صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 18 May 2023
مردم شهرستان خاتم به دلیل نبود سینما و امکانات از دیدن فیلم محمد(ص) محروم شده و قادر به تماشای این فیلم نیستند.
کد خبر: ۸۵۶۴۱۹۸
|
۱۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد، ازاوایل شهریورماه اکران فیلم سینمایی محمد رسول‌الله(ص) در سراسر کشور آغاز شد و به دلیل محتوای بسیار ارزشمند و موضوع مهم آن با استقبال چشم گیر مردم سراسر کشور مواجه شده اما در این بین در  برخی از استان‌های محروم کشور به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم، مردم از دیدن این فیلم پر محتوا محروم ماندند.

به گزارش خبرنگار طنین خاتم، شهرستان خاتم یکی ازشهرستان های استان یزد است است که در بخش زیرساخت‌های فرهنگی هنری به شدت در محرومیت به سر می‌برد و از وجود یک سالن مناسب سینما رنج می‌برند.

نبود زیرساخت‌های فرهنگی یکی از مشکلات حوزه فرهنگ درشهرستان خاتم است و باوجود اینکه فیلم محمد رسول‌الله(ص) به‌عنوان پرمحتواترین فیلم فرهنگی و هنری مطرح است و تلاش شده اسلام واقعی را به تصویر بکشد اما بجز مرکز استان و چند شهرستان بقیه شهرستان ها از دیدن این فیلم محروم هستند ..

فقر مراکز فرهنگی در شهرستان خاتم به‌گونه‌ای است که این شهرستان به غیر از نداشتن سینما، از یک سالن مناسب نیز بی بهره است و تاکنون تمهیداتی برای راه‌اندازی سینما برای شهرستان در نظر گرفته نشده است .

در پیگیری‌های خبرنگار سایت طنین خاتم به منظور کسب خبری برای اکران این فیلم در شهرستان، اسدالله نجفیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد خاتم از پیگیری خود برای ایجاد سینما در خاتم خبر داد و اکران فیلم محمد(ص) با توجه به اینکه درشهرستان هیچ سینمایی وجود ندارد را مربوط به بخش خصوصی دانست.

نجفیان اظهارداشت: اکران این فیلم نیازمند سینما است، درشهرستان زیرساخت‌های اصولی فراهم نیست و مردم محروم از تماشای اکران اولیه این فیلم هستند.

اکران فیلم محمد رسول الله در شهرستان استان یزد در آینده نزدیک
در ادامه مسئول سینمایی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی یزد در مصاحبه با خبرنگار طنین خاتم در خصوص اکران این فیلم در شهرستان گفت: در آینده نزدیک با همکاری مسئولین مرتبط، فیلم محمد رسول الله در شهرستان استان یزد از جمله، خاتم اکران خواهد شد.

«حسن شریف بیگی» اظهار داشت: بسیاری از شهرستان استان یزد با نبود سالن و تجهیزات مناسب برای اکران فیلم مواجه هستند که خوشبختانه با پیگیری اداره ارشاد، سالن های موقت برای این منظور در نظر گرفته شده است .


شریف بیگی افزود: شهرستان خاتم یکی از شهرستان های است که از این مسئله رنج میبرد و با نداشتن سالن مناسب مردم از دیدن فیلم های بروز جهان محروم هستند و امیدواریم با ایجاد یک سالن موقت باعث خوشحال مردم هنرمند این شهرستان شویم .

یاد آور می شوم مردم خاتم در سال گذشته نیز به دلیل نبود سینما و کمبود امکانات از دیدن فیلم «شیار 143» به کارگردانی نرگس آبیار که با اقبال بسیار خوب مردم ایران مواجه شد، محروم بودند و امسال این فیلم را از قاب تلویزیون و با تاخیر دوساله تماشا کردند .
مردم خاتم باید برای دیدن فیلم های مطرح سینما از جمله محمد رسول الله (ص) مسافت طولانی  طی کنند، به مرکز استان مراجعه و یا اینکه حسرت دیدن این شاهکار سینمایی را همواره با خود داشته باشند.
لازم به ذکر است سینما ؛ یکی از رسانه های پرمخاطبی می باشد که اکثر جوانان تمایل به آن دارند و یکی از پایه های فرهنگی هر شهر محسوب می شود. سینما دارای کارکردهای بسیار متفاوتی می باشد که یکی از کارکردهای آن ایجاد روحیه شوق و نشاط در نسل جوان است. زمانی که جوانان مکان خاصی جهت گذراندن اوقات فراغت خود نداشته باشند خواه نا خواه به تفریح های نامناسب روی می آورند و همین امر می تواند زمینه ساز افزایش آسیب های اجتماعی باشد.

سینما‌ها در دنیا هر روز مدرن‌تر می‌شوند و جوان‌های ما باید دست به دعا باشند تا با همت و توجه مسئولان، با ایجاد یک همدلی، یک سینما در خاتم ساخته شود.


ارسال نظرات