صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 23 May 2023
نائب رئيس فدراسيون جانبازان و معلولان گفت: بسيج يكي از نهادهاي پيشرو در كمك به ورزش جانبازان و معلولان است.
کد خبر: ۸۵۳۵۳۰۸
|
۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۸

به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان ورزش بسيج، در نشست امضاي تفاهم نامه همكاري سازمان ورزش بسيج و فدراسيون جانبازان و معلولان، علیرضا صفارزاده، نایب رئیس فدراسیون در خصوص تنظیم این تفاهم نامه های همکاری گفت: با توجه به اینکه افراد دارای معلولیت بیش از 5 درصد جامعه آماری کشور را دربر می گیرند و از آنجا که بحث ورزش برای این عزیزان امری حیاتی است، توسعه ورزش جانبازان و معلولین و فراهم آوردن زیرساخت های مورد نیاز آن از عهده چند سازمان و نهاد خارج است و عزمی ملی را طلب می کند.

وی افزود: به دنبال تحقق این شعار که توسعه ورزش جانبازان و معلولین نیازمند عزم ملی و همکاری کلیه دستگاهها است، و از آنجا که به زودی آیین نامه تصویب شده در شورای فرهنگی عمومی به مرحله ابلاغ می رسد، بر آن شدیم تا با همکاری دو سازمان ورزش بسیج و بسیج ورزشکاران اقدامات مشترکی را انجام دهیم.

صفارزاده خاطر نشان کرد: البته این دو سازمان، همواره پیشرو بودند و قبل از ابلاغ آیین نامه شورای فرهنگ عمومی کشور، همکاری خود را برای توسعه ورزش جانبازان و معلولین اعلام کردند.

نایب رئیس فدراسیون گفت: این دو تفاهم نامه در سه محور اصلی ورزش همگانی، ورزش قهرمانی و مسائل فرهنگی تنظیم شده و امیدواریم بتوانیم گامهای موثری را در این خصوص برداریم.

در ادامه نشست نيز محمود خسروی وفا، رئیس فدراسیون ضمن ابراز خرسندی از امضای این دو تفاهم نامه گفت: در مجموع امضای تفاهم نامه با سازمان ها و نهادهای مختلف به ما کمک می کند تا از ظرفیت های موجود در بحث تقویت و توسعه ورزش جانبازان و معلولین بهره مند شویم.

وی تصریح کرد: مهم ترین اقدام در تنظیم تفاهم نامه ها، توسعه ورزش همگانی است که اگر این اتفاق بیافتد، میوه آن توسعه ورزش قهرمانی نیز خواهد بود.خسروی وفا افزود: در ورزش قهرمانی چالش هایی وجود دارد که با اقدامات فرهنگی مرتفع خواهد شد و بحث توسعه فرهنگ در ورزش باید به موازات سایر اقدامات پیش برود و اساسا هر اقدامی بدون کار فرهنگی ابتر است.

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولین خاطر نشان کرد: از معلولیت نمی شود فرار کرد و ممکن است هر فردی به دلیل حادثه، بیماری و عوامل دیگر دچار معلولیت شود. اما مهم این است که معلولیت پایان راه نیست و باید با برنامه ریز های سازمان های ذیربط، مناسب سازی شهری و استفاده از فرصت های قانون جامع حمایت از حقوق معلولین، از توانمندی افراد دارای معلولیت استفاده کرد و استعدادهای نهفته آنها را به مرحله شکوفایی رساند.

همچنين داوود آذرنوش، رئيس سازمان بسیج ورزشکاران در پایان نشست خاطر نشان کرد: بر اساس تفاهم نامه همکاری میان فدراسیون و سازمان بسیج ورزشکاران، این سازمان در خصوص مباحث فرهنگی  پیش روی جامعه ورزش جانبازان و معلولین، اقداماتی را انجام خواهد داد.

وی در این خصوص افزود: برگزاری جشنواره های فرهنگی، کنگره های یادبود ورزشکاران جانباز و معلول، راه اندازی کاروان های راهیان نور ویژه ورزشکاران جانباز و معلول،برگزاری دوره های بصیرت و ارتقا سطح اخلاق در میان ورزشکاران، برخی از محورهای مورد نظر و پیش بینی شده در این تفاهم نامه است.

آذرنوش تصریح کرد: البته مراتب اخلاقی ورزشکاران جانباز و معلول به مراتب متفاوت و بالاتر است، اما آنها نیز به حضور نشست های اخلاقی نیاز دارند و فدراسیون پیش از این نیز به این مطلب توجه نشان داده و اقدام کرده است و ما نیز به سهم خود آنچه در توان داریم در این خصوص انجام می دهیم.

ارسال نظرات