صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - 25 May 2023
كوشكی، عضو هیئت علمی دانشگاه تهران، بهترین مكان برای ودیعه گذاشتن یاد و پیكرهای شهدا را مكان‌های هنری دانست و گفت: انسان‌های خداگونه همچون شهدا می‌توانند هر هنری را بارور كنند.
کد خبر: ۸۵۵۴۲۴۹
|
۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۴

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از حوزه هنری، محمدصادق كوشكی، كارشناس مسائل بین‌الملل، در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری حوزه هنری با بیان اینكه هنر وقتی می‌خواهد زایندگی داشته باشد و محتوا پیدا كند باید از جایی ایده و الهام بگیرد، اظهار كرد: هنر در بهترین حالت قالب است و محتوا و مضامین هستند كه هنر را از آنچه كه هست متعالی‌ می‌كنند و ارتقا می‌دهند. به همین خاطر است كه خیلی از ملت‌ها كه مضمون و محتوا ندارند، هنر خود را در قالب اسطوره و افسانه می سازند و آن اسطوره و افسانه درون‌مایه هنرشان می ‌شود.

وی ادامه داد: فردوسی برای نگارش شاهنامه، رستم را خلق می‌كند، او باید رستمی داشته باشد تا بتواند شاهنامه را ایجاد كند و معتقد است بدون رستم، شاهنامه ناقص است. امروز نیز به لطف خدا، هنرمندان و فرهنگیان ما در دورانی به سر می برند كه اگر چشم خود را به درستی بگشایند، غنی‌ترین مضامین انسانی و بشری كه رویكرد الهی پیدا كرده‌اند و خدایی شده‌اند در دسترس شان قرار دارند.

كوشكی با تاكید بر اینكه انسان‌هایی كه به مرز خداگونگی رسیده‌اند می توانند هر هنری را غنی و بارور كنند، گفت: بهترین جا و مكان برای ودیعه گذاشتن یاد و پیكرهای شهدا مكان‌های هنری است. اگر هنر از این مضامین عالی جدا شود، دیگر چیزی برای عرضه ندارد. به همین خاطر تشییع و خاك‌سپاری شهدا در حوزه هنری ابتكار خوبی است و هم بانیان این حركت را باید تقدیر كرد و هم اینكه امیدوار باشیم كه حضور پیكرهای شهدا در این مكان فرهنگی و هنری منبع الهام و خلاقیت باشد برای همه هنرمندانی كه در این عرصه فعالیت می كنند.

این عضو هیئت علمی دانشگاه تهران همچنین گفت: اگر هنرمند و كسی كه می خواهد اثر فرهنگی و هنری خلق كند به عالم و دنیای شهیدان، از راه تحقیق و حتی حسی نزدیك شود و تلاش كند تا بیشتر آن ها را كشف كند، به مرز بی نهایتی در تولید آثار متعهد و ارزشی نزدیك می‌شود؛ چرا كه به تعبیر رهبر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس گنجی است كه هیچ‌گاه پایان ندارد.

پیكر دو شهید غواص همراه با آیین عزاداری و سوگواری برای امام صادق(ع) و با حضور مردم انقلابی كشورمان، سه شنبه 20 مردادماه از مسجد امام صادق (ع) میدان فلسطین به سوی حوزه هنری واقع در خیابان سمیه، نرسیده به خیابان حافظ منتقل شد و در این نهاد انقلابی و رو به روی مسجد امام خامنه‌ای، طی مراسمی با حضور مسئولان فرهنگی و هنری و مردم شهیدپرور به خاك سپرده شد.


ارسال نظرات