صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 10 May 2023
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه شاهرود گفت: همه ما خط مقدم جبهه جهاد اقتصادی هستیم و باید تلاش کنیم و تکلیف مدار عمل کنیم و نباید شعارهای ما تغییر کند و به شعارهای اقتصادی تبدیل شود که خطرناک است.
کد خبر: ۸۶۵۹۸۵۰
|
۲۵ فروردين ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حمید دامغانی در دیدار نشست با فرماندهان پایگاه های بسیج کارگری حوزه الغدیر در اتاق جلسات سپاه شاهرود در سخنانی با تبریک سال نو و ماه رجب و با اشاره به نامگذاری سال (اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل) اظهار کرد: ان شالله در سالی که جلسه اول آن اقتصادی است اتفاقات خوبی در شهرستان رخ دهد و سال گذشته که مجموعه شهرستان و کسانی که در راس هستند درگیر مسائل مربوط به کارخانجات و امورات کارگری بودند امسال وضعیت خوبی را با توجه به نامگذاری مقام معظم رهبری داشته باشیم.

وی افزود: دشمن در ادامه دشمنی ها روش های مختلف را آزمایش و اجرا کرد که آخرین ترفند ورود از جنبه اقتصادی است که بحث تحریم ها بود اما اکنون تحریم ها هدفمند و هوشمند نداریم و رهبری فرزانه انقلاب از زمستان سال 90 جنگ تمام عیار اقتصادی را مطرح کردند.

دامغانی خاطر نشان کرد: تحریم با محوریت اقتصادی و به قول خودشان هوشمند نیاز به قرارگاه برای رصد هوشمندانه دارد چرا که آنها رصد می کنند کجا گشایش اقتصلادی می شود راهش را سد کنند و این جنگ اقتصادی است که دشمن براه انداخته است.

وی با بیان اینکه وقتی ما جنگ می گوییم حسابش تفاوت دارد تصریح کرد: این جنگ قرارگاه عملیاتی می خواهد و این قرارگاه هوشمند و در مسیر درست اقتصاد مقاومتی عمل و اقدام می کند و امسال باید از شعار و حرف و صحبت خارج شود و عمل گردد.

فرمانده سپاه شاهرود با اشاره به ابزار لازمه در مجموعه کشور برای این جنگ گفت: در ابتدا باید مردم و مسئولین ما باور داشته باشند که جنگ اقتصادی است و این باور مانند دوران دفاع مقدس که مردم عینی می دیدند جنگ را و کمک می کردند تا پیروز شویم محقق شود.

وی عنوان کرد: امروز باید اقدام عملی در باوراندن جنگ اقتصادی در کشور توسط مسئولین و اثرگذاران جامعه صورت گیرد و در ادامه تاکتیک و روش مشخص اتخاذ شود که تنها راه نجات بخش ما در جنگ اقتصادی موضوع اقتصاد مقاومتی است و باید در فهم دچار مشکل نشویم و آنچه رهبری فرزانه انقلاب تبیین می فرمایند را ما بسط و گسترش دهیم.

دامغانی با بیان اینکه در بسیاری از حوزه ها و موارد مشکل ما حزبی و جناحی عمل کردن است افزود: وقتی در برنامه ای حزبی و جناحی عمل شود معمولاً جواب نمی دهد و امسال مسائل اقتصادی و مبارزه با فساد و رونق اقتصادی نباید با نگاه حزبی و جناحی دنبال شود.

وی با تاکید بر اینکه نباید از اقتصاد مقاومتی بهره برداری جناحی و حزبی شود گفت: اگر اینگونه عمل کنیم از مسیر اصلی منحرف می شویم و ما با توجه به جامعه دینی و اسلامی که با شیوه و سازوکار غرب در تناقض است باید مراقبت کنیم که در مسیر غرب گرفتار نشویم که شکست می خوریم.

فرمانده سپاه شاهرود بیان کرد: هر جایی که ما در طول انقلاب متکی به مبانی دینی بوده ایم و نگاه به داشته های غرب نداشتیم و تمام نگاه ما به غرب نبود موفق بودیم و آنجا که تولید بومی نداشتیم چه اقتصادی و چه فرهنگی در دامن غرب بودیم و ضرر کردیم و موفق نبودیم.

وی اظهار کرد: پیشرفت و موفقیت ما آنجا بود که عده ای تکلیف مدار با اتکا به داشته های علمی درونی کار کردند و موفق شدیم مانند انرژی هسته ای، و در طول این 37 سال نمونه ای نداریم که ما با اتکا به غرب و داشته های او عمل کردیم و موفق شدیم و پیشرفت نمودیم.

دامغانی تاکید کرد: نگاه اول ما در اقتصاد این است که باید از ظرفیت درونی و نگاه به پتانسیل داخلی و تعامل جهانی حرکت کنیم و فقط یک نگاه کوتاه مدت تعاملی به جهان نداشته باشیم و درون را کنار بگذاریم که آسیب جدی می بینیم.

وی افزود: همه باید کمک کنیم و امسال به کمک دولت در حوزه اقتصادی برویم تا رضایت مندی مردم از اقتصاد را محقق کنیم چرا که این رضایت مندی از نظام را شامل می شود.

دامغانی گفت: همه ما خط مقدم جبهه جهاد اقتصادی هستیم و باید تلاش کنیم و تکلیف مدار عمل کنیم و نباید شعارهای ما تغییر کند و به شعارهای اقتصادی تبدیل شود که خطرناک است.

وی با بیان اینکه باید همه کمک کنیم ادامه داد: باید مبنای دین و اسلام را مد نظر داشت و در عرصه جهاد اقتصادی وضعیت مناسبی ایجاد کرد و این نیاز به تغییر فکر ها دارد تا تولید بالا رود و محصولات با کیفیت بالا تولید شود.

فرمانده سپاه شاهرود خاطر نشان کرد: باید قوانین اقتصادی ، فرهنگ اقتصادی، مدیریت های اقتصادی ما اصلاح شود و به سمت اقدام و عمل و جهادی سوق داده شود که موفق خواهیم بود.

ارسال نظرات