صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 16 May 2023
گرامی باد 12 اردیبهشت ماه سالروز شهادت استاد آیت الله مرتضی مطهری (ره)، روز معلم و آغاز هفته عقیدتی سیاسی در سپاه و بسیج، اندیشه‌های تابناک آن شهید ارجمند را آئینه تمام نمای تاکتیک‌ها و شیوه‌های مبارزه وی با تفکرات الحادی و اسلام التقاطی و جریان روشنفکری غربی می باشد.
کد خبر: ۸۵۱۵۷۵۵
|
۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۱

شهید مطهری از سرمایه های عظیم و طلایه داران جریان فکری حضرت امام خمینی (ره) در فرآیند انقلاب اسلامی به شمار می رفت. وی در قبل از انقلاب در اوج مهارت و توانمندی برای ایجاد تحولات فکری در جامعه با خلق اندیشه های آگاهی بخش و بیدارگر، فعالیت‌های همه جانبه رژیم شاه در نهادینه سازی فرهنگ و زیست غربی در کشور را بویژه در بین نسل جوان و جوامع دانشگاهی از طریق مجاهدت فکری و معرفی جریان اسلام ناب و ولایی به چالش کشانید و با مهندسی و اجرای طرح های فرهنگی و اجتماعی مفید و بسترهای تحقق اهداف سیاسی نهضت امام (ره) را فراهم آورد.

شهید مطهری با درک هوشمندانه از وضعیت جامعه و مقتضیات روز با ساماندهی نیروهای انقلابی و علاقمند به حضرت امام (ره) آرایش جدیدی را در شرایط پرخفقان ناشی از اعمال سیاست های آمریکایی و غربی شاه، برای پشتوانه سازی فکری و فرهنگی انقلاب اسلامی بوجود آورد.

شهید مطهری استوانه فکری و ایدئولوژیک انقلاب اسلامی است که با الهام از فروغ اندیشه امام (ره) و تبعیت از ایشان به طراحی تفکر انقلابی و رویارویی با جریان های فکری منحرف زمانه می پرداخت و گذر زمان و تحلیل و بررسی گنجینه فکری شهید مطهری مصاف تمام عیار وی برابر جریان های منحرف فکری منتهی به ایام پیروزی انقلاب اسلامی از جمله جریان روشنفکری الحادی و تفکرات مارکسیستی و التقاطی و همچنین تحجر و ترویج اسلام منهای روحانیت و مرجعیت را برجسته تر و آموزنده تر از گذشته فراروی نسل های امروز و فردای میهن اسلامی قرار می دهد.

ظرفیت ها و قابلیت های ماندگار و الهام بخش تفکر و اندیشه های شهید مطهری برای تماس نسل ها و جوامع بشری می باشد و امروز که فرهنگ منحط و لیبرال دموکراسی غربی با برخورداری از حمایت ابرسرمایه داری فاسد، جنگ نرم و تهاجم همه جانبه ای را علیه هویت و موجودیت انقلاب و ارزش های دینی و اسلامی ملت ایران سازماندهی و و عملیاتی کرده است تأسی به الگوها و روش های مبارزاتی شهید مطهری در دوران رویارویی با مکاتب و اندیشه های الحادی و التقاطی بسیار رهگشا خواهد بود.

فلسفه نامگذاری سالروز شهادت آیت الله مطهری (ره) به عنوان روز عقیدتی ـ سیاسی در سپاه و بسیج ناشی از پیوند عمیق پاسداران انقلاب با افکار و شخصیت نافذ و جریان ساز آن فیلسوف بزرگ و اندیشمند فرزانه است. بی تردید بالندگی و سلحشوری مستمر پاسداران انقلاب اسلامی در عرصه های پرخطر مأموریت ها و وظایف محوله مرهون تعالیم و آموزه های فرهنگ اسلام ناب محمدی (ص) و مجاهدت خستگی ناپذیر روحانیت متعهد و عالمان دانا و توانایی چون استاد مطهری است که تربیت یافته واقعی مکتب ولایت فقیه و خمینی کبیر (ره) محسوب می شود.

تلاش های جدی و گام های بلند سپاه در تقویت بصیرت و بنیه دینی، معرفتی، معنوی و فکری پاسداران و بسیجیان برای مقابله هوشمندانه و عالمانه برابر تهدیدات دشمنان در عرصه جنگ نرم است و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بعنوان دژ تسخیر ناپذیر ملت ایران در عرصه دفاع از آرمان ها ارزشهای انقلاب و نظام، با تأسی به وصایای جاودان حضرت امام خمینی (ره) و منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری و فرماندهی کل قوا حضرت آیت الله العظمی خامنه ای (مدظله العالی) همچنان اندیشه ها و افکار بی نظیر استاد مطهری را سرلوحه مهندسی طرح های تحول و تعالی سازمانی خود قرار داده و توسعه کمی و کیفی تلاش های اساسی و بنیادین خود در عرصه تربیت و پرورش نسل آینده سپاه را در پرتو آثار ارزشمند استاد شهید جستجو می کند.

ارسال نظرات