صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۲ - 24 May 2023
يك استاد دانشگاه علوم اجتماعي تهران درباره راهكارهاي اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر گفت: از مسوولان و مديران دستگاه‌هاي دولتي انتظار مي‌رود، مهارت‌هاي زندگي را كه برنامه جامعي براي آموزش دامنه وسيعي از مهارت‌هاي شخصي و اجتماعي است، طراحي كنند و به مردم براي پيشگيري و مقابله با اعتياد اطلاع‌رساني كنند .
کد خبر: ۸۶۰۲۱۹۱
|
۰۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
به گزارش خبرگزاری سبیج به نقلاز ستاد مبارزه با مواد مخدر، سيد حسين شمسايي  افزود: مهارت‌هاي زندگي مجموعه‌ای از توانایی‌ها است که زمینه مقابله موثر با فشارهای روانی و ارایه رفتارهای مثبت و مفید را فراهم می‌آورند و این توانایی‌ها، فرد را قادر می‌سازند مسوولیت‌های خود را بپذیرند و بدون لطمه زدن به خود و دیگران، با خواست‌ها، انتظارات و مشکلات روزانه به ویژه در مشکلاتی که در ارتباط با دیگران به وجود می‌آید، به شکل موثری روبه رو شود.

اين استاد دانشگاه اظهار داشت: آموزش مهارت‌هاي زندگي پتانسيل بالايي براي پيشگيري از مشكلات و آسيب‌هاي اجتماعي دارد و تنها راه مبارزه با مواد مخدر و جلوگيري از شمار معتادان نوجوان و جوان است كه بايد به اين موضوع بيشتر توجه شود.

وي توضيح داد: برنامه آموزش مهارت‌هاي زندگي بر عوامل عمده اجتماعي و رواني سوق دهنده قشر نوجوان به شروع مصرف مواد مخدر صنعتي و داروهاي روان‌گردان متمركز است.

شمسايي اظهار داشت: علاوه بر آموزش مهارت‌هاي زندگي، اصطلاحاتي مانند نه گفتن، درخواست كردن و بيان قاطع حقوق اجتماعي به نوجوانان ياد داده مي‌شود كه براي مقاومت در برابر فشار مستقيم دوستاني كه مواد مخدر را مصرف مي‌كنند، تعارف را كنار گذاشته و از آنان دوري كنند.

اين استاد دانشگاه تهران، درباره مزيت‌هاي آموزش مهارت‌هاي زندگي در برابر مصرف مواد مخدر و روانگردان‌ها گفت: كسب خود آگاهي، خود ارزشيابي، عزت نفس، برقراري ارتباط با ديگران كه از جمله مهمترين آنها توانايي گوش‌دادن به صحبتهاي ديگران‌است، كسب تفكر انتقادي و توانايي ارزشيابي انتقادي اطلاعات، نظريات و رفتارهاي ديگران و تفكر خلاق از جمله فوايد آموزش مهارت‌هاي زندگي به قشر نوجوان است.

شمسايي، توانايي تصميم‌گيري سنجيده در تمام سطوح زندگي، توانايي مديريت ديگران با افراد، توانايي كنار آمدن با احساسات و فشارهاي روحي، توانايي اظهار وجود و بيان عواطف، احساسات، نيازها، علايق، نگراني‌ها، قوي شدن ارزش‌هاي اعتقادي را از ديگر فوايد آموزش مهارت‌هاي زندگي در برابر مقابله با اعتياد بيان كرد.

اين استاد دانشگاه تهران تصريح كرد: اقدامات و فعاليت‌هايي كه تاكنون براي مبارزه با مواد مخدر صورت گرفته چندان موفقيت آميز نبوده ، بايد نوجوانان و جوانان را براي مقابله با اعتياد توانمند كرد و با جهت‌گيري مناسب‌تر امكانات و تسهيلات به سمت آموزش مهارت هاي زندگي شاهد عواقب و تلفات كمتري از مصرف مواد مخدر و داروهاي روانگردان در جامعه شاهد باشيم.

وي تصريح كرد: در عين حال نظام آموزش و پرورش نيز بايد زمينه‌هاي رشد دانش‌آموزان در برنامه مهارت هاي زندگي فراهم سازد و مديران ساعاتي از مدرسه را با دعوت از كارشناسان حوزه مبارزه با مواد مخدر براي معرفي انواع مواد مخدر، مضرات، عواقب و غيره اختصاص دهند.

شمسايي در پايان با بيان اينكه بيماري اعتياد به ميزان بسيار زيادي قابل پيشگيري است، خاطرنشان كرد: آموزش مهارت‌هاي زندگي از دوران نوجواني در جلوگيري از ابتلا به اين بيماري بسيار موثر است.
ارسال نظرات