صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - 25 May 2023
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که تمدن آینده بشر الهی، قرآنی و اسلامی خواهد بود، گفت: تمدن آینده بشر در کنار رود جاری قرآن، معارف انبیاء نهج‌البلاغه شکل خواهد گرفت.
کد خبر: ۸۶۰۹۹۱۶
|
۰۱ دی ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از قزوین،به نقل از سایت اطلاع رسانی نماینده ولی فقیه در استان، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در همایش آینده‌نگری که با موضوع نقش و جایگاه تمدن نوین اسلامی در آینده جهان در دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین برگزار شد، اظهار کرد: خداوند متعال برای آینده و انسان خط و رسم روشن و مشخص را تبیین فرموده است.

 وی با بیان این‌که آینده برای انسان مسلمان مبهم نیست، افزود: در کتاب‌های آسمانی و به ویژه آموزه‌های خاتم انبیاء (ص) و قرآن کریم کاملاً مشخص شده که آینده انسان به کدام مسیر می‌رود.

 امام‌جمعه قزوین تشریح کرد: خداوند با بیان آیاتی در قرآن کریم آینده انسان را آینده‌ای قطعی نه احتمالی معرفی کرده و این‌که آینده جهان با امامت و مدیریت شایسته‌ترین انسان‌ها پیش خواهد رفت، حکم قطعی خداوند است.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که آینده جهان همراه با عدالت است و به خوبی ختم خواهد شد، تشریح کرد: این‌که آینده جهان همراه با عدالت خواهد بود با قاطعیت در کلام خدای متعال و در کلام انبیاء (ع) و ائمه اطهار (ع) مشاهده می‌شود.

وی در ادامه به تشریح چشم‌انداز نگاه دینی در تمدن انسانی و اسلامی و در حوزه فردی و اجتماعی پرداخت و خاطرنشان کرد: در نگاه فردی، خدای متعال برای انسان ایده آل و آرمانی در جامعه انسانی تمدن گرا یکی از شاخص‌های مهم را رسیدن به صاحب حیات طیبه معرفی می‌کند.

آیت‌الله عابدینی در این خصوص ادامه داد: در قرآن کریم کاملاً واضح و مرزبندی شده مشخص است که انسان برای دو نوع زندگی آفریده شده است که یکی زندگی حیوانی که همان نفس کشیدن، غذا خوردن، استراحت کردن و بهره مندی از لذایذ زندگی است و این زندگی هم تا حدودی که خدای متعال مشخص کرده لازم و ضروری است اما خداوند این زندگی را در شأن انسان نمی‌داند.

 امام‌جمعه قزوین اذعان داشت: خداوند فرمان داد ای کسانی که ایمان آورده‌اید ایمان یک مرحله است و از این بستر باید برای عروج و تعالی در رسیدن به حیات طیبه استفاده کنید و خدا و رسول او را اجابت نمایید و کارهای خوب را انجام دهید.

وی اظهار کرد: آمیخته شدن ایمان و عمل صالح با یکدیگر و جریان پیدا کردن آن در زندگی انسان سبب می‌شود انسان به حیات طیبه دست پیدا کند و این آرمانی‌ترین شرایطی است که انسان برای شکوفایی به آن می‌رسد.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با اشاره به این‌که آرامش و طمأنینه از جمله آرمان‌ها و ایده آل‌هایی است که در چشم‌انداز جهانی، انسان به آن دست پیدا می‌کند، افزود: انسان در چشم‌انداز جهانی، به آرامش دست پیدا می‌کند و به همه خوبی‌ها نائل می‌گردد.

 آیت‌الله عابدینی با تأکید بر این‌که انسان باید حریت و آزادگی داشته باشد، گفت: نباید انسان هر چیزی را پرستش کند و واهمه داشته باشد و حریت و آزادگی ایده آل‌های مهم انسان متعالی هستند که اگر به مردم جهان نشان داده شوند، علاقه‌مند به دین اسلام خواهند شد.

 وی به چشم‌انداز جامعه دینی هم اشاره و تأکید کرد: ملاک و معیار جامعه دینی عدل و بالاتر از آن قسط است و عدل به معنای این است که هر چیزی سر جای خود باشد و قسط به این معناست که ما از حق خودمان برای دیگران بگذاریم و این هدفی متعالی است.

 امام‌جمعه قزوین با تأکید بر این‌که نباید با تهدید مردم را به قسط واداشت، تصریح کرد: وادار کردن مردم به قسط با کرامت انسانی در تضاد است و لذا خداوند فرموده انبیاء الهی می‌آیند تا زمینه‌ای را فراهم کنند مردم خودشان با میل به سمت قسط حرکت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین بیان کرد: شیرینی کار این است که انسان خودش به سمت قسط حرکت کند و قطعاً اگر ندای رسول بیرونی به رسول درونی برسد این امر محقق خواهد شد.

 وی اذعان داشت: در نگاه دینی نیکی به همه انسان‌ها ضروری است و ما در نیکی کردن به مسلمان و کافر نگاه نمی‌کنیم. هر کسی که انسان باشد و با دین مسلمانان کاری نداشته باشد و قصد این را نداشته باشد که مسلمانان را از خانه‌هایشان اخراج کند، باید مورد مهر و محبت مسلمانان قرار گیرد.

 امام‌جمعه قزوین حمایت از مظلومان را در نگاه اسلام ضروری دانست و گفت: خداوند در قرآن می‌فرماید چرا به داد کسانی که از خانه‌هایشان اخراج می‌شوند و به دینشان اهانت می‌شود، نمی‌رسید و این نگاه نسبت به جهانی که توسط اسلام ساخته می‌شود وجود دارد.

وی با بیان این‌که ما یک تمدن نوین اسلامی داریم،  اظهار کرد: آن چیزی که از خداوند فاصله می‌گیرد تمدن به شمار نمی‌آید و اگر انسانی دارای عقل سالم باشد دین را کنار نمی‌زند، و هر کسی که دین را کنار می‌گذارد مشکلات فکری دارد.

 نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با بیان این‌که تمدن آینده بشر الهی، قرآنی و اسلامی خواهد بود، بیان کرد: تمدن آینده بشر در کنار رود جاری قرآن، معارف انبیاء و اولیاء (ع)، نهج‌البلاغه و روایات شکل خواهد گرفت.

 

1003/پ30/ب

 

ارسال نظرات