صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲ - 28 May 2023
آرمان قنبرزاده مسئول روابط عمومی ورزش وجوانان کهگیلویه و بویراحمد گفت: روابط عمومی‌های این استان علاوه بر وظایفی که دارند، وظیفه تهیه دسته گل مراسمات را برعهده دارند که این جزء وظایف روابط عمومی نیست.
کد خبر: ۸۶۷۴۴۴۹
|
۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۰:۳۵

به گزارش بسیج /اردیبهشت تا دوم خرداد به نام هفته روابط عمومی نام‌گذاری شده، که در همین راستا ظهر امروز نشست شورای روابط عمومی با حضور اکثریت روابط عمومی‌های استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن شماره یک استانداری این استان برگزار شد.

در این نشست که با حضور حمیدرضا شمس مسئول امور استان‌های روابط عمومی وزارت کشور، محنایی معاون امور اقتصادی و محمدی معاون سیاسی امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد برخی از مسئولان روابط عمومی‌های استان به بیان دیدگاه‌ها، کمبودها و مشکلات خود پرداختند.

در این نشست رضا رفیعی مسئول روابط عمومی شرکت شهرک‌های صنعتی استان خواستار توجه بیشتر به شورای هماهنگی روابط عمومی‌ها در این استان شد و گفت: انتصاب مدیران روابط عمومی با هماهنگی روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری کهگیلویه و بویراحمد صورت گیرد.

وی با اشاره به عدم توجه به نقش و جایگاه روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های استانی افزود: در دستگاه‌های استان به نقش و جایگاه مهم روابط عمومی‌ها توجه نمی‌شود و کسی که هیچ شغلی ندارد پست روابط عمومی به او پیشنهاد می‌شود.

رفیعی خواستار توجه بیشتر به نقش و جایگاه روابط عمومی‌ها شد و افزود: روابط عمومی‌ها نیازمند آموزش بیشتر برای پیشرفت و موفقیت در حیطه کاری خود هستند.

تعطیلی 80 درصد سایت‌های ادارات استان

در ادامه داریوش بهنیازاده سپرست خبرگزاری فارس در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه وظایف روابط عمومی‌ها این استان به ارسال پیامک تبریک و تسلیت خلاصه شده افزود: باید اذعان کرد که 80 درصد از سایت‌های ادارات و دستگاه‌های این استان تعطیل هستند.

وی بیان کرد: این در حالی است که استان کهگیلویه و بویراحمد در بسیاری از شاخص‌ها در کشور رتبه 30 را دارد اما در بحث رسانه و فعالیت‌های رسانه‌ای و مطبوعاتی از استان‌های درجه اول کشور است.

بهنیازاده با انتقاد از درج پیامک‌های تبریک و تسلیت توسط روابط عمومی‌ها گفت: درج این نوع پیامک‌ها هیچ ارتباطی به روابط عمومی‌ها ندارد و آنها نباید وظیفه اصلی خود را فراموش کنند.

همچنین سرپرست خبرگزاری ایلنا در ادامه این نشست با بیان اینکه فضای مجازی قدرت تصمیم را از تصمیم گیرندگان گرفته، گفت: اغلب سایت‌های اداری در کهگیلویه و بویراحمد تعطیل است و این به ضرر دولت تدبیر و امید است.

* برخی روابط عمومی‌ها فاقد تخصص لازم هستند

ضرغام علی‌بازی با اشاره به اینکه 80 درصد سایت ادارات استان تعطیل است، افزود: خدمات دولت یازدهم باید به گونه‌ای به مردم اطلاع‌رسانی شود.

وی تصریح کرد: برخی از روابط عمومی‌های استان فاقد تخصص و اطلاعات لازم در این خصوص هستند و هیچ علاقه‌ای هم به یادگیری آموزش‌های روابط عمومی ندارند.

سرپرست خبرگزاری ایلنا با اشاره به اصل سرعت، صحت و دقت برای انعکاس اخبار بیان کرد: جلساتی که در ادارات برگزار می‌شود بعد از گذشت یک هفته اخبار آن توسط روابط عمومی منتشر می‌شود و همین امر موجب گلایه اصحاب رسانه است.

* خبر و خبرنویسی از وظایف روابط عمومی‌ها نیست

مسئول روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست با اشاره به تغییر علم روابط عمومی‌ در سال‌های  اخیر گفت: کار روابط عمومی‌ها تنها خبرنویسی و خبرنگاری نبوده و تولید اخبار خبرگزاری‌ها و سایت‌ها وظیفه روابط عمومی نیست.

مالک مجیدی تصریح کرد: ارتباط با مردم، ایجاد زیرساخت‌ها در دستگاه‌ها از وظایف روابط عمومی‌ها است و در شاخص‌های 12گانه روابط عمومی کار خبر یکی از وظایف آنها است.

