صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 10 May 2023
امام جمعه اردکان با اشاره به اهمیت موضوع فرهنگ در جامعه گفت: همه مسئولین و مردم باید دغدغه مسائل فرهنگی داشته باشند .
کد خبر: ۸۶۹۲۲۸۹
|
۲۱ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از اردکان؛ حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر در خطبه های نماز جمعه این هفته با اشاره به شروع بکار مجلس دهم گفت : مقام معظم رهبری در پیام به نمایندگان مجلس فرمودند ؛ مجلس جدید را به سنگری استوار در برابر ترفند دشمنان و استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا تبدیل کنید .

وی افزود : مقام معظم رهبری همچنین در دیدار با نمایندگان مجلس دو اولویت را مشخص کردند که ما از نمایندگان محترم مجلس می خواهیم که این وظیفه انقلابی را انجام دهند و این اولویت ها را در تصویب قوانین بکار ببرند .

امام جمعه اردکان اظهار داشت : اولین اولویت ، ایجاد رونق اقتصادی و رفع مشکلات اقتصادی مردم و کشور است که مجلس می تواند با تصویب قوانینی از مشکلات در هم تنیده اقتصادی که باعث تعطیلی برخی از واحدهای اقتصادی شده است گره گشایی کند .

وی گفت : دوم اینکه ایشان فرمودند در دراز مدت ، فرهنگ از اقتصاد هم مهمتر است و نمایندگان باید به فکر مسائل فرهنگی کشور باشند .

حجت الاسلام والمسلمین سید اسماعیل شاکر تصریح کرد : گاهی تصویب یک قانون در عرصه های فرهنگی می تواند تحولی عظیم در کشور ایجاد کند .

وی با اشاره به اهمیت مسائل فرهنگی گفت : اساسا انقلاب ما انقلاب فرهنگی است .

امام جمعه اردکان بیانات حضرت امام خمینی (ره) در موضوع فرهنگ را یادآور شد که فرمودند : آنچه ما را می ترساند وابستگی فرهنگی است نه تحریم و حمله نظامی . ما از وابستگی فرهنگی می ترسیم که فکر ، زندگی ، منش و رفت و آمد ما از فرهنگ اسلام جدا بشود و به سوی فرهنگ غرب تمایل پیدا کند .

وی افزود : وقتی مقام معظم رهبری تعبیر ولنگاری فرهنگی را در کشور به کار می برند انسان مضطرب می شود که اگر این ولنگاری فرهنگی و آشفتگی فرهنگی در کشور ادامه پیدا کند و مهار نشود ما می ترسیم که سبک زندگی ما از فرهنگ اسلامی به فرهنگ غربی و ضد دینی تغییر پیدا کند که باید همه مسئولین و مردم دغدغه مسائل فرهنگی داشته باشند .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر در بخش دیگری از سخنان خود به بیانات مقام معظم رهبری در مراسم سالگرد ارتحال امام راحل اشاره کرد و گفت : ایشان حضرت امام را مؤمن متعبد انقلابی معرفی کردند که به احکام و آداب اسلامی اهمیت می داد و پای احکام انقلابی محکم می ایستاد .

وی با انتقاد از عملکرد برخی از افرادی که خود را مرید و پیرو امام می دانند اظهار داشت : چقدر بین عملکرد آنها با عملکرد امام فاصله است که معلوم می شود انقلابی نیستند و این افراد در برابر مسائل شرعی واکنش نشان می دهند و گاهی ما وقتی یک امر به معروف می کنیم و از حجاب حرف می زنیم می گویند بروید اختلاستان را حل کنید .

امام جمعه اردکان افزود : امروز به این بهانه اگر کسی به یک مشکل و معظل فرهنگی انتقاد می کند فورا به او حمله می کنند .

وی گفت : به فرموده مقام معظم رهبری پنج شاخصه انقلابی وجود دارد که عبارتند از ؛ پایبندی به مبانی و ارزشهای انقلاب ، هدف گیری آرمانهای انقلاب ، پایبندی به استقلال کشور ، حساسیت به کار و نقشه دشمن و عدم تبعیت از دشمن ، تقوای دینی و سیاسی .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر افزود : مسئولین باید در مقابل دشمن محکم بایستند و اگر ایستادگی نکنند بدانند که نمره انقلابی بودن آنها پایین می آید .

خطیب جمعه اردکان در خطبه اول ضمن سفارش به رعایت تقوای الهی و پرهیز از گناه و معصیت بر بهره برداری از فرصت ماه مبارک رمضان و برطرف کردن نیاز نیازمندان تأکید کرد .

وی همچنین از ریخت و پاش های بیهوده و اسراف در سفره های ماه مبارک رمضان انتقاد کرد .

حجت الاسلام والمسلمین شاکر با اشاره به برگزاری جشن گلریزان و کمک به زندانیان جرائم غیر عمد از خیرین خواست که با آزادی زندانیان دل خانواده های آنان را شاد کنند .

وی به سرمایه داران و صاحبان صنایع هم پیشنهاد کرد که بخشی از سرمایه و نقدینگی خود را در اختیار صندوق های قرض الحسنه قرار دهند تا از امتیاز آن به جوانان و نیازمندان وام داده شود .

گرامیداشت سالروز وفات حضرت خدیجه کبری (س) و بیان گوشه هایی از ویژگی های آن حضرت از دیگر مباحثی بود که امام جمعه اردکان به آن پرداخت .

ارسال نظرات