صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - 25 May 2023
امام جمعه آمل گفت: خبرنگاران نباید برای دل مسئولان دست به قلم ببرند هرچند ایجاد وحدت و عطوفت در جامعه اسلامی از وظایف خبرنگاران است.
کد خبر: ۸۵۴۹۹۲۷
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۲




به‌ گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجت‌الاسلام محمدعلی رحمانی‌آملی در دیدار خبرنگاران، اصحاب رسانه و مسئولان شهری به‌مناسبت هفته رسانه و روز خبرنگار اظهار کرد: در اسلام نیز به ارزش و اهمیت خبر بسیار سفارش شده و حتی خداوند در قرآن در مورد خبر عظیم از پیامبر می‌پرسند.

وی با اعلام جایگاه والای خبر در جامعه اسلامی، افزود: باید در خبر با تبیین و تحقیق فراوان دست به انعکاس مطلب زد زیرا اهل منطق خبر را به دو نوع اخبار صدق و کذب دسته‌بندی می‌کنند.

رحمانی‌آملی با اشاره به اینکه روز خبرنگار به‌مناسبت شهادت شهید محمود صارمی در افغانستان نام‌گذاری شد، تصریح کرد: احتمال راست و دروغ بودن در اصل خبر وجود دارد و همچنین صدق و کذب خبری نیز نقش خبر را مشخص می‌کند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه خبرنگاران دقت و تبیین در زمینه خبر است، بیان کرد: خبرنگارانی که در مملکت اسلامی قدم برمی‌دارند باید در راه درستی، راستی و حقیقت به انعکاس مطلب بپردازند.

امام جمعه آمل با اعلام اینکه باید اخبار خبرگزاری و مطبوعات با واقعیت تطبیق داده شود، ادامه داد: بسیاری از مطبوعات و خبرگزاری‌ها با عنادورزی و عدم درج حقایق کار را به جایی می‌رسانند که انسان تمایلی به مطالعه و بازدید آنها ندارد.

این مسئول با اشاره به اینکه خبرنگاران نباید برای دل مسئولان دست به قلم ببرند، ادامه داد: کار کردن در راستای تعریف و تمجید از مسئولان انسان را از اعتبار می‌اندازد.

رحمانی‌آملی با تاکید بر اینکه خبرنگاران باید در فعالیت حرفه‌ای خود شرافت و آبروی دیگران را حفظ کنند، گفت: یک سایت و یا یک خبرگزاری می‌تواند با انعکاس اخبار شهری را دچار تنش کند.

خطیب نماز جمعه آمل تصریح کرد: در سالی که به فرموده رهبر انقلاب به سال دولت و ملت همدلی و همزبانی نام‌گذاری شده است همه مردم و مسئولان در جهت پیشرفت و آبادانی ایران اسلامی گام بردارند.

این مسئول افزود: باید اصحاب رسانه با دقت و ظرافت در جامعه اسلامی دست به ایجاد وحدت و عطوفت بزنند و با دوری از دامن زدن به تفرقه‌ها، مشکلات خرد را بزرگ‌نمایی نکنند.

رحمانی‌آملی با تاکید بر اینکه خبرها باید جامع و کامل انعکاس داده شود، تاکید کرد: مسئولان هم باید در مقابل سئوالات جامع و به‌جای خبرنگاران پاسخ‌گو باشند.

وی با اشاره به اینکه امروزه خبرنگاران افرادی مومن، متدین و انقلابی با اخلاق اسلامی هستند، بیان کرد: باید در عرصه خبررسانی با رعایت اخلاق اسلامی برای همه مراسم‌ها به یک اندازه ارزش قائل شویم و نباید مراسمی که در آن مسئولان بلندپایه حضور دارند به مراسم‌های فقیرانه ترجیح داده شوند.

امام جمعه آمل با اشاره به اینکه باید در مملکت ولایی و اسلامی با اخلاق پسندیده با مسئولان برخورد شود، یادآور شد: خبرنگاران حضور خود در مراکزی که محل کسب تقوا و طهارت هستند را افزایش دهند.

این مسئول بیان کرد: کپی‌برداری از خبر نیز رفتار ناپسندی است که بیشتر خبرنگاران از این حرکت گلایه‌ دارند با این وجود خبرنگاران به جای کپی‌برداری از مطالب دیگران خود خبرساز باشند.

وی افزود: باید در راه خبررسانی از شهدای انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی درس بگیریم که با رشادت و شهادت‌طلبی خود به دنیا فهماندند که ایران اسلامی اجازه دست‌درازی هیچ قدرت کذایی را نمی‌دهد.

رحمانی‌آملی در پایان گفت: باید در کشور همه اقشار مردم متحد و یک‌دست باشند تا با وحدت لازم در مقابل تحریم‌ها و تهدیدات دشمن بیشتر از گذشته ایستادگی کنیم.

ارسال نظرات