صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 19 May 2023
نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: با افزایش رقم صادرات چمدانی در گمرک بیله سوار زمینه اشتغال و توان اقتصادی منطقه افزایش می یابد.
کد خبر: ۸۵۳۳۹۵۲
|
۰۸ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل,بهروز پورسلیمان, نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان اردبیل در جلسه کمیسیون تجارت خارجی در اردبیل گفت: ما در گمرک بیله‌سوار با مشکلات عدیده‌ای در تردد مسافران ترانزیت و عبور و مرور خودروها روبه‌رو هستیم در حالی که قرار است با حمایت استاندار اردبیل و پیگیری مسائل مختلف، بخشی از این نارسایی‌ها برطرف شود.

وی تجهیز گمرک بیله‌سوار به سیستم ایکس‌ری و گیت‌وی در جلوگیری از ورود کالاهای ممنوعه را یادآور شد و گفت: باید سیستم خط عبور قرمز و زرد نیز در گمرک بیله‌سوار راه‌اندازی شود.

پورسلیمان به تردد روزانه سه هزار نفر اتباع آذری از گمرک بیله‌سوار اشاره کرد و افزود: ما در تلاش هستیم تا بحث حق‌العمل کاری رسمی را در گمرک بیله‌سوار راه‌اندازی کنیم به طوری که دوره آموزشی آن قرار است در آذرماه برگزار شده و برای گمرک بیله‌سوار و اردبیل مجوز فعالیت این حق‌العمل‌کاری‌ها را دریافت کنیم تا برای اولین بار بتوانند فعالیت مثبتی انجام دهند.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان اردبیل، حل مشکل سیستم خوداظهاری تجار و بازرگانان و راه‌اندازی سامانه بیمه در این محدوده را یادآور شد و عنوان کرد: ما در بحث صادرات وضعیتمان نسبت به گمرک آستارا در صادرات کالا و خدمات و همچنین صادرات چمدانی نسبت به گمرک همجوار آستارا هم بسیار پایین است.

پورسلیمان با اشاره به محدودیت صادرات کالاها به ویژه سیمان، کشمش و خرما در گمرک بیله‌سوار، گفت: آمار صادرات چمدانی گمرک بیله‌سوار 12 هزار دلار است در حالی که این رقم در آستارا 25 هزار دلار است که اگر به معنای واقعی صادرات چمدانی افزایش یابد و از سهم سه کیلوی کالای همراه مسافر، این رقم به پنج تا 9 کیلوگرم افزایش یابد، می‌تواند زمینه اشتغال و توان اقتصادی منطقه را افزایش دهد.

وی به تفکر نامناسب مسئولان گمرک بیله‌سوار در تجمیع کالاهای همراه مسافر به بهانه قاچاق اشاره کرد و افزود: ما از مسئولان استانی و کشوری خواسته‌ایم تا ظرفیت صادرات چمدانی از گمرک بیله‌سوار تا 6 یا 9 کیلوگرم افزایش یابد که این امر به تقویت صادرات چمدانی منجر خواهد شد، چراکه در آستارا پنج و در جلفا این رقم هفت کیلوگرم است.

نائب رئیس اتاق بازرگانی، صنایع معادن و کشاورزی استان اردبیل گفت: باید تلاش کنیم تا در استان اردبیل شرکت مدیریت صادرات، تاسیس و راه‌اندازی شود.

پورسلیمان در پایان سخنان خود گفت: قرار است سیستم جدید صادرات چمدانی از اواخر این هفته با راه‌اندازی خودروهای مناسب و در یک قالب مشخص تقویت یابد تا از رفتارهای سلیقه‌ای نیز در این حوزه جلوگیری شود.

ارسال نظرات