صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 28 May 2023
تصمیم ایران برای خرید فوری ۱۰۰ تا ۲۰۰ فروند هواپیما که بر اساس قیمت های فعلی بیش از ۲۰ میلیارد دلار می شود صنعت هواپیماسازی جهان را که اکنون با افت بازار مواجه شده به جنب و جوش انداخته است.
کد خبر: ۸۶۲۵۲۶۳
|
۰۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۰

 به گزارش خبرگزاری بسیج، به نقل از رویترز، ایران که اخیرا از تحریم های هسته ای غرب رها شده، اشتهای خود برای خرید بیش از 100 فروند هواپیمای مسافربری غربی را اعلام کرده، چشم اندازی که شرکت های بزرگ فعال در صنعت 130 میلیارد دلاری هواپیما سازی را به جنب و جوش می اندازد.

اما پاسخ بی سر و صدای شرکت های ایرباس و بوئینگ به این پیشنهاد نشان دهنده ابهام و پیچیدگی موجود در زمینه تجارت با تهران حتی پس از لغو تحریم هاست.

مقامات ایرانی و غربی می گویند، ایران در طی یک دهه آینده برای نوسازی ناوگان حمل و نقل هوایی خود به حداقل 400 فروند هواپیمای جدید نیاز دارد. از این تعداد 100 تا 200 فروند بلافاصله مورد نیازند و هزینه خرید آنها بر اساس قیمت های فعلی بیش از 20 میلیارد دلار است.

در شرایطی که شرکت های هواپیماسازی پس از چند سال فروش بالا، اکنون با افت بازار مواجه شده اند، سفارش این میزان بالا از هواپیما می تواند این بازار را با جنب و جوشی عظیم مواجه کند.

اما افراد باسابقه صنعت هواپیماسازی می گویند، مرتفع شدن تمام موانع حقوقی، رگولاتوری و سیاسی به نحوی که بتوان تعداد قابل توجهی هواپیما به ایران فروخت، ممکن است ماه ها یا حتی بیشتر طول بکشد. ایران همچنان با مجموعه گسترده ای از تحریم های دولت آمریکا مواجه است.

آئنگوس کلی، مدیر ارشد شرکت آلمانی آئرکاپ، شرکت کرایه دهنده هواپیما در این باره گفت: «این فرصتی در یک بازار بزرگ (بازار ایران) است که نیاز به ظرفیت جایگزینی بالایی دارد، حتی اگر ظرفیت رشد ناوگان را در نظر نگیریم. اما ما باید تصریح کنیم که تحریم ها لغو شده اند.»

تمایل و توانایی شرکت های هواپیمایی برای ورود به بازار ایران آزمونی اولیه در این زمینه خواهد بود که ایران با چه سرعتی می تواند پس از سال ها تحریم مجددا بازار خود را به روی شرکت های خارجی بازگشایی کند.

ارسال نظرات