صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - 24 May 2023
در بیانیه هنرمندان، ادیبان و فرهیختگان بسیجی فارس آمده است: آمریکا و همجواران ناجوانمردانه شان که بارها در تشدید و تشکیک فتنه های درونی و برونی علیه جمهوری مقتدارانه اسلامی ایران تلاش بی وقفه کرده است نباید اعتماد کرد.
کد خبر: ۸۵۸۴۹۴۹
|
۰۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۶
پیرو نامه رهبرمعظم انقلاب به رئیس جمهور مبنی بر الزامات و تاکیدات 9گانه در اجرای برجام، شورای عالی قشر بسیج هنرمندان فارس و500 هنرمند بسیجی جهت شناخت مشی حقیقی ادیبان و هنرمندان فارس صادر گردیده است.

متن این بیانیه به شرح ذیل می باشد:

" به نام خداوند جلیل و جمیل

ما زنده به آنیم که آرام نگیریم / موجیم که آسودگی ما عدم ماست

درود بر معمار کبیر انقلاب جاودانه اسلامی ایران "حضرت امام خمینی ( رضوان الله تعالی علیه)" و یادگاران برحق ایشان ، درود بر منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر (عج) و با یاد خاطره ی مانای شهدای اسلام و انقلاب و آرزوی توفیق و سعادت و سلامت برای مقام عظمای ولایت "حضرت آیت الله العظمی خامنه ای ( مدظله العالی)". همچنین ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین ( علیه السلام) بر عموم شیعیان جهان به ویژه ادیبان و هنرمندان سنگر فرهنگی دیار فارس تسلیت و تعزیت عرض می نماییم.

پیرو فرمایشات مدبرانه و هوشیارانه مقام معظم رهبری ( ارواحنا فداء) مبنی بر صدور نامه ای خطاب به آقای دکتر حسن روحانی ( ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران) به تشخیص و تایید 500 شخصیت ادیب و هنرمند استان فرهنگی فارس، بیانیه ذیل جهت شناخت مشی حقیقی ادیبان و هنرمندان فارس صادر می گردد و جهت انتشار به شورای عالی قشر بسیج هنرمندان فارس محول می گردد.

ضمن تقدیر و تقدیم بهترین سپاس ها نثار شخصیت های خادم جمهوری اسلامی ایران که در جبهه‌ی صدور موافقت نامه " برجام " همت کافی و وافی نشان دادند و از مطالبه به حق مردم شریف ایران اسلامی دفاع کردند – اجرشان با سید شهدای اسلام- جا دارد متن نامه ی رندانه ی رهبری معظم و معزز را با گوشه نویسی صریح دوباره خوانی کنیم و توصیه های ایشان را با مداقه جان و دل بنگریم.

مذاکره کنندگان محترم که به نمایندگی مردم شریف کشورمان در جهت تثبیت و تایید توافقنامه برجام اقدامات قانونی را در این روزهای پایانی به فرجام خواهند رساند ستودنی است، توصیه های با فراست رهبری را به جان دل بشناسند و توجیه و تفسیر و تاویل آن را به نمایندگان مذاکره کننده جبهه ی مقابل بفهمانند که انجام این مهم از تکالیف برحق سیاسی و فرهنگی مردم عزیز ایران اسلامی مان است.

یادمان باشد که دولت بدکار و نابکار آمریکا دیر سالی است که با ریا و فریب قصد انجام نقشه های شوم و ناانسانگرایانه اش را در گستره جهانی دارد اما به نقل شاعر " چون بسی ابلیس آدم روی هست / پس به هر دستی نشاید داد دست...!

آمریکا همچون ابلیسی است که در لباس به شمایل آدم، نشانه های انسانی به خود گرفته !!! و با منظوری نرم قصد در تسخیر دل و دنیا دارد. آمریکا و همجواران ناجوانمردانه شان که بارها در تشدید و تشکیک فتنه های درونی و برونی علیه جمهوری مقتدارانه اسلامی ایران تلاش بی وقفه کرده است نباید اعتماد کرد. آمریکا که با دیالکتیک علمی - بحث و مذاکره ی انسانی- به نتیجه‌ی شوم جهانی اش نرسید، با تهدید نظامی ما را در دایره افکاری قرار داده که قصد تسلیم و یا تعظیم بر اندیشه های دگماتیک ( همین است و بس !!!) را ناعادلانه پذیرا باشیم.

یادمان نرود این دیار ایران اسلامی با جنگاوری و ایستادگی سربازان مبارز و قطره قطره ی خون شهدا ی انقلابی مان همچنان برپاست. پس به هر سبب، آبرو و حیثیت و شرافت ملی و میهنی مان را به خاطر آسودگی در دنیا آسان و ارزان نفروشیم!

یادمان باشد که با صدور نامه‌ی رهبری که مقارن با ایام سوگواری حسینی انتشار یافته است همچون سربازی آماده از این سنگر با خروش، هنرمندانه دفاع خواهیم کرد و تا آخرین نفس ایستادگی خواهیم نمود. با اقتدار اقتصاد ملی مقاومتی، تن به ذلت و لذت های ناجوانمردانه آمریکا ندادیم و نخواهیم داد. به استناد آیات نورانی قرآن مجید و سفارش موکد در کلام گوهر بار امامان معصوم مان به مسلمانان با " هرگونه استبداد و استکبار و استعمار" فرهنگی سیاسی انسانی مخالفیم و در مقابله‌ی نیت‌های باطل ناانسانی خواهیم ایستاد و آن را همچون مکتب حسینی با شرافت خون، واژگون خواهیم کرد.

ما در صورت اجرای 9 توصیه دردانه ی رهبری با فرجام توافق نامه برجام موافقیم، در غیر اینصورت چون گذشته در این جبهه ازحریم و حرمت مردم دلسوز، آرمان های امام راحل (ره) و پاسداری خون طیب شهدای اسلام و انقلاب، مجدانه و مجاهدانه دفاع خواهیم کرد و با افتخار تام اعلام می داریم " هیچ گونه تهدید، تحریم و تحمیل از سوی دشمن " را نخواهیم پذیرفت و با خروشی خالصانه آماده پیکاریم.

مذاکره کنندگان محترم کشورمان بدانند که در صورت عدم برپایی یا فروپاشی یا برهم پاشی تعهدات فیمابین از سوی مذاکره کننده مقابل، ما هنرمندان و ادیبان دیار فرهنگی فارس همچون سربازانی آماده به رزم در جبهه ی فرهنگی و هنری و ادبی در جهت اجرای فرمایشات فرمانده کل قوا از هیچ تلاش و همتی فروگذار نخواهیم بود و به دشمنان ثابت خواهیم کرد که شهد شاهد شهادت حسینی و هشت سال دفاع مقدس از خاطره مان زدوده نشده است... آری ایستاده ایم.

امید وافر داریم به یاری نفس های رحمانی حضرت احمدبن موسی شاهچراغ (علیه السلام) و هدایت و حمایت مدبرانه مقام معظم رهبری دیگربار فتحی شامخ و شکوهمند در دل های شیعیان مسلمان بیافرینید.

مقام معظم رهبری مستدام باد.

التماس دعا.

والسلام و علیکم و رحمت الله وبرکاته

بیانیه پانصد شخصیت اهل فرهنگ و ادب و هنر فارس"

ارسال نظرات