وی اضافه کرد: چالش جدی بین روابط عمومی سنتی و روابط عمومی الکترونیکی ایجاد شده است، ضمن اینکه باید قدردان زحمات شبانه‌روزی روابط عمومی‌های استان باشیم.

* مشخص نبودن جایگاه روابط عمومی‌ها در دستگاه‌های استانی

آرمان قنبرزاده مسئول روابط عمومی ورزش وجوانان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به مشخص نبودن جایگاه روابط عمومی ها گفت: مشخص نبودن جایگاه روابط عمومی‌ها مشکلاتی را بین روابط عمومی و مدیران کل دستگاه ایجاد کرده است.

وی تصریح کرد: روابط عمومی‌های این استان علاوه بر وظایفی که  دارند، وظیفه تهیه دسته گل مراسمات را برعهده دارند که این جزء وظایف روابط عمومی نیست.

قنبرزاده بیان کرد: در حال حاضر سایت ورزش و جوانان استان جزء معدود سایت‌هایی است که مرتباً به روزرسانی می‌شود.

مسئول روابط عمومی ورزش و جوانان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در هر برنامه‌ای که ضعف باشد روابط عمومی به عنوان مقصر اصلی معرفی می‌شود، بیان کرد: عدم حضور روابط عمومی‌ها در جلسات به عنوان مشاور مدیران کل و عدم وجود نیروی تخصصی در روابط عمومی‌ها جزء معضلات است که امیدواریم اصلاح شود.

* تغییر و تحولات جهانی موجب برجسته شدن جایگاه روابط عمومی‌ها شده است

معاون امور اقتصادی استاندار کهگیلویه و بویراحمد که در این نشست حضور داشت، با اشاره به جایگاه روابط عمومی‌ها گفت: تغییر و تحولات جهانی جایگاه روابط عمومی‌ها را برجسته کرده است.

مجید محنایی بیان کرد: انتخاب روابط عمومی مناسب از دغدغه‌های مسئولان ارشد استان است و بعد از بازنشستگی مدیرکل قدیم روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری تلاش خادمی استاندار انتخاب فردی بود که بتواند خدمات دولت را به خوبی معرفی کند و با مردم و رسانه‌ها نیز تعامل خوبی داشته باشد.

وی با بیان اینکه افراد کارشناس در روابط عمومی‌ها به کار گرفته شود، افزود: علی‌رغم همه مشکلاتی که این گروه با آن مواجه هستند هیچگاه از جایگاه روابط عمومی‌ها کاسته نشده است.

این مسئول با اشاره به تعطیلی اغلب سایت‌های استان گفت: روابط عمومی‌ها باید سایت‌های خود را فعال کنند و خوراک رسانه‌ها را آماده کنند.

* کار روابط عمومی‌ها مهم و ارزشمند است

در ادامه معاون سیاسی و امنیتی استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابزار و قدرت کنونی را متعلق به رسانه‌ها دانست و تصریح کرد: مطالبی که در سایت‌ها و خبرگزاری‌ها قرار می‌گیرد معرف هویت جامعه ایرانی است که به راحتی به بیرون از جامعه اسلامی انتقال داده می‌شود پس باید اخبار صحیح و مطالب مناسب انتشار داده شود.

فتاح محمدی عنوان کرد: کار روابط عمومی‌ و رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی به مردم مهم و ارزشمند است که باید این اطلاع‌رسانی به شکل مناسبی به جامعه معرفی شود.

وی با اشاره به نقش آموزش در پیشرفت روابط عمومی‌ها گفت: برگزاری مناسب‌های آموزشی در بهبود کار روابط عمومی‌ها موثر است.

* محتوای برخی سایت‌های کهگیلویه و بویراحمد متعلق به خیلی وقت پیش است

حمیدرضا شمس مسئول امور استان‌های روابط عمومی وزارت کشور تصریح کرد: روابط عمومی پل ارتباطی بین مردم، مسئولان و رسانه‌ها هستند و نقش مهمی در تنویر افکار عمومی بر عهده دارند.

وی با اشاره به مخدوش شدن جایگاه روابط عمومی‌ها درسال‌های اخیر افزود: مشکلات روابط عمومی‌ها مانع ادامه تلاش و فعالیت آنها نشده است.

وی با اشاره به تعطیلی برخی سایت‌های استان گفت: سایت‌های روابط عمومی‌های کهگیلویه و بویراحمد  را رصد می‌کنم که برخی سایت‌ها هنوز شعار سال قبل را دارند و محتوای برخی دیگر مربوط به سال‌ یا سال‌های قبل است.

در پایان این نشست از روابط عمومی‌های برتر تجلیل شد که روابط آموزش و پرورش، علوم پزشکی، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، جهادکشاورزی و راه و شهرسازی به ترتیب به عناون برترین روابط عمومی‌های استان شناخته شدند.

همچنین از تلاش‌های روابط عمومی صدا و سیما و بانک قوامین تقدیر شد.

ارسال نظرات