صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 22 May 2023
اهل سنت و برادران شیعه در مجموعه فعالیت ها و برنامه های بسیج در کنار همدیگر حضور دارند و همیشه در کنار یکدیگر در صحنه‌ سیاسی،اجتماعی و عبادی حاضرند هستند، به گو نه ای که می‌توان پایگاه های مقاومت بسیج را عوامل اصلی وحدت دانست.
کد خبر: ۸۶۰۱۴۷۰
|
۰۷ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر شیخ خلیل افرا عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس اهل سنت کشور در شهرستان عسلویه گفت: امام خمینی(ره) روز 5 آذر سال 1358 برای تقویت پیشبرد اهداف عالیه نظام و اسلام بسیج را بنا نهاد که بعد از پیروزی انقلاب وقتی‌ فرمان تشکیل بسیج را صادر کرد همه‌ مردم شیعه و سنی برای حفظ آرمان‌های نظام، اسلام و دفاع از مقدسات این ندا را اجابت و به عضویت در بسیج درآمدند.

عضو شورای برنامه‌ریزی مدارس اهل سنت کشور اظهار کرد: امام خمینی(ره) بارها بر این موضوع تأکید داشتند که "بسیج لشکر مخلص خداست" و ما هم این مهم را به‌وفور مشاهده کرده‌ایم که بسیجیان هیچ انتظاری از مردم ندارند و فقط برای رضای الهی قدم برمی‌دارند.

امام‌جمعه موقت کنگان افزود: مقام معظم رهبری در سفرها و دیدارهای خود به استان های قومیتی به وحدت، انسجام و برادری بین فریقین شیعه و سنی تاکید داشتند و در خصوص توهین به مقدسات اهل سنت این موضوع یکی از تاریخی‌ترین و تأثیرگذارترین فرمایشات ایشان در مساله وحدت است.

 افرا عنوان کرد: طی سال های گذشته امام خامنه‌ای با بیانات ارزشمند خود توانسته‌اند دشمنان را از ملت دور و وحدت و برادری را در بین ملت حفظ کنند، این امر نشان از بصیرت عمیق ایشان در مسائل مختلف است.

نائب رئیس شورای روحانیت با تأکید بر مسئله وحدت و اتحاد در بسیج، بیان کرد: اهل سنت و برادران شیعه در مجموعه فعالیت ها و برنامه های بسیج در کنار همدیگر حضور دارند و همیشه در کنار یکدیگر در صحنه‌ سیاسی،اجتماعی و عبادی حاضرند هستند، به گو نه ای که می‌توان پایگاه های مقاومت بسیج را عوامل اصلی وحدت دانست.

وی خاطرنشان کرد: نیروهای بسیجی یکی از برکات امام خمینی و مقام معظم رهبری است که همیشه در عرصه‌ی امربه‌معروف و نهی از منکر تا جنگ سخت حضور مثمر ثمر دارند.

رئیس شورای افتاء استان بوشهر در خصوص بحث تکفیر، ابراز کرد: تکفیر موضوعی است که اسلام آن را به‌شدت نهی می‌کند و پیامبر اسلام(ص) در حدیثی می‌فرماید: "هرکسی مسلمانی را به کفر نسبت دهد درواقع خودش کافر شده است".

افرا بیان کرد: اهل سنت هیچ‌کدام از مذاهب اسلامی را تکفیر نمی‌کند و هر کس که نسبت کفر به این مذاهب بدهد درواقع خودش را کافر و ایمان و اسلام او متزلزل است.

 وی در خصوص آزادسازی قدس شریف عنوان کرد: تا زمانی که مسلمانان یکپارچه و متحد نشوند پیروزی از آن فلسطین نخواهد بود؛ به همین دلیل تمامی مسلمانان باید دست‌به‌دست یکدیگر زیر پرچم اسلام گرد هم‌آیند تا ان شاء الله به فضل و یاری خدا قدس را آزاد کنیم.

 

 

ارسال نظرات