صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 22 May 2023
معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش گفت: دومین اجلاس رهبران مدارس ایمن، هفتم و هشتم مهر با حضور ۳۰ وزیر آموزش و پرورش در تهران برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۵۳۳۸۰۲
|
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۰۹:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، مرتضی رئیسی معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور   در پاسخ به این پرسش که «آیا اجلاس بین‌المللی مدارس ایمن در تهران برگزار می‌شود؟»، اظهار داشت: با پیگیری‌هایی که انجام دادیم، مقرر شد دومین جلسه رهبران مدارس ایمن در تهران برگزار شود.

وی افزود: این اجلاس با حضور وزرای آموزش و پرورش کشورها با فراخوان نهاد کاهش بلایای طبیعی سازمان ملل متحد که جواب مثبت دادند برگزار خواهد شد و نقشه راهی برای ایمنی مدارس جهان در مهر امسال تهیه می‌شود.

رئیسی ادامه داد: این اجلاس با همکاری نهاد کاهش بلایای طبیعی سازمان ملل متحد و سازمان نهادهای بین‌المللی که در موضوع ایمنی مدارس فعال هستند برگزار خواهد شد و برای 30 کشور دعوتنامه ارسال می‌شود.

وی با اشاره به حضور کشورهای مختلف در دومین اجلاس مدارس ایمن در تهران، خاطرنشان کرد: کشورهای مختلفی در این اجلاس حضور خواهند داشت که از تمام قاره‌ها هستند؛ هسته اولیه این گروه با همت نهاد کاهش بلایای طبیعی سازمان ملل متحد تشکیل می‌شود و نقشه راهی در حال تدوین است که در تهران این متن تکمیل و به امضای کشورها خواهد رسید.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش  افزود: این برنامه که با عنوان افزایش سطح ایمنی مدارس و یا ساخت مدارس ایمن در جهان است برای سال‌های 2015 تا 2030 تدوین شده است.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با اشاره به بخش‌هایی که قرار است در نقشه راه مدارس ایمن مورد توجه قرار گیرد، تصریح کرد: فیزیک مدارس، تجهیزات مدارس، آموزش دانش‌آموزان، مدیران، اولیا و معلمان از مباحث مهمی است که به آنها تکیه خواهد شد.

وی افزود: بر این اساس یک میلیون فضای آموزشی و بیمارستان در بین سال‌های 2015 تا 2030 مورد هدف است که ایمن شوند و بخش دیگر این موضوع مدیریت بحران است.

رئیسی با اشاره به سه موضوع مهم مورد بحث در تدوین نقشه راه مدارس ایمن گفت: «ایمنی زیرساخت‌های مدارس»، «آموزش» و «مدیریت بحران» سه محوریت تدوین نقشه راه مدارس ایمن خواهد بود.

وی افزود: این اجلاس قرار است که در نیمه اول مهر ماه و در روزهای هفتم و هشتم مهر با حضور وزرای آموزش و پرورش کشورهای مختلف برگزار شود و دعوتنامه شرکت در این اجلاس به شکل مشترک توسط وزیر آموزش و پرورش کشورمان و معاون دبیر کل سازمان ملل متحد برای 30 کشور ارسال می‌شود.

معاون عمرانی وزیر آموزش و پرورش با اشاره به دستاوردهایی که این اجلاس خواهد داشت، اظهار کرد: فعالیت جمهوری اسلامی ایران در خصوص ایمنی مدارس و مقاوم سازی که از سال 1385 شروع شده است، کاری برجسته در منطقه به شمار می‌رود و دیگر کشورها از تجربیات ایران استفاده خواهند کرد.

وی  اضافه کرد: در سندی که توسط سازمان ملل متحد منتشر شده است از اقدامات جمهوری اسلامی تقدیر و تشکر شده است و حتی ذکر شده که اقدام جمهوری اسلامی می‌تواند الگویی برای دیگر کشورها باشد؛ اختصاص آن 4 میلیارد دلار در مجلس هفتم سبب شد تا ایمنی مدارس از یک‌سوم به دوسوم افزایش پیدا کند و تجربیات بسیار خوبی در خصوص مقاوم سازی ایجاد شده است.

رئیسی با اشاره به اینکه ایران می‌تواند به کشورهای مشابه خدمات فنی و مهندسی ارائه کند، خاطرنشان کرد: در این راستا زمینه همکاری‌های بین‌المللی در آینده فراهم خواهد شد و نهادهای مالی بین‌المللی وارد این عرصه می‌شوند، زیرا مدارس ساختمان‌های مهم کشورها محسوب می‌شوند.

وی در پایان گفت: مجوزهای اولیه برگزاری این اجلاس از دولت گرفته شده است و امیدواریم مجوز نهایی اخذ شود تا این جلسه منجر به امضای نقشه راه مدارس ایمن برای 15 سال آینده شود.

ارسال نظرات