صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

پنجشنبه ۰۴ خرداد ۱۴۰۲ - 25 May 2023
معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار یزد با بیان اینکه افرادی که مرجع تدوین لیست و یا سرلیست قرار می‌گیرند نماد تفکر و بیانگر ماهیت جناح‌ها و جریانات سیاسی هستند، طرح این پرسش‌ها را اساسی دانست که: جناح‌ها برای بازگشت به قدرت و کسب جایگاه مجدد بین مردم به کجا به چه کسانی و چه افرادی متمسک می شوند؟ ...
کد خبر: ۸۶۳۷۳۵۹
|
۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۵:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از یزد: «غلامحسین دشتی» معاون سابق سیاسی امنیتی استاندار یزد با بیان اینکه تهیه لیست افراد مورد نظر در انتخابات توسط احزاب، گروه‌ها و جناح‌های سیاسی امری متداول و دارای کارکردهای مثبت و متفاوت می‌باشد، گفت: اطلاع رسانی به مردم، همسو نمودن ذائقه‌های سیاسی و جناحی و اعتماد بخشی به مخاطبین بخشی از کارکردهای لیست‌های ائتلافی و جناحی است که در تعیین سرنوشت افراد و جریانات شرکت کننده در انتخابات تأثیرگذار است.

کارشناس مسائل سیاسی استان یزد افزود: آنچه که در این زمینه اهمیت دارد منابع و مراجع تهیه لیست است که در پذیرش مخاطبان نقش اصلی را در کنار دیگر عناصر مانند اعتبار افراد معرفی شده دارد و در واقع مرجع تهیه و تدوین اسامی همان منبع هدایت بخش و اعتبار دهنده اصلی به لیست اسامی افراد است.

وی با بیان اینکه گاهی مخاطبین و مردم شاید شناختی از افراد لیست ندارند و لکن براساس وزن و اعتبار مرجع صادرکننده لیست به افراد تمایل و اعتماد کرده و به آنها رأی می‌دهند، افزود: لذا جریانات سیاسی سعی می‌کنند معتبرترین و خوشنام‌ترین افراد در مرجعیت تهیه و صدور اسامی طیف خود قرار دهند به عبارت دیگر مرجع تهیه و ارائه دهنده لیست، نماد ارزش‌ها، باورها، سوابق و هدایت جریان سیاسی و فکری و نیز بیانگر روح جمعی افراد داخل لیست است.

دشتی تأکید کرد: هر چند ممکن است برخی افراد تمایل تام یا پذیرش تمام نسبت به مرجع اسامی نداشته نباشند، اما جناح های سیاسی برای موفقیت و جلب اعتماد مردم در کشور باید به این نکته اساسی توجه کنند در حال ایجاد و پایه گذاری یک منبع و مرجع مشروعیت بخش به اندیشه‌ها و آرمان‌ها و نیز مؤید در عملکردهای خود هستند.

تحلیلگر برجسته مسائل سیاسی با بیان اینکه افرادی که مرجع تدوین لیست و یا سرلیست قرار می‌گیرند نماد تفکر و بیانگر ماهیت جناح‌ها و جریانات فکری اعتقادی و سیاسی محسوب می‌شوند، طرح این پرسش‌ها را اساسی دانست که: شاخص‌هایی که در صلاحیت این مرجع‌ها و منابع می‌تواند راهنما و اعتباربخش باشد آیا این منبع مشروعیت بخش به لیست‌های خود، در اندیشه و عملکرد، دلسوز مردم، بیت المال و نماد عزت و پیشرفت و کرامت ملت بوده اند؟ آیا در رشد اخلاقی و معنوی جامعه الگوبوده و از سوابق درخشان برخوردار هستند؟ یک جناح سیاسی می‌تواند مشروعیت خود را از این افراد بگیرد و به آن نزد مردم افتخار کند؟ دشمن در یارگیری داخلی به کدام منبع فکری نزدیکتر و آن را محرم‌تر می‌یابد؟ جناح‌ها برای بازگشت به قدرت و کسب جایگاه مجدد بین مردم به کجا به چه کسانی و چه افرادی متمسک می شوند؟

دشتی تأکید کرد: بزرگترین مرجعیت بخش به اندیشه‌ها و عملکردها اولاً ارزش‌های دینی و اخلاقی و سپس عملکرد در خدمتگزاری خالصانه و صادقانه به مردم در همه صحنه‌ها و سینه سپر کردن در مقابل دشمنان این ملت است و معیار استوار و ماندگار مشروعیت بخش این هاست و مردم ما فهیم و انتخابگری خوب خواهند بود.

یزد آوا/

ارسال نظرات