صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 23 May 2023
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند با اشاره به اهمیت زیرساخت‌های مالی در منطقه آزاد گفت: یکی از زیرساخت‌های اساسی برای توسعه راهبردی و منظم در منطقه آزاد اروند، ایجاد زیرساخت‌های مالی است.
کد خبر: ۸۶۸۳۶۹۳
|
۰۶ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۲

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری  بسیج منطقه خوزستان،اسماعیل زمانیزادهدر مراسم افتتاحیه تالار بورس انرژی منطقه آزاد اروند که امروز، پنجم خردادماه در آبادان برگزار شد، اظهار کرد: یکی از ویژگی‌‌ها و توانمندی‌های منطقه باید مبادلات پولی و مالی و تسهیل امور اقتصادی به وسیله بانک‌ها، بیمه و بورس باشد.

وی افزود: از ابتدا تصمیم گرفتیم که با کمک گرفتن از ارگان‌های ملی از جمله بانک مرکزی و نهادهای بین‌المللی از امکانات مختلفی بهره‌مند شویم تا در تمام سطوح از ساختار مالی و مبادلات ارزی مناسبی برخوردار باشیم.

زمانی با اشاره به دوران تحریم گفت: متاسفانه قبل از برجام حتی نمی‌توانستیم از شرکت‌های مشاوره‌دهنده خارجی استفاده کنیم زیرا در تحریم به سر می‌بردیم و نمی‌شد پول آن‌ها را بپردازیم اما در حال حاضر که دوران تحریم به سر آمده، بورس یکی از ساختارهای پیشرفته مبادله مالی به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های منطقه آزاد اروند جهت سرمایه‌گذاری، معافیت مالیاتی است که شامل همه ابعاد امور مالیاتی می‌شود. یعنی معافیت مالیاتی در معاملات، معافیت مالیاتی در کارهای اجرایی، معافیت مالیاتی برای حقوق بگیران و مستمری بگیران و تمام کسانی که به نحوی فعالیت اقتصادی در منطقه آزاد انجام می‌دهند.

زمانی در خصوص توجیه اقتصادی حضور یک سرمایه‌گذار در منطقه آزاد اروند و استفاده از خدمات بورس گفت: مزیت‌های جانبی، خدمات ارزان‌تر، نیروی کار ارزان از کوچکترین مزیت‌های بورس آبادان نسبت به تهران است و مهمترین آن‌ها معافیت مالیاتی، معافیت از مالیات ارزش افزوده، معافیت پرداخت مالیات‌ حقوق‌گیرندگان و غیره است که الزاما تمام این مالیات‌ها باید در تهران و یا جاهای دیگر پرداخت شود اما در منطقه آزاد اروند مالیات بین مصرف کننده و تولیدکننده تقسیم می‌شود.

زمانی یکی دیگر از مزیت‌های ایجاد بورس و حضور سرمایه‌گذار در منطقه آزاد اروند را تقاضای ثبت دو شعبه بانک خارجی در این منطقه عنوان کرد و گفت: ثبت اولیه دو بانک خارجی در منطقه انجام شده است و این بانک‌ها برای اخذ مجوزهای لازم به بانک مرکزی ارجاع داده شدند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند اظهار کرد: امیدواریم با همکاری مسئولان کشوری، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، بانک مرکزی را به پذیرفتن شرایط این دو بانک خارجی و تایید پروانه فعالیت آن‌ها قانع کنیم تا مبادلات ارزی بین‌المللی در آبادان برقرار شود.


ارسال نظرات