صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۲ - 27 May 2023
نخستین شماره مجموعه تحلیلی «مطالعات رسانه ای» با موضوع بررسی نهضت حسینی از منظر ارتباطی از سوی شبکه تحلیلگران رسانه ای به صورت نسخه الکترونیکی منتشر شد.
کد خبر: ۸۶۲۰۵۶۲
|
۲۳ دی ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، این مجموعه شامل یادداشت ها و نوشتارهای تحلیلی است که محرم و صفر امسال از سوی دانش آموختگان رشته ارتباطات و فعالان رسانه ای به رشته تحریر درآمده است.

 در شماره نخست «مطالعات رسانه ای» که شامل 20 مقاله و یادداشت است کارشناسان حوزه ارتباطات نگاهی از دریچه رسانه به جلوه های بدیع پیام نهضت حسینی داشته اند و در آن کارکردهای رسانه ای روضه ها، بازنمایی مفاهیم مرتبط با محرم و صفر در موتورهای جستجو و شبکه های اجتماعی، واکاوی ارتباطی هیئت ها و آیین تعزیه خوانی و همچنین شبهات و شایعات مرتبط با نهضت حسینی در فضای مجازی را مورد بررسی قرار داده اند.

در مقدمه این مجموعه می خوانیم: «این رسانه ها هستند که در دنیای امروز "واقعیت" ها را می سازند، تعریف و تبیین می کنند و به شکل گیری باورها براساس آن کمک می کنند. در چنین شرایطی نیاز به بازشناخت واقعیتی است که در الگوریتم های رسانه ای تغییر یافته است و این توان تحلیلی، می تواند مخاطب امروزین را در برابر جادوی رسانه ها توانمندتر سازد. این بازشناسی واقعیت ها که در این مجموعه مبتنی بر دانش ارتباطات و رسانه مدنظر نویسندگان بوده است، نگاهی دارد به نهضت عاشورا و اربعین حسینی که در قاب رسانه ها روایت های متفاوتی پیدا کرده است.»

نخستین شماره مجموعه «مطالعات رسانه ای» به صورت نسخه الکترونیکی و در 100 صفحه با فرمت pdf به سردبیری سید ناصر نعمتی منتشر شده است. غلامرضا بنی اسدی، ماهان صفایی، مصطفی انتظاری، عادل نجفی، فاطمه آستانی، مریم محمدپور، سید علی حسینی، هدی عطایی، رضا رسولی ترشیزی، فاطمه سهامی و فاطمه تیلونتن در تهیه مطالب این مجموعه همکاری کرده اند.

ارسال نظرات