صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - 26 May 2023
براساس یافته‌های مرکز آمار ایران، ۹۸.۴ درصد مردم ایران تلویزیون، ۹۷.۶ درصد تلفن ثابت یا همراه و ۱۰.۵ میلیون رایانه شخصی داشته اند.
کد خبر: ۸۵۶۳۵۱۲
|
۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از مرکز آمار ایران، مهمترین نتایج طرح آمارگیری «استفاده خانوارها و افراد از فناوری اطلاعات و ارتباطات ـ 1392» که مربوط به دوره زمانی سه ماهه از 3 ماه قبل از زمان آمارگیری تا زمان آمارگیری (دی‌ماه 1392) است، به شرح زیر قابل ارائه است.

ـ خانوارهای کشور و وضعیت دسترسی به رادیو و تلویزیون

از مجموع 22.1 میلیون خانوار کشور، در حدود 13.0 میلیون خانوار (57.0 درصد) در محل سکونت به رادیو و 22.5میلیون خانوار (98.4 درصد) در محل سکونت به تلویزیون دسترسی داشته‌اند. اندازه این سهم‌ها به ترتیب برای خانوارهای شهری 61.1 درصد و 98.9 درصد و برای خانوارهای روستایی 45.5 درصد و 97.1 درصد بوده است.

ـ خانوارهای کشور و وضعیت برخورداری از تلفن و رایانه

از مجموع خانوارهای کشور، در حدود 22.3 میلیون خانوار (97.6 درصد) در محل سکونت به تلفن (ثابت یا همراه یا هر دو) دسترسی داشته‌اند. اندازه این سهم برای خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب 98.9 درصد و 93.9 درصد بوده است. از کل خانوارهای دارای تلفن کشور 5.0 درصد فقط دارای تلفن ثابت، 1.5 درصد فقط دارای تلفن همراه و 91.0 درصد دارای هر دو تلفن ثابت و همراه بوده‌اند. همچنین 10.5 میلیون خانوار (45.9 درصد) در محل سکونت به رایانه دسترسی داشته‌اند. همچنین 54.0 درصد خانوارهای شهری و 23.3 درصد خانوارهای روستایی کشور در محل سکونت به رایانه دسترسی داشته‌اند.

ـ خانوارهای کشور و وضعیت دسترسی به اینترنت در محل سکونت

از مجموع 22.8 میلیون خانوار کشور، در حدود 8.6 میلیون خانوار (37.8 درصد)، در محل سکونت به اینرنت دسترسی داشته‌اند، که از این تعداد 7.6 میلیون خانوار (87.7 درصد) در نقاط شهری و 1.1 میلیون خانوار (12.3 درصد) در نقاط روستایی زندگی می‌کرده‌اند. اندازه این سهم برای خانوارهای شهری 45.1 درصد و برای خانوارهای روستایی 17.5 درصد است.

از کل خانوارهای کشور که در محل سکونت به اینترنت دسترسی داشته‌اند، نحوه دسترسی 3.8 میلیون خانوار (44.1 درصد) حداقل باند پهن ثابت (عمدتاً ADSL)، نحوه دسترسی 2.6 میلیون خانوار (30.2 درصد) حداقل باند پهن بی‌سیم (عمدتاً بی‌سیم‌های ثابت زمینی مانند WiFi و WiMax)، نحوه دسترسی بالغ بر 833 هزار خانوار (9.7 درصد) حداقل باند باریک ثابت (عمدتاً Dial - Up) و نحوه دسترسی حدود 842 هزار خانوار (9.8 درصد) حداقل باند باریک سیار (عمدتاً GPRS) بوده است. ضمن آنکه نحوه دسترسی 2.3 میلیون خانوار (26.6 درصد) اظهار نشده است.

ـ ضریب نفوذ تلفن همراه

از مجموع 77.1 میلیون نفر جمعیت کشور که در حدود 70.6 میلیون نفر، افراد 6 ساله و بیشتر می‌باشند، تعداد 47.4 میلیون نفر که همگی در گروه سنی 6 ساله و بیشتر قرار دارند، دارای تلفن همراه بوده که از این تعداد 37.0 میلیون نفر در نقاط شهری و 10.4 میلیون نفر در نقاط روستایی ساکن بوده‌اند. بر این اساس ضریب نفوذ تلفن همراه در کشور و در بین افراد 6 ساله و بیشتر 67.2 درصد، برای نقاط شهری 72.1 درصد و برای نقاط روستایی 54.2 درصد است.

ارسال نظرات