صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 22 May 2023
برای من دیدار مردم مؤمن، باوفا، پُرشور، انقلابی و بسیار عزیز شهر و استان اردبیل، بسیار مغتنم است. در طول سال های انقلاب و قبل از انقلاب، شهر و منطقه شما در چشم ما دارای مقامی ارجمند و برجسته بوده است.
کد خبر: ۸۵۴۷۱۹۷
|
۰۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

به خبرگزاری بسیج از اردبیل ، برای من دیدار مردم مؤمن، باوفا، پُرشور، انقلابی و بسیار عزیز شهر و استان اردبیل، بسیار مغتنم است. در طول سال های انقلاب و قبل از انقلاب، شهر و منطقه شما در چشم ما دارای مقامی ارجمند و برجسته بوده. و همه حوادث و قضایایی که در طول این دوران، پیش آمده است، این دید درست در مورد اردبیل و مردم اردبیل را تقویت کرده است
این جملات آغازین امام خامنه ای در دوم مرداد سال 79 در جمع مردم اردبیل بود. مردم استان دقیقاً پانزده سال پیش میزبان قدوم امام و مقتدای خویش در دیار سرداران شهید، مهد تشیع، دارالارشاد اردبیل بود. پانزده سال از آن روزهای به یاد ماندنی و تاریخی می گذرد اما، جوانان آن روزها که امروز روزهای میانسالی را سپری می کنند و نسل جدید پیرو ولایت اردبیل مشتاقانه یک مطالبه جدی دارند: تجدید دیدار امام خامنه ای(مدظله).
در اثنای هر سال مردم برخی از استان های به مناسبت های خاص با مولا و مقتدای خود دیدار می کنند و از نزدیک از نور معنویت معظم له و نصایخ و رهنمودهای ایشان بهره می برند، اما تاکنون این فضا برای جوانان اردبیل فراهم نشده است.
جوانان اردبیل سخنان امام خویش را در دیدار با جوانان استان در همان سفر بازمطالعه می کنند:« برای من یکی از شیرین‌ترین دیدارها و لحظات، دیدار با جوانان پاک نهاد و نورانی است. این طبیعت باصفای جوان و گوهر جوانی است که فضا را معطّر و شاداب و پُرنشاط و سرشار از صفا می کند. همه جا همین‌طور است؛ اما در بعضی از نقاط، جوان ها نورانیّت و درخشندگی دیگری دارند. من شما جوانان عزیز استان اردبیل را این‌گونه یافتم و این‌طور دیدم. شما فرزندان عزیزی هستید که آینده و سعادت و سرنوشتتان، تشکیل دهنده بزرگترین بخش امید و ایمان ماست.
از اظهاراتی که نسبت به این پدر پیر خودتان ابراز کردید، صمیمانه متشکّرم. این جوان عزیز گفتند که ما اشک را ترجیح دادیم؛ اما من چهره جوان شما را شاداب و پُرنشاط دوست دارم و بر چهره شما عزیزان، لبخند را ترجیح می دهم. یک بیت از شاعر معاصر اردبیلی خودمان برای شما بخوانم. می گوید:
گوزونده غم تب و تابین گوره نمیرم یارب‌،،،گوزنده ژاله حُبابین گوره نمیرم یارب‌
نشاط و شور بر چهره شما که مظهر صفا و لطافت جوانی شماست، برای ما زیباتر است. با همین نشاط است که ایمان و پایه‌های اعتقادی مستحکم شما خواهد توانست سال های متمادی ده ها سال - شما جوانان را به سمت آرمان ها حرکت بدهد
جوانان استان با عشق به خاندان ولایت و امامت و با شور و شعور حسینی عملا رهنمودهای آن دوران را که برای همیشه سالها و ایام جاری است، به یاد می آورند: « عزیزان من! امروز کشور به نشاط شما، به نیروی شما، به ابتکار شما، به ایمان شما و به صفای شما به‌شدّت نیازمند است. امروز جوانها باید خردمندی خودشان را، معرفت و دانش خودشان را، ایمان خودشان را، همبستگی و یکپارچگی خودشان را هرچه ممکن است، تقویت کنند؛ درست همان مناطقی که دشمن می خواهد تقویت نشود.
