صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۰۵ خرداد ۱۴۰۲ - 26 May 2023
عضو مؤسسه پژوهشی بین المللی امام خمینی(ره) قم در همایش نقش زنان در انقلاب اسلامی عنوان کرد: مادران ضامن بقای اسلام و اثرگذارترین فرد در جامعه اسلامی هستند بطوریکه زنان جامعه ما در پیروزی انقلاب این نقش را بخوبی ایفا کردند.
کد خبر: ۸۶۳۶۵۰۱
|
۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۰

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام طاهری در همایش نقش زنان در انقلاب اسلامی که در شهر الوند برگزار شد گفت: زن در خانواده رسالت مهم مادر بودن را بعهده دارد و با تربیت نیروی جوان، مومن و متعهد به اسلام؛ مهم ترین نقش را ایفا میکند که این مسئله در انقلاب اسلامی کاملا مشخص و بسیار تعیین کننده بود.

دکترطاهری ادامه داد: اگر بخواهیم زن و ارزش او بشناسیم باید به دو دیدگاه اسلام و غرب نگاهی ویژه داشته باشیم.

وی افزود: متفکران غربی با ارائه تفکرات و نظریات فمنیستی، خود را تنها مدافع حقوق زن در جهان می دانند و به نگاه ارزش مدارانه اسلام به زن، اشکال و شبهه وارد میکنند.

این استاد دانشگاه بیان داشت: با اندکی تحقیق و مطالعه در تاریخ غرب و رفتار آنان با زنان، با عدم صداقت غربی ها مواجه می شویم و اضافه کرد: نگاه غرب به زن که نشات گرفته از تفکرات زن سالارانه فمنیستی است، نگاهی عاری از مسئولیت پذیری زن در تربیت فرزند و عدم پایبندی او به خانواده و همسراست.

دکتر طاهری عنوان کرد: با ظهور پیامبر اسلام (ص) درشبه جزیره عربستان و مخالفت او با زنده به گور کردن دختران، زن در عرصه اجتماعی به حیاتی دوباره دست پیدا کرد.

وی اذعان داشت: پیامبر اسلام (ص)در ابلاغ پیام خداوند به جهانیان و در تبیین قدر و منزلت زن، به مقام و منزلت مادر توجه داد و خود شخصا مبلغ شخصیت و ارزش مقام یک مادر بعنوان تضمین کننده سلامت اعتقادی و یقین جامعه بود.

عضو مؤسسه پژوهشی بین المللی امام خمینی(ره) قم با بیان اینکه جریان فمنیسم و غرب در ظاهر به دنبال استقلال زنان هستند، بیان داشت: استقلالی که غرب آنرا دنبال می کند، همراه با ابتذال، فساد،گمراهی و منحرف کردن جامعه از هدف اصلاح گری آن است.

حجت الاسلام طاهری خاطر نشان کرد: در بررسی و رصد رفتار غرب با زنان، به این نتیجه می رسیم که آنان زنان را رقاصه های حرفه ای، بازیگران ماهر و مدل های متناسبی برای برنامه های ضد اخلاقی معرفی میکنند و به دنبال نهادینه کردن این الگوها در اذهان مردم جامعه ما بویژه زنان هستند.

وی تصریح کرد: یک زن مسلمان که اعتقاد او برگرفته از تعالیم روح بخش اسلام است، وجود خود را وقف تربیت صحیح فرزندان براساس مبنا و هدف اسلام کند.

طاهری ادامه داد: در یک جامعه اسلامی، زن خود را درمقابل خانواده مسئول میداند و با استفاده از قوه احساس سرشار از مهر و محبت که یک موهبت الهی برای اوست، باتمام وجود درکنار همسرخود برای تحویل فرزندان سالم به جامعه میکوشد.

دکتر طاهری وجود چنین مادرانی را ضامن بقای اسلام و اثرگذارترین فرد در جامعه اسلامی دانست و ابراز داشت: زنان جامعه ما در پیروزی انقلاب این نقش را بخوبی ایفا کردند.

این استاد حوزه و دانشگاه یاد آور شد: جهان غرب برای تضعیف بنیان های اعتقادی و باورهای دینی و بویژه خنثی نمودن نفوذ انقلاب که در راستای استقلال ملت به پیش میرود، قداست زن و جایگاه والای مادر را نشانه گرفته و بدنبال قداست زدایی از زنان جامعه و تخریب جایگاه مادر در خانواده و جامعه اسلامی است.

لازم به اشاره است، همایش نقش زنان در انقلاب اسلامی  ازسوی کمیته امور بانوان فرمانداری با همکاری بسیج جامعه زنان شهرستان شهرستان البرز و هیئت های مذهبی خواهران برگزار شده است.

3001/پ30/ب

ارسال نظرات