صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 23 May 2023
آیت الله نوری همدانی در جمع طلاب و روحانیون سنندج گفت: امروزه در کشور های اسلامی که مردم به خروش و حرکت درآمده اند در نتیجه جان دادن و مبارزه ی روحانیون در جریان به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران بوده است.
کد خبر: ۸۶۰۲۴۰۰
|
۱۰ آذر ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، مرجع عالیقدر آیت الله نوری همدانی درنشست صمیمی با علما و روحانیون سنندج اظهار داشت : خداوند را شاکرم که به بنده توفیقی عنایت فرمودند که در جمع شما اهالی محترم کردستان باشم.

مرجع عالیقدر آیت الله نوری همدانی (مدظله) اظهار کرد: مردم کردستان در انقلاب در همه عرصه ها حضور چشمگیری داشته اند و مردم کردستان مردمی ویژه، قهرمان، شجاع و با صفا هستند.

آیت الله نوری همدانی یادآور شد: بنده در دوران تبعید با مردم کردستان خصوصا شهرستان سقز ارتباط روحی قوی داشتم و مردم کردستان مردمی هستند که از نظر تعهد بسیار ممتاز می باشند و شهدای بسیاری در راه انقلاب تقدیم نموده اند.

این مرجع عالیقدر خاطر نشان کرد: یکی از موضوعات بسیار مهم و مورد تاکید در اسلام ارزش و عظمت علماست و نگاه کردن به چهره عالم عبادت است و ارزش و عظمتی که درباره علما وجود دارد درباره هیچ قشری وجود ندارد.

وی تصریح کرد: وظیفه ی شما علما و روحانیون از وظیفه همه مردم سنگین تر است و شما بایستی در راه تحصیل علم و دانش قدم بردارید.

آیت الله نوری همدانی اضافه کرد: اولین گام در راه طلبگی اخلاص است و باید برای خداوند و در راه رضای وی قدم بردارید و تمامی امکانات و عمر و جوانی خود را برای تحصیل علم در طبق اخلاص قرار دهید زیرا تا اخلاص نباشد علم برکت پیدا نمی کند.

این مرجع عالیقدر اظهار داشت: دومین قدم در مسیر طلبگی همت بلند است و با همت بلند تلاش نماید که یک مجتهد باشید و به علم کم قناعت نکنید و کوشش و جدیت انسان را به مقام های بلند می رساند.

نوری همدانی عنوان کرد : علمای بزرگ با همت بلند و اراده محکم و جدیت گام برداشته اند تا توانسته اند به قله های فضیلت برسند و توصیه اکید بنده به شما این است که با همت بلند و اراده و جدیت در مسیر طلبگی قدم بردارید.

مرجع عالیقدر آیت الله نوری همدانی (مدظله) خاطر نشان کرد: سومین توصیه بنده به شما علما و روحانیون حفظ نظم در زندگی است که خیلی نقش مهمی در زندگی دارد سعی کنید برنامه برای همه ی ساعات خود داشته باشید و اوقات فراغت خود را منظم کنید.

آیت الله نوری همدانی افزود: یکی دیگر از اصولی که باید در آن تبحر داشته باشید تخصص در ادبیات است تخصص در ادبیات فارسی و عربی بسیار مهم است اهل قلم باشید و قدرت قلمی و ادبی دشته باشید و سعی کنید در ادبیات غنی گردید و با توجه به کسب این موارد در اجتماع قدم گذارید .

وی در ادامه گفت : اسلام دینی است که در تمامی ابعاد برای انسان وظیفه مشخص ساخته است و شناختن چنین دین دقیقی بسیار زحمت دارد و خود را در این مسیر که مسیر علما و فضلا بوده است مجهز کنید .

این مرجع عالیقدر اضافه کرد: مباحث اخلاقی و معارف اقتصادی در اسلام بسیار وسیع است که بایستی آنها را بیاموزید و بشناسید که معارف فرهنگی به چه علومی اهمیت می دهد که در آنها مهارت کسب کنید .

نوری همدانی ادامه داد: معارف سیاسی اسلام بسیار دقیق است زیرا اسلام دین سیاست است و کسانی که گفته اند که دین از سیاست جداست می خواستند مردم را از اسلام جدا کنند و معارف حکومتی نیز بسیار مهم است و اسلام می خواهد که در جامعه حکومت اسلامی برقرار کند .

وی گفت: معارف قضایی را بیاموزید زیرا اسلام معارف قضایی خاصی دارد و همچنین معارف جهادی نیز دارد و جنگ با جهاد فرق دارد که جهاد احکام خاص خود را دارد و همه ی شما علما و روحانیون باید در این معارف صاحب نظر و فکر و قلم باشید و باید به تحصیل این علوم اهمیت بدهید .

مرجع عالیقدر آیت الله نوری همدانی (مدظله) یادآوری کرد: مجتهد شدن بهایی است که خداوند در برابر زحمات گرانبهای شما به شما می پردازد و نردبانی است که شما را به اوج قله های بلند فضیلت و دانایی می رساند.

