صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 21 May 2023
عظیم دشتی گفت: برگزیدگان فصل چهارم هفتمین جشنواره شعر بسیج استان 21 بهمن ماه معرفی می شوند.
کد خبر: ۸۶۳۴۳۴۲
|
۲۰ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۸:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عظیم دشتی، رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل در جلسه ستاد برگزاری هفتمین جشنواره شعر بسیج در اردبیل اظهار داشت: همزمان با جشن انقلاب برگزیدگان برگزیدگان فصل چهارم هفتمین جشنواره شعر بسیج استان 21 بهمن ماه درسالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان معرفی می شوند.

وی افزود : درحاشیه برگزاری مراسم اختتامیه فصل چهارم هفتمین جشنواره استانی شعر بسیج , کارگاه شعر انقلاب ودفاع مقدس نیز با حضور اساتید برجسته استانی برگزار خواهد شد وآثار برگزیده جشنواره وهم چنین آثار منتخب برای چاپ در کتاب جشنواره استان مورد نقد وبررسی قرار خواهد گرفت.

دشتی فصل چهارم هفتمین دوسالانه شعر بسیج استان با موضوع‌های آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی شامل شعر دفاع مقدس، ادبیات پایداری و بیداری اسلامی، ولایت و رهبری انقلاب، سبک زندگی ایرانی و اسلامی، شعر اجتماعی، افشای جنایت‌های گروهک‌های تکفیری در غرب آسیا و تحریف اسلام ناب محمدی(ص) برگزار گردید که تعداد 165 اثر توسط 53 نفر شاعر از سراسر استان به دبیرخانه جشنواره ارایه شده بود که 5 اثر بعنوان آثار برگزیده و 15 اثر برای چاب در کتاب توسط هیات داوران جشنواره انتخاب گردید.

وی افزود: تاکنون 3‌فصل از هفتمین جشنواره دوسالانه شعر بسیج استان برگزار شده که برای فصل شعر عاشقانه وعارفانه یا اخلاقی تعداد 208 اثر توسط 71 تعداد شاعر وبرای فصل شعر کودک و نوجوان تعداد 96 اثر توسط 47 نفر از شعرای استان وبرای فصل شعر آیینی تعداد 224 اثرتوسط 72 شاعر وبرای فصل شعر انقلاب ودفاع مقدس نیزتعداد 165 اثر توسط 53 نفر شاعر ارایه شده است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل با اشاره به شرکت 243 شاعر استان با تعداد 693اثر در 4 فصل هفتمین جشنواره دوسالانه شعر بسیج بیان کرد: حضور این تعداد از شعرای استان دریک جشنواره استانی شعر بی سابقه و بی نظیر است و از این بابت از همه شعرای استان قدردانی می‌کنیم.

وی شعر را محمل بسیار مناسبی برای ذخیره کردن بار فرهنگی، فکری، معنوی و انتقال آن به نسل‌های آینده به ویژه نسل جوان و نوجوان دانست و تصریح کرد: جشنواره‌ای که در آن استعدادهای ناب و اندیشه‌های پاک، امیدهای شعر انقلاب حاضر می‌شوند و بار دیگر رقابتی شیرین را برای فتح قله‌های واژه و مفهوم آغاز می‌کنند، نمادی از جهاد در عرصه فرهنگ و اندیشه است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان اردبیل شناسایی استعدادهای درخشان در هنر شعر و شاعری کشور و ارتقا بخشیدن به شعر متعهد در فضای رقابتی سالم و توجه و تاکید به هنر شاعری براساس فرمایشات موکد مقام معظم رهبری را از اهداف این جشنواره عنوان کرد.

وی افزود: رشد و ارتقا توانایی‌های شاعران بسیج در زمینه‌های تکنیکی و محتوایی آثار از طریق انتخاب و ارائه الگوهای برتر، توجه به ارزش اندیشیدن و تفکر متعهدانه و بسترسازی و مبارزه با هر آنچه مخالف رشد و ارتقا معنوی انسان است، کشف سبک و نگاه‌های خلاقانه و نوین شعر در پرداخت آثار و موضوعات مختلف از دیگر اهداف جشنواره شعر بسیج اردبیل است.

دشتی در پایان سخنان خود گفت : مراسم اختتامیه فصل چهارم هفتمین جشنواره استانی شعر بسیج با برنامه های متنوع هنری از ساعت 15 روزچهارشنبه 21 بهمن ماه در سالن آمفی تئاتر کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان واقع در میدان ججین شهراردبیل برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات