صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 22 May 2023
فرمانده سپاه انصارالحسين (ع) استان همدان با اشاره به توان و قدرت نظامی و دفاعی کشور گفت: بحث امنیت نظام و دفاع مقوله قابل معامله نیست و با انجام رزمایش موشکی قدرت و توانمندی خود را به رخ دشمنان قسم‌خورده نظام کشیدیم.
کد خبر: ۸۶۶۴۷۰۰
|
۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۱
به گزارش خبرگزاری بسیج از همدان، سردار غلامعلی ابوحمزه در نشست هم‌اندیشی با اعضای هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان با بیان اینکه فضای دانشگاه، فضای علم و آموزش و تفکر و تدبر و تعقل است، اظهار کرد: نشست‌های هم‌اندیشی در دانشگاه آزاد اسلامی همدان عملکرد مطلوبی دارد و مقام معظم رهبری نیز بر این تأکید دارند که دانشگاه‌ها در کنار علم و پژوهش باید مسائل منطقه و جهان را رصد کنند.

وی با تأکید بر اینکه تبیین جریان‌های سیاسی داخل کشور باید به‌عنوان یک اولویت اصلی و یک اندیشه سیاسی در دانشگاه مورد بررسی قرار گیرند، افزود: از آنجا که اساتید در پرورش نسل آینده نقش کلیدی دارند هر چه در مورد جریانات سیاسی آگاه‌تر شوند به‌طورقطع در رشد و تعالی دانشجویان تأثیرگذارتر خواهند بود.

فرمانده سپاه انصارالحسين (ع) استان همدان افزود: آنچه که امروز در فضای سیاسی جامعه در بحث گروه‌ها و احزاب حاکم است با واقعیات جامعه ما سازگاری ندارد؛ چراکه این جریانات با دیدگاه امام خميني(ره) و مقام معظم رهبری مطابقت ندارد.

وی بابیان اینکه احزاب و گروه‌های متفاوتی با عناوین مختلف در داخل کشور فعالیت می‌کنند، گفت: از دیدگاه مقام معظم رهبری سه جریان سیاسی متحجرین، غرب‌گرا و جریان انقلابی در کشور وجود دارد و واقعیت موجود در کشور همین سه جریان متحجرین، غرب‌گرا و جریان انقلابی بوده و فراز و فرودهای دیگر و جریانات دیگر واقعی نیست.

ابوحمزهتصریح کرد: جریان متحجر یک جریان فردگرا است و اعتقاد این جریان عمل به تعالیم اسلامی مطرح‌شده در اسلام بوده و این جریان به آنچه که در عرصه اجتماع و حکومت اتفاق می‌افتد اعتقاد ندارد.

وی با اشاره به اینکه جریان متحجر به جدایی دین از سیاست معتقد است، افزود: طرز تفکر این جریان در برخی نشست‌ها و گفتمان‌ها دیده می‌شود و برخی آقایان بر اساس این جریان اذعان می‌کنند که چرا باید خود را با آمریکا درگیر کنیم و یا چرا باید در سوریه حضورداشته و فقط باید به زندگی خود بپردازیم.

* بار اصلی انقلاب اسلامی بر دوش جریان انقلابی است

فرمانده سپاه انصارالحسين (ع) استان همدان در مورد انجمن حجتیه گفت: برخی افراد هم به‌طور آگاهانه این مطالب را عنوان می‌کنند که انجمن حجتیه یکی از این موارد است، این انجمن جریانی بوده که قبل از انقلاب تاکنون بروز و ظهور دارد و دیدگاه جدایی دین از سیاست را ترویج می‌کند و بر اساس این دیدگاه حکومت قبل از ظهور حضرت حجت معنا و مفهوم ندارد.

وی با بیان اینکه تمام هم‌وغم جریان غرب‌گرا حاکم شدن لیبرال و سرمایه‌داری و دموکرات در تمام عرصه‌های کشور است، اظهار کرد: باور جریان غرب‌گرا بر این بوده که حلال همه مشکلات کشور غرب و آمریکا است.

ابوحمزه تاکید کرد: بار اصلی انقلاب اسلامی بر دوش جریان انقلابی است و جریان انقلابی از سال ۱۳۴۱ تاکنون در تمام عرصه‌ها و فراز و فرودهای انقلاب حضور داشت و بار اصلی آن را بر دوش کشید.

فرمانده سپاه انصارالحسين (ع) استان همدان با بیان اینکه مجموعه دانشگاه که ارتقای علمی کشور را بر عهده دارد جزء جریان انقلابی است، بیان کرد: اگر دانشگاهیان و اساتید می‌خواهند در زمینه اندیشه سیاسی و هسته‌های سیاسی فعالیت کنند باید با سه جریان متحجر، غرب‌گرا و انقلابی آشنا شوند.

وی با تأکید بر اینکه تمام جریانات سیاسی کشور را می‌توان به وسیله سه جریان متحجر، غرب‌گرا و انقلابی تحلیل کرد، افزود: تأثیرات شناخت این سه جریان را می‌توان در جاهایی مانند جنگ 33 روزه، جنگ 8 روزه لبنان و غزه و جبهه مقاومت به‌وضوح دید.