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: فضلا و طلاب با کسب علوم و معارف دینی وزنه ی تعادلی در اجتماع می باشند که در اجتماع بعنوان چراغ هدایت مردم عمل می کنند که این چراغ های راهنما همیشه باید روشن باشند و مردم نور هدایت خود را از آنها بگیرند و علما و فضلا نیز نور و روشنایی معنوی خود را از قرآن و سنت بگیرند .

این مرجع عالیقدر خاطر نشان کرد : شما فضلا و علما نبایستی درس و بحث و تربیت طلاب را ترک کنید و حوزه های علمیه که در نتیجه انقلاب اسلامی برکت و رشد زیادی داشته اند همیشه باید در تربیت و تحصیل طالبان علم پویا باشند.

وی افزود : مشکلات متعددی در اروپا و آمریکا و سایر کشورهای دیگر وجود دارد و مشکلات سیاسی و اقتصادی و اجتماعی در این کشورها موج می زند اما به دلیل توانمندی ها ی مسلمانان همیشه کشورهای اسلامی و مسلمانان مورد توجه کشورهای دیگر بوده اند و در نتیجه ی انقلاب اسلامی ایران محیطی امن و امان برای ما فراهم شده است.

آیت الله نوری همدانی افزود : علما و روحانیون همیشه باید در صف اول حل مشکلات جامعه باشند و برای حل این مشکلات باید در سطح بالایی از علوم باشید که پاسخگوی مشکلات خاص جوامع باشید و حوزه ها بایستی از نظر علمی قدرتمند باشند کهبتوانند این مشکلات را حل نمایند.

وی در ادامه گفت: یکی از وظایف علما ارشاد و تربیت مردم است زیرا مردم تابع کلام علما هستند و شما وطیفه دارید با اخلاق متواضعانه و کریمانه در کنار مردم باشید و بایستی مردم در سایه رحمت و عطوفت شما در آرامش باشند تا از این طریق هدایت شوند.

این مرجع عالیقدر اضافه کرد: دشمنان همیشه از علما و فضلا کینه به دل دارد زیرا این شما علما و روحانیون بودید که در مقابل استکبار و کاخ نشین ها قیام کردید و آنها را از ایران بیرون راندید و با مبارزه و دادن خون های فراوان ایران را از چنگال آنها نجات دادید.

نوری همدانی ادامه داد: اگر تعداد شهدا ی قشر روحانی و طلبه و فضلا را نگاه کنیم می بینیم که تعداد آنها از سایر اقشار دیگر بسیار زیادتر است و در همه ی صحنه های ۸ سال دفاع مقدس حضور داشتند که امام به آنها پیغام داد که : آفرین به علمایی که رساله خود را با خون خود نوشتند.

وی گفت: امروزه در کشور های اسلامی مانند بحرین ، یمن ، اردن ، مصر ، عراق و سایر کشورهای اسلامی که مردم به خروش و حرکت درآمده اند در نتیجه جان دادن و مبارزه ی شما در جریان به پیروزی رسیدن انقلاب اسلامی ایران بوده است.

مرجع عالیقدر آیت الله نوری همدانی یادآوری کرد: دشمنان و استکبار جهانی و در راس آنها آمریکا و اسرائیل برای کشور ما همیشه نقشه دارند و در پی ضربه زدن به ما هستند و گروه هایی مانند داعش ، تکفیری ها و ... را علیه ما مسلمانان طراحی نموده اند و سعی دارند که از این طریق به اسرائیل پروبال دهند زیرا انقلاب اسلامی ما خواری در چشم همه دشمنان است.

آیت الله نوری همدانی تاکید کرد: همه ی شما علما و طلاب باید بیدار باشید و با استقامت و بصیرت و بیداری کامل در مسیر قدم بگذارید.

این مرجع عالیقدر خاطر نشان کرد : توصیه بنده به شما علمای مکرم و طلاب بزرگوار این است که تهجد را فراموش نکنید زیرا خداوند در شب زنده داری و سحرخیزی نورانیت ویژه ای قرار داده است و تا کسی اهل سحرخیزی نباشد نمی تواند در جامعه اثر گذار باشد

وی افزود : امام خمینی یک فقیه بسیار عالی مقام و عارفی حماسه آفرین و مجاهدی باصلابت و مبارزی بسیار قوی بود که توانست در کل دنیا تحول به وجود بیاورد و توانستند تمام مستضعفان و محرومان را بیدار کنند و این بیداری یک روندی است که ادامه خواهد داشت.

مرجع عالیقدر آیت الله نوری همدانی در بخش پایانی سخنان خود اظهار داشت : یکی از وظایف شما علما و فضلا زمان شناس بودن شماست که بایستی در نتیجه شناخت زمان قدم بردارید و نباید شیفته و فریفته دنیا باشید و باید بر طبق افقی بلند گام بردارید.


ارسال نظرات