صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

سه‌شنبه ۰۲ خرداد ۱۴۰۲ - 23 May 2023
"افزایش توان تولید استان منوط به بهره‌مندی از ظرفیت‌های خالی صنایع نفت و گاز و فلزات"
رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی گفت: 56 پروژه اقتصادمقاومتی برای استان مرکزی تعریف می‌شود که ضوابط انتخاب و اجرای پروژه‌های شهرستانی بر اساس ویژگی خاص هر شهرستان و ایفای جایگاه خاص برای اشتغال در آن‌ها صورت گرفته است.
کد خبر: ۸۶۹۴۱۴۷
|
۲۵ خرداد ۱۳۹۵ - ۰۴:۴۹

به گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، رقیه یادگاری پیش از ظهر امروز در دوازدهمین جلسه ستاد اقتصادمقاومتی استان مرکزی با اشاره به اهمیت صنایع نفت و گاز و صنایع فلزی و تاثیر این صنایع در اشتغال و تولید استان اظهار داشت: در صنایع نفت و گاز و شیمیایی که وابسته به نفت و گاز هستند نزدیک به 23 درصد از اشتغال صنعتی استان را شامل می‌شوند.

وی افزود: همچنین صنایع فلزی نزدیک به 30 درصد اشتغال استان را شامل می‌شوند و از نظر ارزش افزوده صنایع نفت و گاز 57 درصد ارزش افزوده استان را در برمی‌گیرند و 16 درصد ارزش افزوده استان از سوی صنایع فلزی تامین می‌شود که در نهایت این دو زیربخش صنعت استان از اهمیت بالایی برخوردار هستند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی تصریح کرد: صنایع بزرگی در این زیربخش‌ها استقرار دارند که چنانچه بتوانیم از ظرفیت‌های خالی این صنایع بهره‌مند شویم می‌توانند به شکل زنجیروار در صنایع پائین‌دستی خود اثرگذار باشند و با یک تحرک کوچک در این صنایع توان تولید استان را افزایش دهند.

وی افزود: تحقق اهداف سیاست‌های اقتصاد مقاومتی باید در تمامی بخش‌ها پیگیری و دنبال شود و ساماندهی برنامه ششم کشور نیز باید در مسیر تحقق این اهداف مورد توجه قرار گیرد.

یادگاری با اشاره به تعریف 56 پروژه در راستای تحقق اقتصادمقاومتی گفت: ضوابط انتخاب و اجرای پروژه‌های شهرستانی بر اساس ویژگی خاص هر شهرستان و ایفای جایگاه خاص برای اشتغال در آن‌ها صورت گرفته و در همین راستا برای هر شهرستان بایستی 10 پروژه معرفی شود.

وی بر لزوم حضور فرمانداران در زمان‌بندی تعیین شده تاکید کرد و افزود: فرمانداران باید این پروژه‌ها را در زمان‌بندی تعیین شده به ستاد اقتصادمقاومتی ارجاع دهند و واقف باشند که این پروژه‌ها باید بر اساس زیرساخت‌ها و مزیت‌های هر شهرستان تعریف شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی تصریح کرد: با توجه به جایگاه و نقش چهار صنعت اصلی واگن پارس، آذرآب، ماشین‌سازی و هپکو در رشد و توسعه اقتصادی استان و نقش این صنایع در رشد اقتصادی صنایع کوچک و متوسط رفع مشکلات و موانع تولید در این بخش‌ها باید با جدیت دنبال شود.

یادگاری با اشاره به تشکیل کمیته‌ای برای رفع مشکلات صنایع نفت و گاز و صنایع فلزی استان گفت: تشکیل کمیته‌ای به ریاست مشاور صنعتی استاندار به منظور شناسایی، احصاء و ارائه راهکار به منظور استفاده از ظرفیت صنایع استان تشکیل خواهد شد تا موارد ذکر شده در ستاد راهبردی اقتصاد مقاومتی پیگیری و دنبال شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات