صفحه نخست

استان ها

اقشار و معاونت‌ها

وزارتخانه ها

محور مقاوت

اقتصاد مقاومتی

ورزشکاران

فیلم و نماهنگ

عکس

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اردبیل

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

تهران بزرگ

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

جامعه زنان

راهیان نور

جامعه پزشکی

اجتماعی

دانشجویی

مهندسین صنعت

اصناف

مداحان

کارگری

عشایری

پیشکسوتان

دانش آموزي

مهندسین عمران

فرهنگیان

اساتيد

مهندسين کشاورزی

حقوقدانان

طلاب و روحانيون

بنیاد فرهنگی روایت

علمي، پژوهشي و فناوري

بسیج رسانه

كارمندان

مساجد و محلات

بنیاد تعاون

باشگاه خبرنگاران

باشگاه آذربایجان شرقی

باشگاه آذربایجان غربی

باشگاه اردبیل

باشگاه اصفهان

باشگاه البرز

باشگاه ایلام

باشگاه بوشهر

باشگاه تهران

باشگاه تهران بزرگ

باشگاه چهارمحال و بختیاری

باشگاه خراسان جنوبی

باشگاه خراسان رضوی

باشگاه خراسان شمالی

باشگاه خوزستان

باشگاه زنجان

باشگاه سمنان

باشگاه سیستان و بلوچستان

باشگاه فارس

باشگاه قزوین

باشگاه کردستان

باشگاه قم

باشگاه کرمان

باشگاه کرمانشاه

باشگاه کهگیلویه و بویراحمد

باشگاه گلستان

باشگاه گیلان

باشگاه لرستان

باشگاه مازندران

باشگاه مرکزی

باشگاه هرمزگان

باشگاه همدان

باشگاه یزد

رزمایش اقتدار عاشورایی

هنرمندان

سازندگی

فرهنگی و هنری

صفحات داخلی

شنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۲ - 20 May 2023
کیانپور گفت: فضای مجازی باعث قضاوت ناصحیح از رخدادهای اجتماعی می شود و در دوسال گذشته تقریبا ۲۰ پرونده قضایی مربوط به فضای مجازی داشتیم.
کد خبر: ۸۷۰۱۸۲۵
|
۰۷ تير ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۲
کیانپور اتابکی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باغملک ضمن تبریک به مناسبت هفته قوه قضاییه به نقش فضای مجازی در افزایش خودکشی اشاره کرد و گفت : عمل خودکشی از نظر شرعی حرام است که در آیات و روایات به آن توجه شده ولی می بینیم برای افرادی که خودکشی کردند باید  مراسمات سنگینی برپا می کنند و در فضای مجازی روی آن مانور می دهند که این باعث چشم هم چشمی و در نتیجه افزایش گسترش این رفتار غیر شرعی است .

  بهترین خوراک را فضای مجازی برای خودکشی ایجاد کرد

وی با بیان اینکه  بهترین خوراک را فضای مجازی برای خودکشی ایجاد کرد و باعث شکسته شدن قبح  آن شد، عنوان کرد: تصویر نوجوانی که خودکشی کرده است را جلوی مدرسه نصب می کنند و این باعث می شود دانش آموزی که مشکلات روحی دارد به این سمت و سو کشانده شود لذا باید کمترین توجه به مراسمات آنها شود و نقش رسانه  این است که به بدترین شیوه در مورد این ضد ارزش تبلیغات منفی ایجاد کند، در مورد آثار منفی آن قلم بزنند و اجازه تبلیغات و تشویق این عمل راندهند تا کسی به فکر خودکشی نیفتد .

 بیشترین علت خودکشی را چشم و هم چشمی و بی تدبیری خانواده هاست

 کیانپور بیشترین علت خودکشی را چشم و هم چشمی و بی تدبیری خانواده ها دانست و افزود : گاها جوانی بعلت مشکلات مالی و از طرفی چشم و هم چشمی در برگزاری مراسم ازدواج خود دست به این عمل قبیح می زند و یا  نوجوانان که در این سنین به توجه نیاز دارد و اطرافیان این را مدیریت نمی کنند و لذا راه برون رفت از مشکلات را خودکشی می دانند  و تاکنون ندیدیم برای چیز مهمی دست به خودکشی بزنند.

