صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - 26 May 2023
بهرام شهریاری گفت: تا زمانی که خود پژو قبل از تحریم‌ها در ایران حضور داشت قطعات ۲۰۶ که در داخل ساخته می‌شد از کیفیت مناسبی برخوردار بود.
کد خبر: ۸۶۳۲۴۹۶
|
۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج، بهرام شهریاری عضو هیات مدیره انجمن قطعه سازان خودرو درباره قرارداد اخیر ایران خودرو با کمپانی پژو گفت: این قرارداد در ظاهر مشابه قراردادهای قبلی بوده و قطعات مورد استفاده در ساخت خودروهای جدید در داخل کشور تولید خواهند شد. وی با تاکید بر بالا بودن کیفیت قطعات ساخت تولید افزود: البته ساخت داخل به معنای کاهش کیفیت این قطعات نیست. برای مثال تا زمانی که خود پژو قبل از تحریم ها در ایران حضور داشت قطعات ۲۰۶ که در داخل ساخته می شد از کیفیت مناسبی برخوردار بود. اما زمانی که این قطعات بر اثر این تحریم ها به سمت قطعات چینی رفت کیفیت این قطعات نیز کاهش یافت.

شهریاری درباره آینده صنعت خودروسازی در ایران خاطرنشان کرد: نکته مهم این است که ما با مونتاژ خودروهای جدید در کشور به توفیق چندانی نخواهیم رسید. وی با اشاره به بومی ساز ساخت خودرو در کشور تصریح کرد: خودروسازان خارجی باید به عنوان شریک یا سرمایه گذار مستقیم به ایران آمده و در داخل ایران با تمام ابعاد و توان خود شروع به تولید کنند و تا زمانیکه حضور آنها صرفا محدود به بحث مونتاژ باشد شاهد اتفاق خوشایندی نخواهیم بود. این قطعه ساز بیان داشت: شرکت های خارجی برای انتقال تکنولوژی ها ی خود به داخل کشور باید از بحث طراحی خودرو تا طراحی قطعات، حاضر و فعال باشند، که تا آنجا که من مطلع هستم در قرارداد اخیر چنین اتفاقی نیفتاده است.
وی درباره دلایل افت کیفیت قطعات بعد از خروج پژو از کشور و تناقض این موضوع با ساخت این قطعات در داخل کشور گفت: این موضوع چند دلیل مهم داشت که یکی از این دلایل این بود که در زمان خروج پژو از کشور، خودرویی مانند ۲۰۶ کاملا ساخت داخل نشده بود. دلیل دوم نیز این بود که به دلیل رانت جویی که مدیران قبلی خودروسازها به راه انداختند یک سری قطعه ساز نما وارد تامین قطعات شدند که قطعه ساز واقعی نبوده و بیشتر واردکننده قطعه از چین بودند. این قطعه ساز افزود: همین موضوع باعث افت کیفیت قطعات شد و گرنه قطعات ساخته شده در ایران که حتی صادر هم می شد قطعات با کیفیتی بودند.
وی درباره تفاوت ساخت قطعات جدید برای خودروهایی که قرار است از دو سال آینده وارد ایران شوند با قطعات خودرویی مانند ۲۰۶ تصریح کرد: صنعت قطعه سازی تا قبل از تحریم ها رشد مناسب و خوبی داشت و می تواند حتی رشد بهتری نیز داشته باشد. قطعا برای تولید محصول جدید در ایران مدت زمانی برای تهیه قالب ها و تجهیز خط تولید آن زمان لازم است که البته این کار چندان طول نکشیده و خیلی زود شرایط فراهم خواهد شد.
ارسال نظرات