صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 23 May 2023
مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: نخستین دستگاه سی تی اسکن مورد نیاز بیماران در بیمارستان ولی عصر (عج) بافق نصب و بزودی بهره برداری از آن آغاز می شود.
کد خبر: ۸۵۱۱۹۳۱
|
۳۰ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج؛ محمد حسین زارع در گفت و گو با خبرنگار ما افزود: این دستگاه با اعتبار ۱۷ میلیارد ریال از سوی شرکت سنگ آهن مرکزی ایران – بافق برای نصب و بهره برداری در این بیمارستان خریداری شده است.

مدیر درمان دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد گفت: این دستگاه، نصب شده لیکن راه اندازی هر دستگاهی که با اشعه ایکس کار می کند نیاز به اخذ مجوز از انرژی هسته ای دارد.

وی فراگیری آموزش های لازم را شرط دیگر استفاده از این دستگاه خواند و گفت: با راه اندازی دستگاه سی تی اسکن نیاز مردم بر طرف می شود و دیگر مجبور به پیمودن مسافت ۱۱۰ کیلومتری بافق- یزد و بلعکس نیستند و همچنین در وقت و هزینه مردم صرف جویی خواهد شد.

این مسوول اعزام متخصص به این شهر را مشکل اساسی خواند و افزود: دو متخصص سونو گرافی اعزام شده بودند که چون خانم بودند مشکلاتی داشتند و ادامه کار در این شهرستان برایشان مقدور نبود.

وی با بیان اینکه تا پایان خرداد ماه مشکل بخش سی تی اسکن از لحاظ متخصص و نصب و راه اندازی برطرف خواهد شد خاطر نشان کرد: هم اینک نیز هفته ای دو روز متخصص سونو گرافی در بیمارستان حضور دارد و در آینده بنا داریم این دو روز به سه الی چهار روز افزایش یابد.

زارع با تشکر از پیگیری های فرماندار ، شرکت سنگ آهن مرکزی و همت دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: هم اکنون سه متخصص داخلی ، دو متخصص در بخش زنان و زایمان ، قلب دو نفر ، اطفال سه متخصص ، متخصصان پوست ، روانپزشکی، جراح و ارتوپد در بیمارستان ولی عصر فعالیت دارند.

جمعی از شهروندان بافقی هم در گفت و گو با خبرنگار ما، از اینکه در امر مهم راه اندازی دستگاه سی تی اسکن تاخیر ایجاد می شود ابراز ناخرسندی کردند.

یک بافقی گفت: کمک نزدیک به ۲۰ میلیارد تومانی شرکت سنگ آهن برای خرید این دستگاه اقدام خدا پسندانه ای است که باید با تلاش مسوولان مربوطه مشکل رفت و آمد مردم این شهر که برای پاره ای از کارهای درمانی به یزد می روند کم و کمتر شود.

یکی دیگر از شهروندان بافقی هم گفت: برای ما مردم خیلی مشکل است که در هوای گرم طاقت فرسای بافق، مسیر ۱۲۰ کیلو متری را طی کنیم و جهت مراجعه به پزشکی که می تواند در شهرمان حضور داشته باشد هم هزینه بیشتر بپردازیم و هم یک یا دو روز وقتمان رابیهوده تلف کنیم.

این بانوی بافقی با بیان اینکه شرکت سنگ آهن متعلق به مردم بافق است و برای رفاه و آسایش همشهریان از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد از مسوولان بهداشت و درمان استان و کشور خواست در اعزام متخصص به این شهر معدن خیز کوتاهی نکنند.

وی یاد آور شد: با بررسی هایی که انجام داده ایم بعضی از شهرستان ها سه متخصص سونو گرافی تمام وقت دارند اما بافق برای متخصص پاره وقت هم باید انتظار بکشد و روز شماری کند.

این شهروند از تبعیض و کم توجهی ابراز گلایه کرد و گفت: شهر بافق شهر رنج ها و گنج هاست بنا براین مسوولان دولت تدبیر و امید و وزیر دلسوز و کوشای بهداشت و درمان به فکر استقرار متخصص ثابت در این بیمارستان باشند، چون درد و عارضه خبر نمی کند.

به گزارش خبرنگار ما، بیمارستان ولی عصر بافق در سال ۶۹ به عنوان نخستین بیمارستان این شهرستان تاسیس شد و در آن سال جمعیت بافق، بهاباد، کوهبنان کرمان و روستاهای اطراف را زیر پوشش داشت.

اکنون به لحاظ اینکه بیمارستان ولی عصر عمر مفیدش به پایان رسیده و دچار کمبود تخت و فضای لازم برای بخش های مختلف است ، کلنگ ساخت بیمارستان جدید جنب همین بیمارستان به زمین زده شده تا پس از تامین قسمتی از اعتبارات مورد نیاز ، عملیات اجرایی آن آغاز شود.

قرار است ۵۰ میلیارد ریال از هزینه ۹۶۰ میلیارد ریالی این پروژه را شرکت سنگ آهن مرکزی ایران بافق و صندوق بازنشستگان فولاد کشور تقبل کنند و بپردازند.

نقل از:بافق نیوز

ارسال نظرات