صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - 24 May 2023
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خلیل آباد در گفتگو با " بسیج" خبر داد
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج خلیل آباد از خدمت رسانی شش گروه جهادی متشکل از خواهران و برادران بسیجی در طول ایام تابستان در عرصه های مختلف خبر داد.
کد خبر: ۸۵۵۲۸۵۸
|
۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۵۸

سرهنگ علی نیک یاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، در خصوص برگزاری اردوهای جهادی اظهار داشت: با حذف سازمان جهاد سازندگی در دولت های قبل، خلأ کار جهادی در کشور احساس می شد و در سال ۷۹ مقام معظم رهبری فرمان تشکیل بسیج سازندگی را صادر فرمودند.

وی هدف از برگزاری اردوهای جهادی را ایجاد فرهنگ جهادی و کار و تلاش و محرومیت زدایی در سطح کشور برشمرد و خاطر نشان کرد: در این اردوها جوانان و کسانی که قرار است در آینده بعنوان مدیران این کشور اداره امور را بعهده بگیرند از نزدیک با محرومیت ها و عرصه های کار آشنا می شوند.

نیک یاد برگزاری کلاس های جهادی را از عوامل فرهنگ سازی کار و تلاش دانست و تصریح کرد: در اردوهای جهادی کلاس های آموزشی اقتصاد مقاومتی ، سبک زندگی ، ترویج کشاورزی ، مشاوره ، قرآن و… می تواند فرهنگ کار و تلاش را تداعی کند و در کنار فعالیت های محرومیت زدایی و سازندگی برگزار می شود.

وی با بیان اینکه بیشتر اردوهای جهادی خواهران به برگزاری این کلاس ها مربوط می شود، اذعان نمود: اردوهای جهادی برادران در کنار برنامه های فرهنگی و فرهنگ سازی محرومیت زدایی و سازندگی انجام می شود.

فرمانده سپاه خلیل آباد تعامل بسیج سازندگی با ادارات سطح شهرستان را در شناسایی مناطق محروم مثمرثمر خواند و گفت: جلسه ای در سطح شهرستان به منظور شناخت عرصه ها و دریافت عرصه ها از ادارات برگزار می شود و این موارد در سطح ناحیه تجزیه و تحلیل می شوند که گروه های جهادی به کدام مناطق بر اساس برنامه اعزام شوند.

وی با بیان اینکه خلیل آباد دارای شش گروه جهادی خواهر و برادر است، خاطر نشان کرد: اردوهای جهادی حوزه مقاومت حضرت فاطمه الزهرا(س) در روستای ایرج آباد و اردوهای جهادی بسیج دانش آموزی با محوریت مرمت، بهسازی و زیباسازی مدارس در سطح شهرستان شروع شده است و دیگر گروه های جهادی کار خود را از شهریور ماه آغاز خواهند کرد.

سرهنگ نیک یاد برگزاری اردوهای جهادی را منشأ خیر و برکاتی برای شهرستان دانست و بیان داشت: در سال گذشته گروه های جهادی شهرستان خلیل آباد اقداماتی نظیر مرمت، بهسازی و زیباسازی مدارس ، ساخت دو باب خانه عالم ، ساخت خانه بهداشت ، فضاسازی مزار شهدا، رنگ آمیزی ، جدول گذاری ، آسفالت معابر روستاها ، ساخت پل و… را انجام داده است.

وی با بیان اینکه اردوهای جهادی هزینه پروژه ها را به صورت چشمگیری پایین آورده است اظهار داشت: گروه های جهادی با هزینه بسیار اندک، بدون هیچ گونه چشم داشت و حق الزحمه ای کار را انجام می دهند که باعث پایین آوردن هزینه پروژهای اجرایی می شود.

وی در خاتمه با اشاره به اقدامات انجام گرفته در سطح استان و گام های خوبی که در سطح شهرستان در باب محرومیت زدایی برداشته شده است، تصریح کرد: ساخت ۹۵ باب مسجد و حسینیه ، ۲۹ باب غسالخانه ، ۱۲ مجموعه ورزشی روباز، ۲۹ خانه عالم، ۴۰ خانه بهداشت ، ۱۲ کتابخانه ، ۵ جاده روستایی ، لایه روبی قنوات و… از جمله کارهای جهادی است که در سطح استان توسط بسیج سازندگی صورت پذیرفته است.

ارسال نظرات