دشمن می خواهد دانش ما پیشرفت نکند؛ دانشگاه های ما به‌جای درس خواندن، به کارهای دیگر بپردازند؛ ایمان نسل جوان تقویت نشود و جوان مؤمن تبدیل شود به جوان هوسران. دشمن میخواهد وحدت بین نیروهای ما نباشد و برادران تبدیل شوند به دشمنان. دشمن میخواهد ما صفا و نورانیّت و معنویّت نداشته باشیم و جوان ما به یک عنصر مادّی و بیعاطفه تبدیل شود؛ این چیزی است که دشمن میخواهد. امروز همه وظیفه دارند در مقابل این حرکت کنند
دیدار یار برای چند روز محدود، برای عاشقان و علاقمندان خود عطش آور است. تطویل ایام فراق و عدم تجدید دیدار بر این عطش می افزاید. البته بیش از همه اینها متن اطلاعیه تقدیر دفتر معظم له از مردم استان بود:« سفر رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ استان‌ اردبیل‌ در پرتو شور و شعور و درک‌ دینی‌ و انقلابی‌ مردم‌ رشید خطه‌ سبلان‌، به‌ حادثه‌ای‌ عظیم‌ و به‌ یاد ماندنی‌ در تاریخ‌ این‌ منطقه‌ تبدیل‌ شد و استقبال‌ مردم‌ مؤمن‌، فهیم‌ و سلحشور این‌ استان‌ مرزی‌ از حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌، تصویر دلنشین‌ دیگری‌ از پیوند قشرهای‌ مختلف‌ ملت‌ با ولی‌فقیه‌ زمان‌، ترسیم‌ کرد.
صحنه‌های‌ زیبا و لبریز از عشق‌ و عاطفه‌ و مهرورزی‌ که‌ در دیدار مقام‌ معظم‌ رهبری‌ با قشرهای‌ مختلف‌ مردم‌ شهرهای‌ مختلف‌ استان‌ بویژه‌ جوانان‌ پرشور، عشایر و دیگر مرزداران‌ سلحشور، بسیجیان‌ دلاور، مردان‌ پرصلابت‌ و زنان‌ مؤمن‌ استان‌ اردبیل‌ آفریده‌ شد، تجلی‌ این‌ حقیقت‌ زیبا بود که‌ عشق‌ به‌ رهبری‌ در فطرت‌ پاک‌ و خداجوی‌ ملت‌ مسلمان‌ و اسلامی‌ ایران‌ ریشه‌ دارد و بی‌شک‌ در پرتو عنایات‌ اهل‌ بیت‌ عصمت‌ و طهارت‌(ع‌) و توجهات‌ خاصه‌ حضرت‌ بقیة‌الله‌ (ارواحنا له‌ الفداء) این‌ مهر و محبت‌ متقابل‌، تضمین‌ سرافرازی‌ و رستگاری‌ ملت‌ خواهد بود
جوانان و مردم استان اردبیل می خواهند بار دیگر حماسه حضور بیافریند، می خواهند از نور معنویت امام خویش برای تقویت روحی و معنوی خویشتن بهره گیرند، می خواهند ده ها مشکل حل نشده و پروژه های نیمه کاره و غیرفعال اعتمادسوز منطقه را به پیشگاه رهبر خویش تقدیم کنند و راه چاره بجویند.
امید که این انتظار جوانان با پیگیری های نماینده معزز ولی فقیه در استان، فرماندهان عزیز بسیج و مسوولان استان بیش از این به طول نیانجامد. و در پایان باید یادی کرد از دوبیتی زیبا و ماندگاری که رهبر معظم انقلاب در جمع شعرا، ذاکران و مداحان اردبیلی بر زبان جاری ساختند و عاشقان و دلداگان حسینی این دیار آن را ورد زبان خود ساخته اند که:
آی باتدی صؤبح آچیلـدی، زینب نـوایــه گلـدی،،، زهرا دئدی حوسئن وای، عاله‌م صدایه گلـدی
جنناتیده ‌ن ائشیتـدی پئیغـه‌مبـه‌ر-ی-گیرامی،،،، نعلئین‌سیز عباسیزکرب-وْ-بلایه گلدی

ارسال نظرات