صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

روابط بین الملل

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۱۰ خرداد ۱۴۰۲ - 31 May 2023
امام جمعه سامان امام حسین(علیه السلام) زا بزرگ پاسدار اسلام دانست.
کد خبر: ۸۶۷۵۲۹۲
|
۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۹
به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام و المسلمین محسن ملک پور شهرکی، امام جمعه شهرستان سامان که در مراسم جشنی که به همت بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج شهید بهشتی سامان در مسجد جامع این شهر برگزار شد ، ضمن تبریک ایام با سعادت و پر خیرو برکت میلاد حضرت ابا عبد الله الحسین (علیه السلام) ، امام زین العابدین(علیه السلام) و حضرت قمر بنی هاشم(علیه السلام) محضر حضرت بقیه الله الاعظم ارواحنا فداء و ولی امر مسلمین جهان، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای عزیز (مدظله العالی) و عموم مسلمین جهان ، بویژه شیعیان گفت: یکی از گروههایی که به عنوان شاخص خوبی ها در قیامت صدا زده می شوند و در غوغای وصف ناپذیر محشر مورد توجه حضرت رب الارباب قرار می گیرند بنا به روایت شریف امام صادق (علیه السلام) ، زوار امام حسین (علیه السلام) هستند.

وی افزود: ملکپور در ادامه همین موضوع گفت: و این همان روزی است که امیرالمومنین(علیه السلام) می فرمایند: " اللهم اّی اسئلک الامان یوم لا ینفع مال و لا بنون . در غوغایی که اول و آخر خلق جمع شده اند ، همه نگران هستند، بهترین آنها کسی است که یک جایی برای خود پیدا کند که بایستد تا نوبت حسابرسی او فرا برسد و بدترین آنها کسانی هستند که التماس می کنند خدایا به حساب ما رسیدگی کن! هرچند ما را به جهنم ببرند، التماس می کنند خدایا ما را راحت کن و از اینجا نجات بده . حالا چقدر لذت بخش است در آن غوغایی که انسان مدام نگران است و دلهره دارد، یک مرتبه یک گروهی را صدا بزنند و به آنها خطاب شود ، شما نه تنها خوب هستید بلکه جلو هم بیائید و شما ممتاز هستید و آن گروه زوار امام حسین (علیه السلام) هستند.

ایشان در ادامه روایت شریف از امام صادق (علیه السلام) گفت: حضرت می فرماید" اذا کان یوم القیامه نادی مناد این زوار الحسین(علیه السلام) " یعنی هنگامی که روز قیامت می شود ، منادی ندا می کند "کجایند زوار حسین (علیه السلام).

امام جمعه سامان که در جمع بسیجیان پایگاه مقاومت بسیج شهید بهشتی و نمازگزاران مسجد جامع سامان سخن می گفت در باره اهمیت این روایت معتبر افزود: این روایت خیلی پیام دارد و باید توجه داشت که زائران قبر رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) نیز محترم اند ، کما اینکه زائران قبر شریف سائر ائمه هدی (علیهم السلام) نیز محترم اند ، اما این ویژگی فقط درباره زائران حضرت سیدالشهداء است .

ملکپور در ادامه اهمیت این حدیث شریف گفت: خدا از زائرین قبر حضرت سید الشهداء در قیامت سوال می کند که: " ما اردتم بزیاره قبر الحسین(علیه السلام)" ، یعنی قصد شما از زیارت قبر امام حسین (علیه السلام) چه بوده است؟ چرا کربلا رفتید ؟ چرا زیارت رفتید؟ پاسخ می دهند: " خداوندا ، به خاطر محبتی که به رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم) و امیرالمومنین و حضرت فاطمه زهرا(علیهم السلام) داشتیم و به خاطر اینکه آن حضرت ، خدمت بزرگی به دین داشت و شهادت در راه خدا را تحمل کرد، خواستیم انجام وظیفه کرده باشیم. سپس به زوار قبر حسین (علیه السلام) خطاب می شود: " هذا محمد و علی و فاطمه و الحسن والحسینالحتموا بهم ، فانتم معهم فی درجتهم الحقوا بلواء رسوالله و الّواء فی ید علی ، یعنی این محمد و علی و فاطمه و حسن و حسین هستند، نز آنها بروید و در درجه آنها هستید به لوا و پرچم رسول خدا ملحق شوید ، این در حالی است که پرچم در دست علی است

وی در ادامه گفت: واقعا همین روایت برای زائرین قبر امام حسین(علیه السلام) کافی است و به قول علامه امینی (رحمت الله علیه) که می فرمود: " امام حسین(علیه السلام) آنچه داشت در راه خدا داد و خدا هم آنچه دارد به امام حسین (علیه السلام) می دهد و این است که اگر کسی به زیارت آن حضرت نرود ، روز قیامت پشیمان است .

امام جمعه سامان در پایان سخنان خود افزود: در روایت دیگری از معصوم (علیه السلام) است که " احدی نیست ، جز اینکه در روز قیامت آرزو می کند کاش من هم از زوار امام حسین(علیه السلام) بودم ، از بس لطف و کرامت پروردگار را به زائران امام حسین (علیه السلام) می بیند.

ارسال نظرات