صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - 26 May 2023
امام جمعه اردکان با اشاره به آثار و برکات حضور مردم در صحنه و حمایت از نظام گفت : حضور حماسی مردم در عرصه های مختلف بزرگترین پشتوانه این انقلاب است .
کد خبر: ۸۶۳۲۰۹۲
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۵۳

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان ؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک فرا رسیدن سالروز پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی ایران گفت : روز 22 بهمن روز تجدید پیمان با آرمان های نظام و بیعت مجدد با امام ، شهداء و رهبری معظم انقلاب اسلامی است و مردم ما با حضور خودجوش در جشن پیروزی انقلاب و راهپیمایی 22 بهمن نشان می دهند که هنوز ملتی زنده اند و پای انقلاب و آرمان های خود استقامت می کنند .

وی افزود : علیرغم تبلیغات گسترده دشمنان مبنی بر اینکه مردم ما از نظام برگشته اند و نظام و انقلاب را قبول ندارند و با توجه به وجود همه مشکلات و کاستی های موجود ، مردم ما اعلام می کنند که بیدارند و هرگز از انقلاب خود پشیمان نیستند و ضمن به رخ کشیدن قدرت و عظمت نظام از اصل و حقیقت آن دفاع می کنند .

امام جمعه اردکان اظهار داشت : این حضور حماسی مردم در عرصه های مختلف مانند راهپیمایی ها و انتخابات بزرگترین پشتوانه این انقلاب است و حمایت مردم از نظام بزرگترین قدرت و اسلحه این نظام است که از سلاح اتمی هم قویتر است .

وی گفت : دشمنان هم به این نکته واقف هستند و می خواهند به هر طریقی مردم ما را از حضور در صحنه باز بدارند که تا کنون موفق نشده و نخواهند شد .

خطیب جمعه اردکان افزود : ان شاالله ملت ما امسال هم مانند سالهای گذشته حضور خود در راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات را نشان خواهند داد و ضربه محکمی را به دشمن خواهند زد .

وی از همه مسئولان و برگزار کنندگان برنامه های دهه فجر در شهرستان اردکان تقدیر و تشکر کرد .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در ادامه سخنان خود با اشاره به دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت : ایشان در این دیدار بر این نکته تأکید کردند که اصول و مبانی انقلاب از کلام و سیره حضرت امام خمینی (ره) گرفته می شود و مردم ، استقلال کشور ، پایبندی به مبانی اسلام ، مبارزه با استکبار ، موضوع فلسطین ، معیشت مردم و توجه به مستضعفین جزو خطوط اصلی انقلاب است که از ترکیب آنها هندسه انقلاب شکل می گیرد .

وی افزود : مقام معظم رهبری تأکید کردند که این هندسه باید حفظ بشود و باید این خطوط دائما مورد نظر باشد .

امام جمعه اردکان گفت : عده ای از اول انقلاب برخی از این خطوط را قبول نداشته و ندارند و مردم ما باید با هوشیاری در مقابل جریان ها و افرادی که می خواهند به این خطوط ضربه بزنند بایستند و اجازه ندهند که آنها در میان مسئولان نفوذ کنند .

وی در بخش دیگری از خطبه ها با اشاره به برگزاری کنگره شهدای ورزشکار کشور اظهار داشت : این برنامه بسیار عالی و قابل تقدیر است و یکی از نکات برگزاری آن این است که حضور در صحنه انقلاب و دفاع از اسلام به یک قشر خاص اختصاص ندارد و هر کس در هر عرصه ای که مشغول به خدمت است باید از انقلاب ، نظام و راه شهداء دفاع کند .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر افزود : نکته دوم که خیلی مهم است و ما هم به ورزشکاران شهرمان یادآوری می کنیم این است که ورزشکاران الگوی بسیاری از جوانان و نوجوانان هستند و باید بدانند که در کنار یادگیری فنون ورزشی باید به اخلاق و فضائل اخلاقی نیز اهمیت بدهند .

امام جمعه اردکان گفت : اگر ورزشکار ما در فنون ورزشی قوی باشد اما از نظر اخلاقی و رفتاری ضعیف باشد این الگو به جوانان و نوجوانان ما منتقل می شود .

وی اظهار داشت : از مربیان ورزشی در هر هیئت ورزشی که مشغول هستند می خواهم که در کنار یاد دادن فنون ورزشی به موضوع اخلاق و فضیلت اخلاقی هم اهمیت بدهند و ارزشهای دینی را در ورزشگاه ها پاس بدارند .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر تصریح کرد : بزرگترین خدمتی که مربیان ورزشی می توانند به این نظام بکنند این است که همراه با ارتقای تعالیم و فنون ورزشی به ارتقای تعالیم اخلاقی هم اهمیت بدهند .

خطیب جمعه اردکان اظهار داشت : باید از ورزشکارانی که به ارزش های دینی اهمیت می دهند نیز تجلیل کرد .

وی گفت : ما بسیار خوشحالیم که برخی از تیم های شهرستان اردکان مانند والیبال و فوتبال ساحلی در لیگ برتر حضور دارند ولی باید به رشته های دیگر نیز توجه بشود و امیدواریم که با همت مسئولین و حمایت صنایع و خیرین در سال آینده به گونه ای برنامه ریزی بشود که همه هیئت های ورزشی از بودجه مناسبی بهره مند شوند .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر با اشاره به درخواست های مکرر مردمی مبنی بر اقامه نماز باران در شهرستان افزود : ان شاالله در آینده نزدیک این خواسته نیز انجام خواهد شد .

وی اظهار داشت : گاهی مردم از وضعیت امنیتی شهر گلایه دارند و خواسته دیگری که مردم از مسئولین شهرستان و بویژه از امام جمعه داشتند این بود که حدی در میان عموم مردم اجرا شود .

امام جمعه اردکان افزود : در گفتگوی حضوری با امام جمعه محترم میبد قرار شد که این موضوع در خطبه های نماز جمعه این دو شهرستان اعلام گردد و از دادستان شهرستان و مسئولین دادگستری می خواهیم که در مقابل چشم مردم حدی را اجرا کنند تا مجرمان حساب ببرند و بفهمند که به راحتی نمی توانند امنیت مردم را خدشه دار کنند .

وی تصریح کرد : انجام این کار آثار و عوارض مفیدی دارد و می تواند در حفظ و ارتقای امنیت شهر نقش ایفا کند و ما این درخواست را از مسئولین استان نیز پیگیری خواهیم کرد .

توصیه به رعایت تقوا و پرهیز از گناه و بیان عوامل وارد شدن هرچه سریعتر انسان به بهشت از دیگر مباحثی بود که خطیب جمعه اردکان در خطبه اول به آن پرداخت .

ارسال نظرات