صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 19 May 2023
یکی از مراجع تقلید گفت: شرکت در انتخابات بر همه افراد لازم و واجب است، همه در این زمینه وظیفه دارند، ولی کاندیداها نیز باید اخلاق انتخابی را رعایت کنند و از تخریب و تهمت به یکدیگر بپرهیزند.
کد خبر: ۸۶۴۱۸۰۶
|
۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، آیت‌الله حسین نوری همدانی در دیدار جمعی از مربیان عقیدتی سیاسی سپاه با اشاره به اهمیت امر به معروف و نهی از منکر اظهار کرد: هیچ موضوعی در فقه و فرهنگ اسلامی مهم‌تر از این مقوله نیست ولی متاسفانه اهمیتی که لازم بوده به این فریضه داده نشده است.

وی خاطرنشان کرد: تمام اعمال خوب از جمله جهاد در راه خدا در حوزه فریضه امر به معروف و نهی از منکر است. عزت، عظمت، رشد فکری و فرهنگی در سایه امر به معروف و نهی از منکر به دست می‌آید.

این مرجع تقلید با اشاره به اهمیت تشکیل وزارتخانه‌ای در زمینه امر به معروف و نهی از منکر گفت: پیشنهادی در زمینه تشکیل وزارتخانه‌ای داده شد تا بر تمام وزارتخانه‌ها و امکانات نظارت داشته باشند و هر جایی منکر به وجود آمد، مجازات کنند که با شروع جنگ تحمیلی منتفی شد.

وی خاطرنشان کرد: نهی از منکر مراتب مختلف دارد که از جمله آنها ترک منکر قلبی، لسانی و یدی است بر همین اساس هر کس وظیفه دارد نسبت به منکر به طور قلبی متنفر باشد و با لسان، بیان، زبان و قلم نهی از منکر کند.

آیت‌الله نوری‌همدانی وظایف دوران کنونی مسلمانان را مورد توجه قرار داد و افزود: خداوند این فضا را آفریده، راهنما و رهبری در اختیار ماست، بنا بر این موظف هستیم این فضا را بر اساس معروف بسازیم و منکر را از بین ببریم.

وی عنوان کرد:‌ معروف کلان حکومت اسلامی و نظام ولایی بوده و منکر به معنای استکبار، حکومت جباران و سلاطین بوده و عربستان سعودی پول خود را برای دشمنی مانند داعش هزینه می‌کند.

وی تاکید کرد: باید قدرتی در خود ایجاد کنید که استکبار، صهیونیست‌ها و ظالمان را ریشه‌کن کنید و از طرفی معروف و موارد مهم در جامعه ایجاد شود، زیرا در برابر فضای جامعه و اعمال مردم مسئولیت داریم.

استاد حوزه علمیه قم ادامه داد: تمام راه‌ها و مسیر امنیت،‌ تحقق حقوق در اجتماع، برپایی عدالت از طریق امر به معروف و نهی از منکر ممکن است، باید به جنگ دشمن برویم و در این زمینه در نظر داشته باشیم اسلام از ابتدا دشمنانی داشته و خواهد داشت، به همین دلیل باید مجاهدانی تربیت کرده و روحیه جهادی داشته باشید.

وی خاطرنشان کرد: انسان باید نسبت به جامعه احساس مسئولیت کند و نسبت به حوادث سوریه و یمن به ابراز همدردی بپردازد.

آیت‌الله نوری همدانی با اشاره به آیاتی از سوره آل عمران گفت: خداوند در این سوره مومنان را به تقوا دعوت می‌کند و از آنها می‌خواهد در مسیر تقوا حرکت کنند، از طرفی دیگر باید متحد باشید تا قدرت لازم را به دست آورید، این امر به معروف و نهی از منکر کار فردی نیست، بلکه به قدرت اجتماعی نیاز دارد تا در اجتماع اثرگذار باشید.

وی خاطرنشان کرد: امر به معروف و نهی از منکر باید در سطح جهان ترویج پیدا کند، به همین منظور باید افرادی را تربیت کنید تا در برابر منکرهای کلان بایستند و معروف‌های کلان را اجرا کنند.

این مرجع تقلید عنوان کرد: مسلمانان باید گروهی را تربیت کنند که به اوضاع جهان و رخدادهای زمان آشنا باشند و زبان‌های دیگر مانند عربی و انگلیسی را آموخته باشند.

وی با بیان اینکه باید زمینه‌های ظهور را فراهم کنیم، گفت: باید فعالیت‌هایی انجام شود تا در دوران ظهور همه چیز آماده باشد و باید خود را برای جانبازی، شهادت و ایثار مهیا کنیم؛ به این موضوع باید توجه کنیم، اسلام دین رفاه‌طلبان نیست.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: به کسانی رای دهید که رنج فقر و محرومیت را چشیده باشند و سرمایه‌دار و کاخ‌نشین نباشند بلکه با گرفتاری و مشکلات مردم آشنا باشند و وظیفه ما انتخاب اصلح است.

وی عنوان کرد: شرکت در انتخابات بر همه افراد لازم و واجب است، همه در این زمینه وظیفه دارند، ولی کاندیداها نیز باید اخلاق انتخابی را رعایت کنند و از تخریب و تهمت به یکدیگر بپرهیزند.



ارسال نظرات