صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 20 May 2023
استاندار مازندران گفت: نابسامانی‌هایی در حوزه پزشک خانواده در استان مازندران وجود دارد و باید کارکرد این روند پزشک خانواده که اقدامی ارزشمند است مورد بررسی قرار گیرد.
کد خبر: ۸۶۸۵۲۲۲
|
۰۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از مازندران،ربیع فلاح جلودار امروز در جلسه مشترک هیئت‌های امنا دانشگاه‌های کلان منطقه یک آمایش آموزش عالی سلامت کشور در ساری اظهار کرد: نظام پزشکی کشور در سطوح ابتدایی یک شرایط عمومی دارد اما وقتی به آموزش عالی می رسیم باید هدفمند و با تامین نیازهای اساسی کشور باشد تا اتلاف در سرمایه‌گذاری صورت نگیرد.

وی تصریح کرد: هر استان به لحاظ موقعیت خود در بخش فارغ التحصیلان پزشکی افزایش کمی و کیفی پیدا کرده و فارغ التحصیلان دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیش از مورد نیاز استان است اما در برخی از استان‌ها شاید کمبود وجود داشته باشد.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: پس از انقلاب در تمامی زمینه‌های آموزشی مانند پزشکی اتفاق‌های خوبی در کشورمان به وجود آمد و ایران به عنوان قطب درمانی در برخی از رشته های پزشکی در منطقه و جهان فعال شد.

فلاح با بیان اینکه توجه به موضوع آمایش در این دولت جهت گیری در نظام سلامت را شفاف و روشن کرده است، افزود: در استان مازندران یک دانشگاه علوم پزشکی در بابل در سال 64 و دانشگاه علوم پزشکی مازندران در سال 67 تاسیس شد و در کنار این دو دانشگاه، دانشگاه علوم پزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی هم فعال است.

وی با بیان اینکه 45 درصد جمعیت مازندران در روستا و 55 درصد در شهرها قرار دارد، اظهار کرد: در حال حاضر در برخورداری از اینترنت، برق و گاز و زیر ساخت ها وضعیت روستاهای مازندران مطلوب است.

استاندار مازندران تصریح کرد: با توجه به نیازهای کشور باید موضوع آمایش سرزمینی انجام شود تا بتوانند تمامی مسائل یک منطقه را بررسی و پیگیری کند و از این فرصت به عنون یک هم افزایی و همگرایی در تجمیع ظرفیت ها ایجاد شود.

فلاح با بیان اینکه از اتلاف منابع باید پرهیز شود، گفت: طرح تحول سلامت اقدامی ضروری، خوب و انقلابی بود و اگر به بیمارستان‌های دو سال گذشته نگاه کنیم اقدامات خوبی در آنها و به ویژه در بیمارستان‌های دولتی انجام شده است.

وی ادامه داد: ساخت 150 خانه بهداشت و بهسازی 63 مرکز بهداشتی و درمانی، ارائه خدمات به افراد زیر 14 سال و مادران باردار و غیره از اقدامات ارزشمند دانشگاه علوم پزشکی است.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: کارگروه سلامت و امنیت غذایی در مازندران فعال است و باید مسئله تغذیه را که از موضوعات مهم در بهداشت جسم است در مراحل تولید، نگهداری و مصرف توجه ویژه شود.

وی افزود: امروزه معضل فاضلاب، پسماندها و محیط زیست نمی‌تواند جدا از درمان و بهداشت دیده شود و باید این همگرایی در استان به وجود آید تا محصولات کشاورزی و تولیدات مواد غذایی از مکانیزم بهداشتی برخوردار باشند.

فلاح با بیان اینکه امروز سوء تغذیه در مدارس منجر به چاقی دانش‌آموزان شده است، تصریح کرد: نباید از سبک زندگی و فرهنگ تغذیه صحیح در بین دانش آموزان غافل شد.

وی اظهار کرد: یک سری نابسامانی‌هایی در حوزه پزشک خانواده در استان مازندران وجود دارد و باید کارکرد این روند پزشک خانواده که اقدامی ارزشمند است در این جلسات به بحث و بررسی گذاشته شود.

فلاح گفت: با توجه به در اولولیت گرفتن نظام در بخش سلامت، دانشگاه علوم پزشکی باید جایگاه خود را در موضوع اقتصاد مقاومتی پیدا کند و موضوع صرفه جویی هم در دستور کار خود قرار دهد.


انتهای پیام/

منبع: ایسنا

ارسال نظرات