صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

دوشنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۲ - 22 May 2023
خبرگزاری بسیج: بخشداران مرکزی و سراجوی مراغه، میزان خسارت سیل، طوفان و تگرگ به باغ ها و مزارع این شهرستان را 30 تا 70 درصد اعلام کرد.
کد خبر: ۸۶۹۷۶۱۶
|
۳۰ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، وزش باد شدید روز جمعه با سرعت 60 کیلومتر بر ساعت و روز گذشته(شنبه) با سرعت بیش از 83 کیلومتر بر ساعت موجب بروز خسارت به باغ ها و مزارع این شهرستان شده است.

بیشترین مزارع و باغ های خسارت دیده در محدوده جنوب شرق، شرق و شمال شرق مراغه بوده که به گفته بخشداران مرکزی و سراجوی مراغه، طوفان، سیل و تگرگ بین 30 تا 70 درصد به محصولات باغ ها و مزارع خسارت وارد کرده است.

بخشدار مرکزی مراغه با بیان اینکه میزان خسارت وارده به محصولات کشاورزی و باغی روستاهای بخش مرکزی به طور میانگین 70 درصد بوده، ادامه داد: بیشتر خسارت ها مربوط به طوفان و بارش تگرگ است.

حسین گل محمدی، بیشترین محصولات خسارت دیده را سیب، آلوچه، گردو، گندم و جو برشمرد و افزود: بروز سیل موجب تلف شدن 16 راس دام و تخریب دیوار چهار منزل مسکونی در روستای قلعه خالصه شده است.

بخشدار سراجوی مراغه نیز در صحبت های خود، گفت: بیشترین میزان خسارت در روستاهای این بخش در محور قوری چای و دامنه سهند گزارش شده است.

نقی محمدی، افزود: روستاهای گویجه قلعه، قویون قشلاقی و گویجه قملاق با 70 درصد خسارت به باغ ها و مزارع در اثر طوفان و تگرگ و سیل بیشترین میزان خسارت را متحمل شده اند.

وی اظهار کرد: در روستای آلماچوان و دامنه های جنوبی کوه سهند نیز بروز سیل موجب تلف شدن 300 کندوی زنبور عسل و 20 راس دام شده و علاوه بر آن برخی از مزارع گندم و جو نیز تا 60 درصد متحمل خسارت شده است.

محمد نریمانی، مدیر جهاد کشاورزی مراغه خسارت های چند روز گذشته به باغ ها و مزارع این شهرستان را گسترده اعلام و بیان کرد: در حال حاضر کارشناسان این اداره در حال ارزیابی میزان خسارت ها به کشاورزان هستند.

رئیس اداره هواشناسی مراغه نیز در صحبت هایی، اظهار داشت: روند ورزش باد و بارش باران تا فردا در این شهرستان ادامه دارد و هوای این شهرستان در 24ساعت آینده شاهد بارش های پراکنده باران، رعد و برق همراه با گرد و غبار و وزش شدید باد خواهد بود.

به گفته رامین حاجی زاده، بیشترین میزان بارش باران در چند روز اخیر در این شهرستان، 31 میلی متر بوده که در روز گذشته و از سوی ایستگاه هواشناسی مرکز تحقیقات دیم گزارش شده است.

شهرستان مراغه دارای 100 هزار هکتار اراضی کشاورزی بوده که از این میزان حدود 20 هزار هکتار به باغات اختصاص دارد و در شرایط مساعد جوی از باغ های شهرستان مراغه سالانه حدود 320 هزار تن محصول باغی از جمله سیب، آلوچه، انگور و انواع میوه های هسته دار و در اراضی کشاورزی نیز حدود 70 هزار تن محصول از جمله گندم، جو و حبوبات برداشت می شود.

ارسال نظرات