فضای مجازی باعث قضاوت ناصحیح از رخدادهای اجتماعی  می شود

 دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باغملک به نقش فضای مجازی در افزایش آسیب ها اشاره کرد و بیان داشت : فضای مجازی بهترین مکانی ست که می توانند فرهنگ سازی کنند و  این فضا مانند چاقوست یعنی هم می تواند در آشپزخانه کار مارا راه بیندازدهم می تواند دست ما راببرد اگر درست مدیریت نشود شاهرگ را می زند .

وی ادامه داد : بعضی رخدادها اتفاق می افتد و مخاطب فقط  خبر آن را از فضای مجازی شنیده و برداشت ناصواب می کنند و  همین برداشت غلط و قضاوت ناصحیح از رخدادهای اجتماعی  به درگیری ها منجر می شود پس باید با بینش صحیح قلم بزنیم و تا اخبار یک کلاغ و چهل کلاغ نشود .

 کیانپور گفت : در دوسال گذشته تقریبا ۲۰ پرونده داشتیم که علت آن  به فضای مجازی ربط داشت .

سلاح در مراسمات امنیت روانی مردم را به خطر می اندازد
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باغملک با اشاره به سلاح های غیر مجاز گفت : سلاح در جامعه متناسب با نیاز جامعه نیست و  وقتی  پرنده ای نیست که  شکار شود لذا این وجود سلاح  باعث می شود در مواقع عصبانیت  سلاح مجوز دار به روی انسان ها کشیده شود .

وی اذعان داشت : نیاز است سلاح های غیر مجاز جمع آوری ، و سلاح های مجوزدار مجدد کارشناسی شود زیرا سلاحی  که نیاز مردم نیست یا در دعوا برای شکار هم یا در مراسمات برای بزرگداشت استفاده می شود و امنیت روانی مدعوین را به خطر می اندازد .

 کیانپور با بیان اینکه باید فرهنگ استفاده از سلاح را ترویج دهیم گفت:  با این افراد که امنیت جامعه را به خطر انداختند و اخلال در نظم عمومی ایجاد می کنند به شدت برخورد می شود وعلاوه بر برخود قضایی نیاز به اتحاد مردم دارد که سلاح در جای خود به کار ببرند .

محیط زیست ما متولی ندارد و همین باعث سواستفاده از امکانات بلاصاحب می شود

 وی به نابودی درختان بلوط در منطقه دره بنیاب اشاره کرد و گفت : این درختانی که دویست سال طول می کشد تا اکسیژن مارا تولید کند در ده دقیقه قطع می شود ،متاسفانه  محیط زیست ما متولی ندارد و نیاز است  فرمانداری تلاش کند این اداره تاسیس شود که از محیط زیست حفاظت شود .

 وی بیان داشت : از این افراد اگر شکایت شود و برخورد میکنیم  و حتی بخاطر فرهنگ سازی متخلف موکلف است به جای آن ها درخت بکارد لذا نیاز است ادارات متولی نظارت کنند و از امکانات بلاصاحب سواستفاده نشود .

عدم برنامه ریزی برای اوقات فراغت نوجوانان باعث جذب آنها به بازاریابی شبکه می شود

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان باغملک به جذب نوجوانان به بازاریابی شبکه ای در شهرستان اشاره کرد و گفت: بعضی شرکت ها دارای مجوز هستند ولی در راستای اساس نامه حرکت نمی کنند لذا اگر نتوانیم اوقات فراغت نوجوانان را پر کنیم و شخص به سمت این مسائل کشانده می شود پس متولیان برای لحظه لحظه وقت فراغت  نوجوانان باید کارکنند.

 بیکاری در جوانان عاملی برای فساد و اعتیاد می شود  

وی اظهار داشت : همچنین بیکاری در جوانان عامل فساد و اعتیاد و… می شود زیرا جوانی که کار دارد به انحراف کشیده نمی شود واگر فکری برای آینده آنها نکنیم و خطا کنند نباید تعجب کنیم .

 بیشترین پرونده های قضایی در باغملک مربوط به سرقت و نزاع دسته جمعی ست

کیانپور در پایان گفت : مشکلات خانودگی و اخلاقی از بیشترین علل طلاق وهمچنین جرایمی مانند  نزاع های دسته جمعی ، سرقت و ایراد ضرب و  جرح از بیشترین  پرونده های قضایی در شهرستان باغملک را به خود اختصاص داده است
ارسال نظرات