صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 22 May 2023
رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان:
رهبر معظم انقلاب گفتند: فداکاری های شهیدان، ذخیره ماندگاری برای انقلاب اسلامی است، و حفظ یاد آن عزیزان، یک فریضه است.
کد خبر: ۸۵۱۶۸۶۲
|
۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۲
به گزارش خبرگزاري بسيج، رهبر معظم انقلاب اسلامی دردیدار اعضای ستاد کنگره بزرگداشت سه هزار شهید استان سمنان که در تاریخ ۱۴ اردیبهشت۱۳۹۴ برگزار شده بود،با اشاره به ویژگی های برجسته استان سمنان و تربیت شخصیت های برجسته دینی، علمی و سیاسی،اظهار کردند: برگزاری کنگره شهدای استان سمنان و تجلیل از فداکاری و ایثار شهیدان کاری بسیار خوب و با ارزشی است.

ایشان اظهار کردند: فعالیت ها در تجلیل از یاد شهیدان باید با این هدف باشد که معارف شهادت یعنی «ایثار و ایمان»، در مخاطبان به معنای واقعی کلمه نافذ شود.

رهبر معظم انقلاب اسلامی با بیان اینکه بعضى‌ها میخواهند این را به فراموشى بسپرند؛ همان کسانى که با معارف انقلاب و آرزوهاى انقلاب و اهداف انقلاب میانه‌ى خوبى ندارند، با حفظ یاد شهیدان هم سرِ سازگارى ندارند و دوست نمیدارند، افزودند: شهداى ما ایثار کردند؛ از حیات خودشان، از آسایش خودشان گذشتند؛ رفتند در میدانهاى نبرد و جان خودشان را تقدیم کردند. این چیز کوچکى نیست؛ این خیلى بزرگ است.

حضرت آیت الله خامنه ای با اشاره به اینکه ایمانهاى بالا، عزمهاى استوار و پولادین لازم است که انسان بتواند در این میدان وارد بشود و شهدا این کار را کردند، گفتند: کارى که تا حالا کردید، خیلى خوب است؛ همین کارها کارهاى خوبى است؛ یعنى هم ضبط خاطرات اینها و تجلیل از یاد اینها و نام اینها، ترویج تصاویر اینها یا کلماتى که از اینها نقل میشود، کارهاى بسیار خوبى است.

رهبر معظم انقلاب با تاکید معارف شهادت یعنی «ایثار و ایمان» در مخاطبان به معنای واقعی کلمه نافذ شود، افزودند: فداکاری های شهیدان، ذخیره ماندگاری برای انقلاب اسلامی است، و حفظ یاد آن عزیزان، یک فریضه است.

ایشان خاطرنشان کردند: مسئله‌ى جنگ تحمیلى و عوارض آن - که از جمله، همین فداکارى‌ها و ایثارها و شهادتها است - یک مسئله‌ى عادّى نیست؛ یک مسئله‌ى متعارف و معمولى نیست؛ یک مسئله‌ى فوق‌العاده است.

حضرت آیت الله خامنه ای با بیان اینکه اگر درست نگاه کنیم، مجموعه‌ى حوادثى که در این سالها اتّفاق افتاد و این فداکارى‌هایى که جوانهاى ما کردند، میتواند یک ذخیره‌ى ماندگارى باشد، اظهار کردند: براى همیشه‌ى انقلاب. نباید بگذاریم که این ذخیره بلااستفاده بماند؛ راهش هم همین است که یاد شهیدان زنده باقى بماند.

ایشان با بیان اینکه کشور امروز خوشبختانه درگیر جنگ نظامى نیست امّا درگیر جنگ سیاسى- اقتصادى و بالاتر از همه درگیر جنگ فرهنگى است، افزودند: اینکه ما میگوییم «جنگ فرهنگى»، «جنگ اقتصادى»، این هیچ منافات ندارد با اینکه احساس آرامش هم در کشور بشود.

رهبر انقلاب با تاکید بر اینکه توجه به ابزارهای افزایش تأثیرگذاری در مخاطبان به ویژه نسل جوان،ضرورت دارد، گفتند: جوان امروز در معرض تهدیدهای خطرناک فکری قرار دارد که این افکار غلط با ابزارها و وسایل ارتباطی فراوان، در سطح گسترده ای قابل انتشار هستند.

ایشان افزودند: دشمن به شکل ویژه ای در حال مبارزه است و می بایست با آمادگی کامل و شناخت شگردهای آن، مقابله کرد.

حضرت آیت الله خامنه ای با تاکید براینکه اهمیت «مخاطب شناسی» و برقراری ارتباط مؤثر با مخاطبان، اظهار کردند: در این زمینه باید ضمن استفاده از متخصصان، علما و کسانی که در مسائل ارتباطی تجربه دارند، از ابزار هنر نیز حداکثر بهره گیری صورت پذیرد.

ارسال نظرات