ابوحمزه ابراز کرد: جریان انقلابی به‌طور تمام‌قد وارد جبهه مقاومت شد در حالی که جریان غرب‌گرا برخلاف این موضوع فکر می‌کند و وارد شدن به جبهه مقاومت را منوط به تبعیت از آمریکا می‌داند.

وی با بیان اینکه جریان غرب‌گرا به استقلال ملت‌ها اعتقاد ندارد، گفت: این جریان درواقع به هر نوعی ریشه باورهای اسلامی را می‌زند و علیرغم اینکه شکست کشورها در سوریه را می‌بیند بازهم بر باور خود تأکید می‌کند.

* دانشگاهیان در ترویج اندیشه و فکر انقلابی تأثیرگذار هستند

فرمانده سپاه انصارالحسين (ع) استان همدان با تأکید بر اینکه اساتید دانشگاه‌ها باید به روی سه جریان متحجر، غرب‌گرا و انقلابی کار کنند، گفت: مقام معظم رهبری نیز در سخنان خود فرمودند باید کاری کنیم که انقلابی بمانیم، انقلابی عمل کنیم و انقلابی فکر کنیم.

وی اظهار کرد: مشکل کشور خارج از ایران نیست و هیچ قدرتی توان ضربه زدن به جمهوری اسلامی ایران را ندارد و آنچه که می‌تواند به کشور ضربه بزند از داخل بوده و کسانی که جزء جریان غرب‌گرا و متحجر هستند می‌توانند به کشور ضربه بزنند.

ابوحمزه بیان کرد: مقام معظم رهبری می‌فرمایند که باید اقتصاد کشور را مقاوم‌سازی کنیم تا مشکلات حل شود اما جریان متحجر و غرب‌گرا با این دیدگاه مخالفت می کنند.

وی تصریح کرد: مقام معظم رهبری بارها و از سال‌ها قبل بر اقتصاد غیروابسته به نفت تأکید می‌کنند اما علیرغم همه تلاش‌ها بازهم اقتصاد کشور به نفت وابسته است و اگر بخواهیم اقتصاد مقاومتی به معنای کامل عملی شود و مشکلات اقتصادی حل شود و به خودکفایی برسیم باید نوع نگاه و فکر اصلاح شود.

فرمانده سپاه انصارالحسين (ع) استان همدان بابیان اینکه دانشگاهیان می‌توانند در ترویج اندیشه و فکر انقلابی تأثیرگذار شوند، اظهار کرد: اثرات ترویج فرهنگ انقلابی در دانشگاه پرورش شهیدانی چون شهید چمران، شهید احمدی‌روشن، شهید ثمریاری، شهید آوینی و شهید سلحشور و... است.

وی بیان کرد: خروجی فعالیت‌های جلسات هم‌اندیشی در دانشگاه‌ها باید پرورش اساتید انقلابی باشد و اگر به این نقطه برسد موفق خواهد شد.

* نشان دادن اقتدار کشور به جهان موردنیاز است

ابوحمزه گفت: اصل و اساس جلسات هم‌اندیشی باید طوری طراحی و برنامه ریزی گردد که هر بار تعداد زیادی از اساتید به این کلاس‌ها و جلسات بپیوندند و به این وسیله دانشگاه آزاد اسلامی همدان متحول و متعالی می‌شود.

وی ادامه داد: اساتید باید انسان‌هایی را تربیت کنند که تراز ارزش‌های انقلابی را اجرا کنند چراکه ما مدیون اسلام و انقلاب و شهدا هستیم.

فرمانده سپاه انصارالحسين (ع) استان همدان با اشاره به اینکه شهدا و از جمله شهیدان مدافع حرم الگویی برای همه ما هستند، بیان کرد: فکر کردن به شهدا انرژی‌بخش و نشاط‌بخش برای فعالیت بیشتر و انقلابی عمل کردن است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به توان و قدرت نظامی و دفاعی کشور اشاره کرد و گفت: بحث امنیت نظام و دفاع مقوله قابل معامله نیست و با انجام رزمایش موشکی قدرت و توانمندی خود را به رخ دشمنان قسم‌خورده نظام کشیدیم.

ابوحمزه با تأکید بر اینکه در برخی مقاطع نشان دادن اقتدار کشور به جهان موردنیاز است، گفت: هدف از رزمایش موشکی این بود که گوشه کوچکی از قدرت نظامی ایران را نشان دهیم.

وی با اشاره به اینکه توانمندی که با تدبیر فرمانده کل قوا در بین همه نیروهای مسلح ایجاد شده بسیار بالا بوده است، تصریح کرد: متفکران، اندیشمندان و اساتید دانشگاه نیز در عرصه دفاعی نقش برجسته و ممتازی دارند.

فرمانده سپاه انصارالحسين (ع) استان همدان بیان کرد: کشور ایران در حال حاضر به 35 کشور صادرات امکانات دفاعی دارد و این در حالی است که اوایل جنگ تحمیلی چیزی نداشتیم و این نشانه قدرت ایران بوده و آمریکایی‌ها نیز این موضوع را می‌دانند.

انتهای پیام/

خبرهای مرتبط
ارسال نظرات