صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 23 May 2023
هفته نهم ليگ برتر فوتبال در حالي امروز با انجام بازي حساس استقلال تهران و استقلال خوزستان به پايان مي رسد كه ديروز پرسپوليس با پيروزي مقابل سياه جامگان در مشهد به رده نهم جدول صعود كرد.
کد خبر: ۸۵۸۳۹۶۲
|
۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹
 به گزارش خبرگزاري بسيج، پرسپوليس با كسب سومين پيروزي به رتبه نهم جدول صعود كرد. قرمزها در يك بازي پرهيجان با دو گل رضائيان و احمدزاده از سد حريف سختكوش مشهدي گذشتند. اين سومين پيروزي پرسپوليس بود و جالب اينكه هر سه برد قرمزها خارج از خانه به دست آمده است. آنها امروز تهاجمي و تماشاگرپسند بازي كردند و مورد تشويق هواداران مشهدي قرار گرفتند. 

ديدار پرسپوليس و سياه‌جامگان با بازي هجومي شاگردان برانكو آغاز شد و قرمزها با وجود بازي در خارج از خانه از همان دقايق اول برتري‌شان را به نماينده مشهد ديكته كردند. بازي تهاجمي پرسپوليس در نيمه اول در نهايت با برتري شاگردان برانكو به اتمام رسيد. آنها با استفاده از همه فضاي زمين و با ارسال‌ها از كنار و حركاتي تركيبي در عمق دفاع سياه‌جامگان نمايش راضي‌كننده‌اي داشتند و در نهايت هم حريف را با گل رضائيان در نيمه اول شكست دادند. در دقيقه 40 حركت زيباي فرشاد احمدزاده به عمق و سانتر فوق‌العاده او به دهانه دروازه سياه‌جامگان با ضربه سر رامين رضائيان تبديل به گل اول بازي شد و نيمه اول با تك‌گل رضائيان با پيروزي يك بر صفر پرسپوليس به پايان رسيد. 
با شروع نيمه دوم باز هم پرسپوليس تيم برتر ميدان بود و سياه‌جامگان به‌رغم عقب بودن توان زير فشار گذاشتن قرمزها را براي جبران گل خورده نداشتند. برتري پرسپوليس باعث شد تا آنها باز هم به گل برسند و اين بار فرشاد احمدزاده بود كه در دقيقه 72 زننده گل بود. در اين دقيقه سانتر عالي اميد عاليشاه از جناح چپ روي سر فرشاد احمدزاده كوتاه‌قامت نشست و او از گوشه محوطه شش‌قدم براي بار دوم دروازه فروزان را باز كرد. 
در ادامه بازي سياه‌جامگان توانستند يكي از گل‌هاي خورده را جبران كنند و پرتاب اوت بلند از امير تيزرو در دقيقه 83 با دخالت بنگر به نقي‌زاده رسيد و او از روي نقطه پنالتي با يك بغل پاي ساده دروازه صادقي را باز كرد تا نتيجه بازي 2 بر يك شود. در ادامه تلاش سياه‌جامگان براي رسيدن به گل مساوي ثمري نداشت و آنها حتي در دقيقه 85 در آستانه خوردن سومين گل هم بودند كه ضربه سر بنگستون مهاجم هندوراسي پرسپوليس به تير دروازه سياه‌جامگان برخورد كرد تا در نهايت پرسپوليس 2 بر يك سياه‌جامگان را شكست دهد. 

تساوي سپاهان، پيروزي تراكتور
در ديگر بازي‌هاي ديروز، تراكتور 2بر صفر سايپا را شكست داد و سپاهان در انزلي برابر ملوان به تساوي بدون گل رسيد.

دربي استقلالي‌ها
آبي‌هاي تهران در بازي آخر خود با خوش‌شانسي از باخت گريختند. همين مسئله سبب شد كه پرويز مظلومي حسابي احساس خطر كند؛ چراكه با كوچك‌ترين اشتباه صدر را از دست مي‌دهند. استقلال تهران و استقلال خوزستان در شرايطي با هم روبه‌رو مي‌شوند كه از نتيجه بازي سپاهان آگاه هستند.
استقلال كه بهترين خط حمله ليگ را در اختيار دارد در صورت كسب پيروزي مي‌تواند فاصله امتيازي‌اش را با سپاهان حفظ كند. در اين بين سرمربي اين تيم مدعي است كه برخلاف شايعات، داوري‌ها عليه آبي‌هاست. عملكرد خوب استقلال در اين بازي كار آنها را براي ديدارهاي سخت هفته‌هاي بعد راحت مي‌كند. با اين وجود تيم عبداله ويسي نيز تيم دست و پا‌بسته‌اي نيست. استقلال خوزستان برخلاف انتظارات تا رده سوم جدول خود را بالا كشيده و در صورتي كه بتواند از پس همنام تهراني‌اش برآيد، مي‌تواند جايگاهش را ارتقا دهد. تيم خوزستاني پيش از اين پرسپوليس و فولاد را شكست داده و اين بار نيز براي پيروزي به آزادي آمده است. مدافعان ويسي تا به اينجا عملكرد درخشاني داشته‌اند و با دريافت سه گل عنوان بهترين خط دفاع ليگ را در اختيار دارند. 

ساير ديدارها
امروز صباي قم در حالي ميزبان فولاد خوزستان است كه شاگردان دايي هنوز تساوي هفته گذشته را از ياد نبرده‌اند و شاگردان اسكوچيچ نيز در انديشه جدا شدن از قعر جدول هستند. نفت تهران هم به مصاف راه‌آهن مي‌رود كه در بازي قبل پرگل‌ترين پيروزي را مقابل استقلال اهواز به دست آورد. ذوب‌آهن هم پذيراي گسترش فولاد است، تيم چهارم جدول با شكست تيم تبريزي مي‌تواند به صدر جدول نزديك‌تر شود. در آخرين ديدار اين هفته استقلال اهواز با پديده روبه‌رو مي‌شود.
ارسال نظرات