک به مستمندان از سوی این واقف خیراندیش مصرف می‌شود.

حجت‌الاسلام عباسیان با اشاره به دیگر موقوفات در سایر شهرهای استان مرکزی گفت: همزمان با اجرای مراسم سوگواری یاس نبوی در ساوه واقف خیراندیش با حضور در غرفه همه واقف باشیم در پیروی از این سنت حسنه باغ خود را به ارزش 350 میلیون ریال با نیت تعزیه‌داری سید و سالار شهداء امام حسین(ع) وقف کرد.

وی افزود: در اراک نیز دو وقف جدید ثبت شد که ارزش یکی از این موقوفات 400 میلیون ریال و  دیگری با ارزش 300 میلیون ریال با نیت توسعه حرم آستان مقدس امامزادگان ابوالقاسم(ع) و علی(ع) در روستای گوار اراک وقف شد.

حجت‌الاسلام عباسیان با اشاره به حضور مردم در این امر خداپسندانه گفت: واقف خیراندیش در روستای گوار 3 هکتار زمین خود را با نیت امورخیریه و ختم صلوات در مسجد روستا به ارزش 150 میلیون ریال نیز وقف کرد.

وی افزود: در زرندیه نیز یک قطعه زمین به مساحت یک هکتار به ارزش 2 میلیارد ریال با نیت ساخت مصلی در خشکرود زرندیه وقف شد.

ارسال نظرات