صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 10 May 2023
مهمترین عوامل الهی که در هیچ دوره ای اقامه نشد و در دوره آخرالزمان نقشی استراتژیک در هدایت انسان دارد تحقق اقامه ولایت است.
کد خبر: ۸۵۴۵۶۹۵
|
۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۸:۵۹



خبرگزاری بسیج مازندران،  حجه الاسلام والمسلمین تویسرکانی نماینده ولی فقیه سازمان بسیج مستضعفین در مجتمع غدیر سپاه کربلا در جمع  پاسداران و بسیجیان سپاه مازندران با بیان مطلب یاد شده گفت: بی اغراق، مازندران از همه استانها در  دوره انقلاب اسلامی و دفاع مقدس بهترین مدافع بود و این را تاریخ جنگ ثابت کرد،همچنانکه مازندران از لحاظ پرورش علماء نه کم نظیر که بی نظیر است، لشکر 25 کربلا هم از هر نظر،  ویژه  و منحصر به فرد است.

 نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج  طولانی شدن عصر غیبت را به دلیل فراهم نشدن الزامات تحقق اقامه ولایت دانست و افزود: عصر حاضر با هیچ عصری  نه با عصر امامان معصوم(ع) و نه با عصر انبیاء الهی و حتی پیامبران مرسل  قابل تطبیق و مقایسه نیست و این از ویژگی عصر آخر الزمان است.

حجه الاسلام تویسرکانی  با نقل حدیثی از امیر المومنین خطاب  به سلمان و ابوذر(ع)، اقامه ولایت را صعب المستصعب خواند و اظهار داشت: همه مشکل بشر در این است که هنوز نتوانسته صعب المستصعب را ذلول کند.

وی با تبیین معنایی این مهم گفت: صعب  یعنی سخت و مستصعب امر سختی است که  آدمی را در برابر آن فشار ها به فرار ترغیب می کند، لذا امر  ولایت پذیری و اقامه ولایت انقدر سخت است که انسان پذیرای آن همه سختی نخواهد بود.

حجه الاسلام تویسرکانی  ،  ملک مقرب، نبی مرسل و عبدی که دارای قلب ممتحن باشد را  در زمره سه گروهی  دانست که می توانند اقامه ولایت کنند و در مورد قلب ممتحن ادامه داد: تقوا وسیله ای برای امتحان قلب است.

وی با  توصیف وقایع  دوره امام علی(ع) از صعب المستصعب دانستن اقامه ولایت در مورد  مالک اشتر و میثم تمار، بازوان راست و چپ امیر المومنین(ع) سخن گفت و افزود: در عصر انقلاب اسلامی که دوره پیش ظهور حضرت حجت(عج) است اکثریت خواص، از جمله برخی علما، دانشگاهیان، بسیجیان و پاسدارانی که مدعی هم بودند نتوانستند اقامه ولایت کنند.

 حجه الاسلام تویسرکانی  شاخصه  و مولفه قلب ممتحن را  شرح داد و بیان داشت: سپاه باید در جهت  تربیت قلب ممتحن ، توسعه ظرفیت ایمان و توسعه سعه وجودی بشر حرکت کند که همان شرح صدری است که در آیات قران آمده و کسی موفق به کسب آن می شود که شرح صدر داشته باشد.

حجه الاسلام تویسرکانی شاخصه شرح صدر را ایمان به وعده های خداوند دانست و اشاره کرد:   دعوت به ایمان، به وعده الهی، به آیات الهی، به وعده نصرت، به یاری ، دعوت به پیروزی و  و دعوت به ایمان وعده خلافت که همان شرح صدر است عزت آفرین است که راه آن صبر است، لیکن در مقابل این امر الهی ، امر شیطانی دعوت به ترس،  دعوت به وحشت، دعوت به سازش، دعوت به تسلیم،  دعوت به ذلت   وخواری قرار دارد.

این مسئول با عنوان اینکه راه عزت  از صبر، مقاومت و پایداری می گذرد گفت:  مسائل توافق یا برجام در مذاکره با امریکای استکبار یک اتمام حجت  بود، حجتی برای خودی و بیگانگان، و در ماجرای مذاکره  هم مقام معظم رهبری  خود صبر پیشه  کردند و مومنین ولایتمدار را هم به صبر دعوت کردند که به فضل الهی و تحقق وعده الهی حق برای همگان  آشکار خواهد شد .

وی آمریکای مستکبر را بی رحم ترین، وحشی ترین و زشت ترین چهره دنیا خواند و از اینکه برخی سعی دارند چهره خشن ، بد و شیطانی  امریکا را بزک کرده و آنرا خوب جلوه دهند انتقاد کرد و اظهار داشت: با چه ملاکی باید با امریکایی رابطه برقرار کرد که همواره خوی جنایتگری ش برای کشتار بالغ بر 300 هزار بیگناه ایرانی چنین میلیون بیگناه عراقی، لبنانی، سوری، بحرینی، یمنی و ... در اقصی نقاط جهان بر همگان اشکار است.

 نماینده ولی فقیه در سازمان بسیج   با اشاره به تاریخ گفت: تجربه نشان داد ملتی که مذاکره می کند بیشتر در معرض تهدیدو تهاجم قرار می گیرد اما برخی خواص نمی خواهند واقعیت تاریخ را درک کنند  و وعده الهی جاری شده از لسان ولایت فقیه در خصوص اینکه تحریم برای کشور اسلامی ایران نعمت شد را نپذیرفتند و اذعان می دارند ؛ تحریم حتی در آب خوردن ما هم تاثیر گذار است!

مسئول نمایندگی ولی فقیه بسیج،  مذاکره با امریکا را صعب مستصعب دانست و یاد آور شد:  اگر کسی بگوید مشکل  ما با امریکا حل می شود به والله قسم یاد می کنم که این افراد ضدیت با قرآن دارند مگر آنکه امریکای ظالم و مستکبر عملا تغییر رفتار دهد و از خوی استکباری و ظالمانه و حمایتگرانه مستکبری خود  دست بردارد و راه خدایی برگزیند! و در غیر اینصورت امر الهی است که هیچ مومن، مسلمان، مظلوم و آزاده ای حق سازش و رابطه با استکبار و ظالمی را ندارد.

مسئول  اول نمایندگی ولی فقیه سازمان بزرگ و مردمی بسیج مستضعفین جهان حل شدن مشکل  ما مظلومین و مومنین   با امریکا را تنها در میدان جنگ و شهادت دانست و عنوان کرد:   گرچه خیلی ها از وعده الهی هراسانند و خوششان نمی آید اما راه مبارزه با استکبار  هنوز هم باز است و بر اساس وعده قران کریم در این مسیر باید  تحت امر جانشین خدا(ولی فقیه) ثابت قدم بود و متعاقب ان یا کشته(شهید) شد و یا  دشمنان را کشت.

وی قران را کتاب انقلاب اسلامی خواند و اظهارداشت:   ما اهل قرانیم و براساس ان هم برای تحقق اقامه ولایت شرح صدر را طلب داریم و سوخت رهروان راه ولایت صبوری و داشتن دل شرح است که ان از ایمان  به وعده الهی تولید می شود و قطعا هر ملتی  دست از تبعیت ولایت خدا بکشد ذلیل خواهد شد و   در تبعیت ولی خدا عزت و آرامش می یابد.

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظرات